10 سبک در عکاسی بارداری

ایده های عکس بارداری

ما در این مطلب درباره روش هایی صحبت می کنیم که در آنها حرف اول را سبک می زند. مهم نیست که شما بخواهید عکس ها را داخل یا بیرون از منزل بگیرید، این ایده ها به شما کمک می کند تا در هر مکانی بتوانید عکس های جذابی بگیرید.

ایده های عکس بارداری

عکس های بارداری همیشه خاطره انگیز هستند و وقتی پس از سالها به آنها نگاه می کنید، روزهای شیرین حمل یک جنین را در جان خود به یاد می آورید.

ایده های عکس بارداری

1. مادر به تنهایی

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

اگر شما دوست دارید تا عکس های تکی داشته باشید، می توانید این عکس ها را به صورت پرتره یا قدی تهیه کنید. شما باید برای عکس در موقعیتی باشید که احساس راحتی کنید، سعی کنید طوری نشسته یا ایستاده باشید که برجستگی شکم تان کامل مشخص باشد. لبخند به دوربین، نگاه کردن به شکم و به طور کلی هر حالت رضایت بخشی در چهره تان را فراموش نکنید.

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

شاید نیاز داشته باشید که در پوزیشن های مختلف عکس بگیرید و در انتها بتوانید چند عکس زیبا را برای نگه داشتن، انتخاب کنید.

2. پدر با شکم مادر

عکس بارداری
عکس بارداری

پدر می تواند جلوی شکم مادر زانو بزند و هر دو طرف شکم را با دست بگیرد. چهره ی پدر باید با یک لبخند به نشانه ی خوشبختی یا بستن چشم ها به نشانه ی آرامش همراه باشد.

ایده های عکس بارداری

عکس بارداری
عکس بارداری

همچنین می تواند روبروی مادر ایستاده و شکم او را با دست بگیرد. یا اینکه پشت سر مادر بایستد و دستهایش را از پشت، روی شکم مادر بگذارد. این عکس ها می تواند احساس صمیمیت و انتظار والدین برای فرزندشان را به تصویر بکشد.

3. شکم مادر و وسایل دیگر

عکس بارداری
عکس بارداری

با خرید سیسمونی نوزاد می توانید آنها را در عکس هایتان شریک کنید. معمولا این عکس ها به شکل دونفره پدر و مادر باهم جذاب تر خواهد بود. یک لباس دوست داشتنی از سیسمونی نوزادتان یا یک اسباب بازی می تواند عکسی جالب را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر دوست داشتید عکس خاصی داشته باشید می توانید به رنگ های وسایل و ست کردن آنها با لباس خود و همسرتان نیز دقت کنید، به هر حال فارغ از هر ایده ای، رنگ ها در عکاسی حرف اول را می زنند.

4. لباس بارداری

عکس بارداری
عکس بارداری

لباس های بارداری در مدل های متنوعی امروز در بازار موجود هستند. شما می توانید با تهیه آنها یا حتی سفارش یک مدل زیبا به خیاط، لباسی را داشته باشید که بتوانید با آن عکس های فوق العاده ای بیندازید.

عکس بارداری
عکس بارداری

لباس های دو تکه بارداری، پیراهن های کلوش یا چین دار را می توان از پرطرفدار ترین لباس های بارداری دانست.

امروزه برخی از آتلیه های بارداری، لباس های مختلفی را برای این منظور دارند که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند.

لباس بارداری
لباس بارداری

اگر قصد رفتن به آتلیه تخصصی بارداری برای عکاسی را دارید، پیش از حضور می توانید در این باره سوال کنید.

ایده های عکس بارداری، آتلیه بارداری فرزند پاک

5. پاها و دست ها

عکاسی بارداری با تمرکز ویژه بر شکم معنا پیدا می کند اما دست ها و پاها بی تاثیر نیستند. با آشنایی با انواع پوزیشن های جالب دست و شکم می توانید عکس های زیبایی را بیندازید.

