آموزش نورپردازی عکاسی نوزاد – بخش دوم

نورپردازی عکاسی نوزاد

آموزش نورپردازی عکاسی نوزاد – بخش اول

ایمنی و راحتی

گزینه های مختلفی برای محل قرار دادن سوژه نوزاد وجود دارد. صندلی ها و مبل ها ی بزرگ ، تخت خواب ها گزینه خوبی هستند و کف اتاق نیز برای عکاسی مناسب است.

برای دستیابی به نتایج خوب از فضایی که برای موضوع استفاده می کنید، باید وضعیت دوربین و نور را تنظیم کنید. اگر نیاز به پایین بودن شما در سطح زمین باشد، وضعیت نوردهی باید تنظیم شود. استفاده از نورهای LED مجهز به باتری کوچک به دلیل راحتی در جابجایی کارساز است.

ایمنی و راحتی نوزاد بسیار مهم است. والدین یا عکاس بی حوصله می توانند احساسات پرتنش را به سوژه کوچک منتقل کنند، اطمینان از ایمنی و آسایش نوزاد منجر به ایجاد تصاویر بهتری می شود.

نورپردازی عکاسی نوزاد

آموزش نورپردازی عکاسی نوزادان

نورپردازی پرتره های نوزادان بسیار شبیه نورپردازی هر موضوع دیگری در عکاسی است. اگر قبلاً نورپردازی عکاسی را آموزش دیده اید، باید بدانید که بسیاری از تنظیمات مشابه آن در عکاسی نوزادان نیز اعمال می شود.

برخی از تکنیک های اساسی نورپردازی عکاسی نوزادان که برای نوزاد بی خطر است و به شما کمک می کند تا نور مورد نظر را به راحتی و درستی تنظیم کنید تا نتایج شگفت انگیزی را کسب کنید در ادامه مطلب آمده است:

نورپردازی رامبراند:

این نورپردازی شامل روشنایی چهره نوزاد با زاویه 90 درجه است . هنگام گرفتن عکس از بالا از آن استفاده می شود و در نتیجه یک طرف صورت کاملاً روشن و طرف دیگر فقط تا حدی روشنایی دارد.

روشنایی پشت:

این نوع نورپردازی شامل ایستادن در مقابل نور و عکس گرفتن از سایه ها در جهت نور است. در نتیجه شما یک نورپردازی زیبا دریافت خواهید کرد که جزئیات ریز بدن مانند لب های کوچک و انگشتان پای کوچک نوزاد را برجسته می کند.

روشنایی نرم:

برای این اثر نورپردازی ، به یک چتر و یک منبع نور احتیاج دارید. اگر چتر فرصتی برای از بین بردن رنگ مشکی به شما بدهد ، سمت بازتاب سفید ، یک اثر نوری شفاف ایجاد می کند.

نورپردازی گسترده:

این نورپردازی شامل روشنایی قسمت بزرگ تر موضوع است و هنگامی اتفاق می افتد که شی از جهت نور دور شود. شما قطعاً به یک بازتابنده احتیاج دارید تا نور شما بدون این که به چشم نوزاد آسیب برساند به خوبی تعادل یابد.

نور کوتاه:

اگر قسمت بزرگ تر جسم در تصویر در سایه ها پوشانده شده باشد ، این نوع نمایان گر روشنایی کوتاه نوزاد است. همین طور هنگامی که قسمت بیشتر صورت از منبع نور دور شده و در سایه قرار دارد ، نورپردازی از نوع کوتاه است .

نورپردازی عکاسی نوزاد

موقعیت کودک در نزدیکی پنجره:

نوزاد را بر روی بالش قرار دهید و یک پشت زمینه را در نزدیکی پنجره قرار دهید و عکاسی کنید. اگر در یک روز آفتابی نیاز به انتشار نور از پنجره دارید ، از یک تکه بزرگ پارچه سفید برای جلوگیری از نور اضافه ، استفاده کنید. برای بازگرداندن نور برگشت، از انعکاس دهنده استفاده کنید. در صورت نیاز به هدایت نور به سمت جسم ، تنظیم سایه ها و جلوه های نورپردازی در عکس ، از بازتاب کننده ها استفاده کنید.

بیشتر این تکنیک های کلاسیک نورپردازی به دو نور یا یک نور و یک بازتاب کننده نیاز دارد.

جلوه ملایم و ساده

عکاسی از نوزاد ، جایگاه ویژه ای در عکاسی پرتره با نورپردازی خاص دارد و شامل تکنیک هایی می شود که بهتر از موضوعات دیگر عکاسی کاربردی هستند.

یک روش ساده بهتر از اجرای نمایشی است. عکس هر چقدر ساده تر باشد، بهتر جلوه می کند. به هیچ عنوان نیاز نیست که پس زمینه در هم ریخته، شلوغ یا بیش از اندازه روشن باشد. نورهای ملایم، ژست های ساده، رنگ های معتدل، حتی مبلمان راحت به دلیل ایجاد پرتره های هیجان انگیز، مورد توجه والدین نوزاد قرار می گیرند.

با بزرگ شدن بچه ها، والدین سبک های مختلفی را در پرتره فرزندشان می خواهند. یک چشم انداز ملایم و دوست داشتنی از پرتره روشن و ترکیبی نوزاد والدین را خوشحال می کند. مهارت عکاسی منجر به افزایش مشتری ثابت و خشنودی شما می شود.

بهترین اتفاق در یک زندگی مشترک، به دنیا آمدن فرزند خانواده است. پس این فرصت را از دست ندهید و تا می توانید خاطراتی را از مراحل رشد کودک ثبت کنید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.