ایده های ژست برای عکس های خانوادگی

ژست عکس خانوادگی

عکس برداری از یک گروه به طور قابل توجهی چالش برانگیزتر از کار با یک سوژه تک یا حتی یک زن و شوهر است. اولین قدم برای موفقیت این است که رابطه خوبی با افراد خانواده برقرار کنید و زمان زیادی را برای جلسه عکس برداری برنامه ریزی کنید تا هیچ کس عجله نداشته باشد و پرتره مناسب تهیه شود. هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد، کنترل اوضاع سخت تر خواهد بود. بهترین رویکرد تمرکز روی تصاویر بزرگ است. مکان و موقعیت عمومی افراد مهم ترین مواردی است که می توان در مورد ان ها تصمیم گرفت. شما قادر نخواهید بود تمام نکات فردی را در یک گروه بزرگ کنترل کنید. داشتن یک دستیار عکاسی در مدیریت گروه های بزرگ کمک زیادی می کند.

ژست عکس خانوادگی

ژست عکس خانوادگیژست جمع شدن افراد خانواده در کنار هم

در عکس برداری، باید نکات لازم برای پرتره خانوادگی و تعداد افرادی که با آن ها سروکار دارید را ارزیابی کنید. خانواده را به روش هایی معقول گروه بندی کنید. فرزندان مجرد را بین والدین و یا والدین را در صورت وجود دو فرزند در کنار یکدیگر قرار دهید. اگر در حال عکاسی یک خانواده پرجمعیت هستید، آن ها را به صورت زن و شوهر گروه بندی کنید. زن و مرد بزرگ خانواده را در وسط قرار دهید و به ترتیب از بزرگ به کوچک آن ها را ردیف کنید. به یاد داشته باشید، همه چیز در مورد ژست خانواده و ابعاد یک پرتره باید به گونه ای باشد که خانواده ها دوست داشته باشند، بنابراین به آن ها گوش دهید و از انرژی آن ها برای کمک به ایجاد صحنه مناسب استفاده کنید.

ترکیب بندی مناسب

ژست تصاویر خانوادگی تفاوت چندانی با ترکیبات عکس های دیگر ندارد. در مورد ترکیب و روش های چینش سوژه های داخل کادر تصویر، به منظور به دست آمدن ژست مناسب خانوادگی برنامه ریزی کنید. پله ها معمولا یکی از مناطق مفید برای صحنه عکس برداری هستند که می توان برای نمایش های خلاقانه پرتره در خانواده از آن ها استفاده کرد، به خصوص هنگامی که تعداد افراد خانواده زیاد باشد. پله ها به شما این امکان را می دهد تا خانواده را جمع کنید و موقعیت اعضا را با روشی منطقی و ظاهری جذاب تنظیم کنید.

ژست عکس خانوادگی

ژست عکس خانوادگیعکس های تصادفی بگیرید

کمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خانواده را در یک صف مستقر کنید و آن ها را به صورت ترکیبی نشسته و ایستاده قرار دهید. برای انجام این کار از صندلی، نیمکت و یا تنه درختان استفاده کنید. تنظیم مثلثی یکی دیگر از ترفندهای پرتره خانواده است که برای سامان دهی سوژه ها استفاده می شود. در این روش بعضی از افراد نشسته، برخی در حال زانو زدن و باقی ایستاده اند. می توانید جریان عمیق و ظاهری را در تصویر ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که توجه کافی به عمق میدان دید داشته باشید و بر روی چهره تمام افراد متمرکز شوید.

در صورت فراموش کردن ژست عکاسی، حالت کاندید (بدون ژست و پوز) بگیرید. شما می توانید در حین عکس برداری از حالت کاندید استفاده کنید.

ژست عکس خانوادگیدر اینجا چند ایده عکس خانوادگی برای تهیه عکس های بدون ژست آورده شده است:

– به پیاده روی بروید یا صحنه های دلپذیری را تنظیم کنید.

– از افراد بخواهید دست هم دیگر را بگیرند و قدم بزنند، بدوند یا بپرند.

– از بغل کردن های گروهی عکس بگیرید.

– بگذارید بچه ها با توپ یا گرگم به هوا بازی کنند.

– به والدین بگویید که فرزندشان را در حالی که آن ها ناراحت به نظر می رسند و از آن ها رو برمی گردانند ببوسند.

– تصاویر نیم رخ تیره روشن همچنین می تواند یک تکنیک جذاب برای عکاسی خانوادگی باشد. به خانواده کمک کنید تا دست به دست هم در غروب آفتاب قدم بزنند.

اجرای این ایده های عکاسی از خانواده ها ممکن است ساده به نظر برسد، اما برخی مشکلات عملی در این راه به وجود می آید. از قبل به آن ها فکر کنید و اگر ایده ای مؤثر واقع نشد، از ایده های جایگزین استفاده کنید. به طور معمول ممکن است یک عضو خانواده با شما همکاری نکند یا علاقه ای به عکس های خانوادگی مورد نظر شما نداشته باشد. شما می توانید در این جور مواقع برای راضی نگه داشتن افراد از ایده های منحصر به فرد تصاویر خانوادگی استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.