نکاتی درباره عکاسی نوزاد تازه متولد شده (بخش دوم)

اصول عکاسی از نوزاد

در بخش اول عکاسی نوزاد درباره چندین مورد مهم در عکاسی نوزاد صحبت کردیم، در این مطلب ادامه این موارد را به شما توضیح می دهیم:

بهداشت محیط را رعایت کنید

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

نوزادان مستعد بیمار شدن هستند، آنها نحیف و بسیار حساس هستند و باید محیط عکاسی از نوزاد، تفاوت های چشمگیری با محیط عکاسی بزرگسال داشته باشد. محیط آتلیه باید به طور مداوم نظافت شود. به هیچ عنوان عکاسان نباید با کفش های بیرونی در آتلیه تردد داشته باشند؛ گرد و خاک کفش ها روی محیط می نشیند و می تواند سبب بیماری نوزاد شود.

اصول عکاسی از نوزاد

به عنوان یک عکاس نوزاد، حتما به موضوعات بهداشتی کاملا توجه کنید؛ والدین به این مسایل دقت می کنند، آنها بیشتر از شما ذرات خاک روی وسایل یا کثیفی های فضا یا ابزار مورد استفاده در عکاسی نوزاد مانند لباس و تخت و … را می بینند.

یک بسته دستمال ضد عفونی کننده بدون عطر و بو داشته باشید و مدام وسایل را تمیز کنید. نگرانی های مادران در این مسایل بیشتر است و اگر یک بار کسی به آتلیه شما بیاید و به وضعیت پاکیزگی فضا شک کند، این مورد می تواند برای کسب و کار شما گران تمام شود.

عکاسان نوزاد نباید از عطرهایی با بوهای تند استفاده کنند، این بوها برای نوزاد و ریه های حساس او مضر است و می تواند موجب واکنش های آلرژیک در او شود.

عکس های خانوادگی با نوزاد

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

هیچ دلیلی وجود ندارد که نخواهید از والدین یا خواهر برادر نوزاد در عکس ها بهره مند شوید. شما می توانید از نوزاد همراه خانواده اش عکس های زیبایی را بگیرید. حضور یک برادر یا خواهر بزرگتر بدون شک عکس هایی شیرین را به شما هدیه می دهد. عکس های با والدین می توانند سنتی باشند یا اینکه می توانید عکس هایی هنری و خاص را بگیرید.

انعطاف پذیر و صبور باشید

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

یکی از نکات مهم در عکاسی نوزاد این است که باید این باور را داشته باشید که شما نمی توانید سریع کار عکاسی از یک نوزاد را انجام دهید. در بسیاری از موارد، نوزادان قبل از اینکه شما عکاسی کنید از خواب بیدار می شوند و شما دوباره نیاز است که برای خواباندن دوباره او تلاش کنید. ممکن است پوشکش را کثیف و بداخلاقی کند؛ حتی اگر بخواهید عکس های برهنه از او بیندازید ممکن است ناگهان همه جا را کثیف کند.

در عکاسی نوزاد باید آرامش داشته باشید و صبور باشید که این یکی از مهم ترین اصول عکاسی نوزاد است.

بسیاری از فتوشاپ کاران نوزاد برای تکمیل عکس ها نیاز به 2 تا 3 ساعت زمان دارند و اگر خودتان مشغول این کار باشید ممکن است دوباره نتوانید از یک نوزاد دیگر عکاسی کنید. زمانی که دوباره تصمیم به عکاسی نوزاد بعدی گرفتید این اطمینان را حاصل کنید که از نظر جسمی، ذهنی و احساسی توانایی کافی را برای عکسبرداری دارید.

اطمینان و اعتماد به نفس داشته باشید

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

اگر نخواهید که پدر و مادر در عکس باشند و بخواهید تا فقط از نوزاد عکاسی کنید؛ شاید نیاز باشد که والدین را دور از محیط عکاسی نگه دارید. گاهی اوقات این کار خیلی سخت است. آنها ممکن است مداوم بخواهند در اطراف نوزادشان باشند و به خصوص زمانی که نوزاد گریه می کند او را به آغوش بگیرند و آرامش کنند.

شما باید این اطمینان را به آنها بدهید که خودتان مراقب نوزاد هستید؛ اگر نمی دانید که در زمان های بیقراری نوزاد چه باید کنید بهتر است انواع مطالب و ویدیوهای آموزشی را در این باره ببینید. یاد بگیرید که چگونه نوزاد را آرام کنید؛ زمانی که والدین این اطمینان را پیدا کنند که شما می توانید نوزاد را آرام و مدیریت کنید. خیالشان راحت می شود و دیگر اصرار به حضور در فضا ندارند.

خیلی در مورد دنده ها نگران نباشید

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

درست است که با استفاده از دوربین های حرفه ای می توانید عکس هایی با کیفیت عالی بگیرید و همچنین این دوربین ها در دستیابی شما به تصویر دقیق و مناسب، کمک می کنند. با این حال، شما مجبور نیستید یک دوربین خیلی حرفه ای و خاص داشه باشید. بسیاری از عکاسان به این معتقد هستند که دوربین های رده پایین تر می توانند عکس های فوق العاده شگفت انگیزی را از نوزاد بگیرند البته تا زمانی که شما نور کافی را برای عکس داشته باشید.

سپس اگر می خواهید که کنترل بیشتری را بر عکس داشته باشید، شاید بخواهید از لنزهای با کیفیت برای عکاسی نوزاد تازه متولد شده، استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید با مشورت و اطلاعات کافی اقدام کنید.

نکاتی درباره عکاسی نوزاد تازه متولد شده (بخش اول)

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] مطلب در ” نکاتی درباره عکاسی نوزاد تازه متولد شده (بخش دوم) […]

نظرات بسته شده است.