ایده عکاسی از پسر بچه ها در محرم

ایده عکاسی پسر بچه در محرم

ماه محرم که روزهای شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران با وفای ایشان در آن قرار دارد، یک ماه مهم و قابل احترام برای شیعیان است. به همین دلیل آنها تلاش می کنند تا بتوانند با حضور در برنامه های مختلف عزاداری، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان، نشان دهند.

هیئات مذهبی در همه ی شهرهای ایران اسلامی و سایر کشورهای شیعه بر پا هستند و برنامه های مختلفی را پیاده سازی می کنند. در برخی از شهرها، از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین، 40 روز مراسم برپا می شود و همه ی افراد از پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کودک در این مراسم ها شرکت می کنند.

خانواده های شیعه بسیار علاقه مند هستند تا از فرزندانشان در این مراسم، عکاسی کنند. آنها در خانه یا در محیط های دیگر از کودکان خود با لباس مشکی عکاسی می کنند تا به یادگار داشته باشند.

ایده عکاسی پسر بچه در محرم

نکات عکاسی در محرم

کودکان دارای احساسی ناب هستند، آنها هر حسی را خالصانه ابراز می کنند. به دلیل ذات الهی و فطری انسان ها و به علت نهاد پاک کودکان، آنها با تمام وجود خود نسبت به مراسم های مذهبی علاقه مند هستند.

این حس ناب به سادگی مشخص است و شما می توانید با کمی درایت، این لحظات را شکار کنید و یک عکس ساده اما با معنای عمیق داشته باشید.

با لباس مشکی از کودک تان عکاسی کنید، اجازه دهید تا رنگ لباس کودک تان با حزن این مراسم عجین باشد.

می توانید از یک شال سبز یا سربندهایی که به نام ائمه مزین است، استفاده کنید تا پوشش زیباتری برای کودک باشد.

به دنبال شرایط خاص و فضای خاص نباشید، راحت عکاسی کنید. ساده بگیرید و به دنبال تکلف برای عکاسی نباشید.

اگر در فضای آزاد عکس می گیرید، به نور دقت کنید، در تاریکی شب با نور کم و کودکی که لباس مشکی دارد، عکس خوبی از آب در نمی آید. پس به نور توجه کنید. اگر در هیئت ها عکاسی می کنید، حتما می توانید به سادگی نور کافی را پیدا کنید.

نیازی نیست که صدها عکس از کودک تان تهیه کنید، دقت کنید و به جای اینکه عکس های متعدد بی کیفیت بگیرید؛ با توجه و تمرکز لازم چند عکس ماندگار بگیرید.

ایده عکاسی نوزاد با لباس سقایی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.