آموزش عکاسی نوزاد با عروسک یا مانکن

اموزش عکاسی نوزاد با عروسک

کار با نوزادان یک چالش خاص برای عکاسی است، هر عکاس مثل یک پدر یا مادر باید نوزاد را برای عکس مهیا کند.

راهنمایی های زیادی برای عکاسی نوزاد وجود دارد و مطالب بسیاری در این زمینه تالیف می شوند.

همه جا درباره اینکه نوزاد باید در دمای مناسبی باشد صحبت می کنند، درباره نورپردازی و پیشنهاد استفاده از نور طبیعی بحث می کنند. حتی به کسانی که در شرایطی هستند که امکان عکاسی با نور طبیعی وجود ندارد، پیشنهاد می کنند تا با نرم افزارها این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

اموزش عکاسی نوزاد با عروسک

اموزش عکاسی نوزاد با عروسک

همه چیز برای آزمون و خطا برای عکاسان مهیا است، اما یک مساله ی مهم درباره ی عکاسی نوزاد، پوزیشن های او به شمار می رود. اینکه شما به عنوان عکاس بتوانید نوزاد را در شرایط ایده آلی برای عکاسی آماده کنید اهمیت ویژه ای دارد. نوزادان مانند بزرگسالان نیستند که شما بتوانید به آنها توضیح دهید که چگونه قرار بگیرند.

عکاسان تازه کار نگرانی بسیاری در این خصوص دارند و برای حالت دادن مناسب به نوزاد به شدت به مشکل برخورد می کنند. یک راه حل مناسب برای این کار استفاده از مانکن برای تمرین است.

دو عکاس استرالیایی تلاش کردند تا با مانکن پوزیشن های مختلفی را عکاسی کنند و این عکس ها را منتشر کردند. آنها عقیده داشتند ایمنی نوزادان بسیار مهم است و تمرین با مانکن به آنها کمک می کند تا هنگام کار با یک نوزاد حقیقی راحت تر باشند.

اموزش عکاسی نوزاد با عروسک
اموزش عکاسی نوزاد با عروسک

آنها خود دست به کار شدند و یک مانکن طراحی کردند که مفاصل شبیه سازی شده مانند نوزاد داشته باشد.

اگر شما هم یک عکاس تازه کار هستید می توانید با استفاده از عروسک هایی که حالت مفصلی دارند و دست و پای آنها کامل تکان می خورد، تمرین عکاسی کنید.

زمانی که شروع به تمرین کردید، بهترین کار این است که ابتدا به دنبال این بگردید که ایده های عکاسی نوزاد در سایت های معتبر عکاسی چیست؛ سپس تمرکز و دقت خود را روی پوزیشن های نوزاد بگذارید.

این شاخه آن شاخه کار نکنید، اگر شما همزمان بخواهید روی همه ی مسایل مانند نور، لباس، پس زمینه و … کار کنید نمی توانید موفق شوید. مثل همه ی کارهای دیگر در عکاسی نیز این مساله حائز اهمیت است که شما ابتدای روی یک موضوع متمرکز شوید.

اموزش عکاسی نوزاد با عروسک
اموزش عکاسی نوزاد با عروسک

تمام ایده های عکاسی نوزاد را بررسی کنید، انواع پوزیشن ها را ببینید و سعی کنید آنها را روی مانکن یا عروسک پیاده سازی کنید.

سپس از پوزیشن ها عکاسی کنید و عکس های خود را بررسی کنید. مشکلات را بیابید و تلاش کنید تا آنها را رفع کنید.
در نهایت به یاد داشته باشید شما تنها می توانید به طور حدودی و تقریبی ایده ها را پیاده کنید، نوزاد حقیقی تکان می خورد و حرکت می کند. ممکن است در یک پوزیشن راحت نباشد و نتوانید یک حالت را برای همه ی نوزادها استفاده کنید.

بهترین آتلیه نوزاد در تهران

ایده های خلاقانه عکاسی نوزاد

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.