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

همیشه تلاش کنید تا دست ها همپوشانی نداشته باشند و طوری قرار بگیرند که شکم را حائل شوند. با تغییر حالت پاها در عکاسی بارداری، برجستگی شکم نیز تغییر می کند. همانطور که در عکس زیر نیز می بینید، خم کردن یکی از زانوها حالت شکم را عوض کرده است، شما می توانید حالت های مختلفی را تست کنید و عکس مورد علاقه خود را تهیه کنید.

6. عکاسی با فرزندان دیگر

اگر شما فرزند دیگری نیز دارید، حتما تلاش کنید تا عکس هایی را نیز با او داشته باشید. این کار نه تنها به پیشگیری از هرگونه حسادت کودک کمک می کند، بلکه یک یادگاری عالی برای آینده او و نوزاد در راه می شود.

ایده های عکس بارداری

7. دقت کنید که بدن مادران با هم متفاوت است

اگر یکی از آشنایان شما به تازگی باردار بوده است و شما از عکس های بارداری او خوشتان آمده است؛ نباید انتظار داشته باشید که شما هم بتوانید عیناً همان عکس ها را بگیرید. بدن مادران در بارداری با هم متفاوت است، شاید یک پوزیشن عکاسی برای زنی راحت و برای دیگری، قرار گرفتن در آن حالت دشوار باشد.

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

اگر در هر حالتی برای عکس قرار گرفتید و احساس کردید که بدن شما دچار درد شده است یا احساس خوشایندی ندارید، سریع به حالت مناسب برگردید. نگران نباشید ایده های عکاسی بارداری بسیار است و شما می توانید عکس دیگری را بگیرید.

8. حالت چهره

مادران در طول دوران بارداری دچار تغییرات زیادی در بدن خود می شوند، این حالت در چهره ی آنها نیز مشخص است. در ماه های آخر برخی زنان باردار دچار ورم های صورت می شوند. اگر شما یک عکاس بارداری هستید باید به این موضوع توجه کنید و عکس هایی را بیندازید که در آن چهره ی مادر خیلی به وضوح مشخص نباشد. اگر خودتان باردار هستید و قصد عکاسی دارید می توانید با توجه کافی به این موضوع عکس هایی بیندازید که صورت شما در حالت نیم رخ یا رو به پایین قرار دارد؛ بدیهی است که در این شرایط ورم ها خیلی خودنمایی نمی کنند.

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

با آرایش ملایم می توانید تا حدی این ورم ها را پوشش دهید؛ دقت کنید که از آرایش زیاد پرهیز کنید چرا که قطعا برای عکس بارداری جالب نیست.

9. طنز و خلاقیت را فراموش نکنید

ایده های عکس بارداری

همیشه به دنبال عکاسی جدی و هنری نباشید، عکس های طنز همیشه جذاب و جالب خواهند بود. با همسرتان حرف بزنید، شوخی کنید و از عکاس بخواهید این لحظات را عکاسی کند. بدون شک این عکس ها در همه ی دوران های زندگی مشترک تان، یادآور خاطرات شیرین و جذابی هستند.

10. بازوها و صورت را دور از شکم نگه دارید

ایده های عکس بارداری

عکاسی بارداری معمولا در سه ماهه آخر بارداری انجام می شود، زمانی که شکم مادر کاملا برجسته است.

با این حال، بهتر است در هنگام عکاسی، بازوها و صورت مادر دورتر از شکم باشد تا به وضوح حالت و فرم شکم مشخص باشد.

ایده های عکس بارداری
ایده های عکس بارداری

عکاس باید به نور و زاویه صورت مادر دقت کند و با تغییرات در حالت بازوها و چهره ی مادر، بهترین پوزیشن را انتخاب کند.

امیدواریم با کمک این 10 روش بتوانید عکس های زیبا و خاطره انگیزی را از بارداری خود داشته باشید.

10 ایده عکاسی برای هر مادری

آتلیه بارداری در گلبرگ

بهترین زمان برای عکاسی بارداری

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.