پرتره و عکاسی از نوزاد

عکاسی از نوزادان

در این مطلب درباره نکاتی درباره عکاسی نوزاد از بدو تولد تا یک سالگی صحبت می کنیم.

پرتره نوزاد یکی از زیباترین سبک های عکاسی نوزاد است. شما نیز مانند خیلی از والدین حتما علاقه مند به این سبک از عکس ها هستید؛ کیفیت بالای این عکس ها در آتلیه نوزاد گرفته می شود و اگر شما قصد داشته باشید تا با دوربین های خانگی عکاسی کنید، عکس هایی با کیفیت متوسط خواهید داشت که البته این به نوع دوربین شما نیز بستگی دارد.

عکاسی از نوزادان

سن نوزاد

هر نوزادی با نرخ رشد متفاوتی بزرگ می شود، در این مطلب یک راهنمای کلی برای استفاده مناسب از سن در عکاسی را به شما توضیح می دهیم:

0-3 ماهگی: در این دوران نوزاد مانند یک عروسک پارچه ای است. برای قرار دادن او در هر حالتی که مناسب عکاسی است باید بسیار مراقب باشید و حتما از وسیله یا چیزی برای حمایت او استفاده کنید.

3-6 ماهگی: در این سن نوزاد می تواند سر خود را نگه دارد، با این حال شما نیاز دارید تا برای عکس ها موقعیت مناسبی را انتخاب کنید.

6-9 ماهگی: این سنی است که نوزاد می تواند بنشیند. اما باید دقت کنید این به معنای نشستن طولانی مدت نیست. امنیت مکانی که نوزاد می نشیند نیز بسیار مهم است.

9-12 ماهگی: نوزاد در این سن می تواند با قراردادن دست خود روی وسیله ای، خود را بالا بکشد و بایستد. تقلا و تحرک او شاید برای عکاسی کمی دردسر ساز باشد و شما نتوانید او را بدون حرکت نگه دارید. برای سرگرمی او می توانید اسباب بازی های جذاب را در کادر عکس قرار دهید تا نوزادتان سرگرم شود.

ایده هایی برای عکاسی نوزاد

در اینجا چند وسیله که می تواند در دوره های سنی مختلف نوزاد هیجان انگیز باشد به شما توضیح می دهیم:

سبد چوبی: یک نوزاد تازه متولد شده را داخل یک سبد بگذارید و با یک پتو یا وسایل دیگر دور او را بپوشانید. این یک ایده ی ساده برای عکاسی نوزاد است.

وان حمام: برهنگی در عکس نوزاد نباید در هر جایی و موقعیتی استفاده شود. می توانید یک وان با طرح های قدیمی یا رنگارنگ امروزی بگذارید. از انواع پوپت وان و عروسک های حمام می توانید در این ایده استفاده کنید تا یک پرتره زیبا بگیرید.

بلوک یا نیمکت: زمانی که نوزاد می تواند بنشیند می توانید او را روی بلوک های بزرگ یا نیمکت های کوچک بگذارید و از او عکاسی کنید. سعی کنید با شعر خواندن و ایجاد هیجان در فضا، لبخند نوزاد را عکس بگیرید.

عکاسی از نوزادان
عکاسی از نوزادان

صندلی ماشین نوزاد: صندلی ماشین فرم مناسبی دارد به همین خاطر برای عکاسی ایده خوبی است. شما می توانید یک پارچه ی طرح دار و رنگی روی آن بگذارید، نوزاد را درون آن بگذارید و از او عکاسی کنید.

تخت خواب: بیشتر عکاسان یک عکس از خواب نوزاد تهیه می کنند، شما می توانید نوزاد را در حالتهای مختلف روی شکم، به پهلو یا پشت بخوابانید و از او عکس بی نظیری را تهیه کنید.

به خاطر داشته باشید از مهم ترین مسایل در عکاسی نوزاد، حفظ امنیت او محسوب می شود. وسایل باید تمیز باشند و نباید هیچ خطری برای نوزاد داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.