روش عکاسی از نوزاد

روش عکاسی از نوزاد

تنها با داشتن یک دوربین می توان خاطرات لحظه زایمان و روزهای اول نوزادی و تک تک لحظه های شیرینی که نوزاد در اوایل روزهای تولد از خود به جا می گذارد را ثبت کرد. بیشتر مادران باردار نگران از دست دادن فیلم برداری و عکاسی از لحظه زایمان و تولد نوزادشان هستند و این واقعیتی همه گیر است که هزاران مادر با آن سر و کار دارند.

با این حال، مادران منعطف و مصمم در تهیه عکس های جذاب از نوزادشان چه با دوربین حرفه ای چه بدون آن هستند. در این مطلب شما با چگونگی عکاسی از نوزاد آشنا می شوید.

توجه به نورپردازی

اولین قانون کلی هنگام یادگیری نحوه عکاسی از نوزاد، استفاده از نور طبیعی است. نورپردازی بیمارستان بسیار ضعیف است. بیشتر اتاق های بیمارستان دارای پنجره هایی هستند که می توان از نور طبیعی آن ها برای عکاسی بهره برد. در صورتی که از بالا از نوزاد عکس برداری شود، تصویر طبیعی تری به دست می آید. بنابراین شما به راحتی می توانید زاویه نوزادتان را جوری قرار دهید تا نور خورشید ابتدا به سر او بتابد. اطمینان حاصل کنید که در قسمت زیر بینی نوزاد سایه افتاده باشد، شما این گونه متوجه می شوید که او در زاویه مناسب از تابش خورشید قرار دارد (زاویه نوزاد باید حدود 45 درجه باشد).

علاوه بر این، چراغ های اتاق خود را در بیمارستان خاموش کنید و پرده ها را کنار بزنید. چه بهتر اگر پرده اتاق نازک باشد زیرا پرده نازک به ملایم شدن نور مستقیم خورشید در داخل اتاق کمک می کند و سایه ها را به حداقل می رساند و برای پرتره نوزاد نور بیشتری را به شما می بخشد.

روش عکاسی از نوزاد

نوزاد خود را خوشحال کنید (به هر قیمتی که شده)

در صورت گرسنگی، کلافه بودن و تغییر دمای بدن نوزاد، هرگز نمی توان از او عکس خوب گرفت. بنابراین، برای گرفتن عکس های بهتری از نوزاد، اطمینان حاصل کنید که او خوشحال و راحت است. به نوزاد حدود 10 دقیقه قبل از عکس برداری شیر دهید تا سیر شود، بنابراین شما وقت کافی برای گرفتن باد گلو و پاک کردن صورت او را خواهید داشت.

نوزاد را در یکی از پتوهای گران بهایش که در جشن سیسمونی یا کادو نوزادی دریافت کرده اید بپیچید. دانلود یک برنامه صدای چند بسامدی روی گوشی تان برای سرگرم کردن نوزاد حین عکاسی بسیار مفید است. این برنامه دارای صدای لالایی، باران، سشوار و حتی صدای رحم مادر است، شما می توانید هنگام عکاسی از نوزاد در خانه نیز از این برنامه استفاده کنید.

ایمنی را رعایت کنید

در حالی که می خواهید از نوزاد خود عکس بگیرید، مراقب باشید خطری متوجه او نشود. ایمنی نوزاد بسیار مهم است. پس هرگز برای داشتن پرتره عالی، نوزاد را در موقعیت خطرناک قرار ندهید.

افزون بر این، عکاسی از نوزاد باید ساده و طبیعی باشد. پس از نمایشی جلوه دادن پرتره خودداری کنید. از عضو جدید خانواده لذت ببرید و لحظات گران بهای روزهای اول زندگی نوزاد را به سادگی ثبت کنید.

اگر می خواهید یک ژست سنتی از نوزاد بگیرید (برای نمونه نوزادی که در سبد دراز کشیده)، در زیر نوزاد به خصوص قسمت گردن و سر او، تعداد زیادی متکای نرم قرار دهید. شما همچنین می توانید ضربه گیرهای فومی قالبی را در هر طرف نوزاد قرار دهید تا از چرخش او جلوگیری شود.

استفاده از عروسک نرم و لباس های دلپذیر نوزاد می تواند جذابیت بسیاری به پرتره بدهد و تصویر را دلنشین کند. فقط مطمئن شوید هر آن چه استفاده می کنید نرم، ایمن و مناسب نوزاد باشد.

روش عکاسی از نوزاد

تمرین عکاسی کنید

برخی از والدین به خصوص مادران با دیدن فیلم زایمان و لحظه تولد نوزادشان عصبی می شوند. شرایط روحی پدر و مادر در عکس برداری نوزاد حائز اهمیت است، پس در شرایطی که خوشحال و راحت هستید تا می توانید تمرین عکاسی کنید و از نوزادتان عکس بگیرید تا بعدها از دیدن تصویر و یادآوری آن لحظه لذت ببرید.

بسیاری از افراد نسبت به آموزش نکات عکاسی نوزادان برای والدین سفت و سخت عمل می کنند و معتقدند که عکس های همه نوزادان یکسان به نظر می رسد.

همچنین درباره عکس برداری از نوزادان نارس یا نوزادان بیماری که نیاز به محفظه اکسیژن دارند و دستگاه به آن ها وصل است، نکته مهم این است که به جای تکان دادن نوزاد، در اطراف او حرکت کنید و با زوایای مختلف از نوزاد عکس بگیرید.

عکس های خود را چاپ کنید

اگر وقت گذاشته اید، عکاسی نوزاد را تمرین کرده و یاد گرفته اید، عکس ها را به نمایش گذاشته و آن ها را به رخ بکشید. پس عکس را چاپ کرده و بر روی دیوار خانه خود آویزان کنید.

مجموعه ای از این تصاویر چاپ شده می تواند هدیه ای شگفت انگیز برای اعضای خانواده باشد، زیرا بدون شک آن ها از اضافه شدن عضو جدید به خانواده خود بسیار هیجان زده هستند.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.