ایده های چیدمان سفره هفت سین

چیدمان سفره هفت سین

سفره ی هفت سین یکی از رسومات ایرانیان در برپایی عید نوروز است، هفت سین نمادی از سلامتی، برکت، رزق و روزی و نشاط است. از روزگاران قدیم ایرانیان علاقه ی زیادی به انداختن سفره هفت سین داشتند و از چندین روز پیش از رسیدن سال نو به دنبال ایده های مناسب برای چیدمان هفت سین هستند.

سفره هفت سین شامل: سیر، سرکه، سمنو، سبزه، سیب، سکه و سماق است. هر کدام از این موارد نماد یک موضوع هستند. بر سر سفره ی هفت سین به جزء این موارد، تنگ آب و ماهی و همچنین قرآن کریم نیز گذاشته می شود.

چیدمان سفره هفت سین

در سایر کشورهایی که برگزار کننده نوروز هستند ممکن است برخی تغییرات در سفره هفت سین وجود داشته باشد.

سفره هفت سین فقط مختص انداختن در خانه نیست، کسانی که علاقه مند به پاسداشت سنت های قدیمی هستند، سفره هفت سین را داخل فروشگاه و مغازه یا دفتر کار خود نیز می اندازند. همچنین شهرداری های استان های مختلف نیز سعی می کنند تا در برخی میدان ها یا پارک ها، هفت سین های نمادین را بچینند.

علاقه مندان و مسافران نوروزی وقتی از این مکان ها عبور می کنند، از این مناظر لذت می برند و عکس های یادگاری می گیرند.

ایده های چیدمان سفره هفت سین

یکی از رنگ های جذاب برای دکور سفره هفت سین، طیف رنگ آبی است. شما می توانید این رنگ را در بخش های مختلف سفره هفت سین استفاده کنید. ظروف هفت سین که معمولا از جنس سفالی هستند، با رنگ آبی زیباتر می شوند.

همچنین می توانید پارچه ای را که می خواهید به عنوان سفره پهن کنید، از رنگ آبی انتخاب کنید. در زیر نمونه های مختلفی از انواع ایده های چیدمان سفره هفت سین با رنگ آبی می بینید.

از خوبی های دیگر این رنگ این است که می توانید به سادگی آن را با دکور خانه تان ست کنید؛ این رنگ قابل تطبیق با خیلی از رنگ ها است.

همچنین شما می توانید خودتان ظروف سفالی ساده بخرید و بعد رنگ مورد علاقه تان را به آنها بزنید و پس از خشک شدن از آن استفاده کنید.

استفاده از ربان، تور، ترمه، گل های مصنوعی یا طبیعی و سایر لوازم دیگر نیز بستگی به سلیقه تان دارد. شما می توانید از بین همین عکس ها، یک ایده برای هفت سین امسال تان انتخاب کنید و شروع به آماده کردن لوازم آن کنید.

البته می توانید با خلاقیت خودتان نیز تغییراتی را در آن ایجاد کنید و مهمانان عیدتان را شگفت زده کنید.

عکاسی نوروز کنار یک سفره هفت سین زیبا، حتما فوق العاده خواهد بود.

تاریخچه نوروز در ایران

آداب و رسوم ایرانیان در لحظات تحویل سال

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر

نظرات بسته شده است.