همه چیز درباره ی عکاسی از محصول – بخش اول

ممکن است یک تصویر به اندازه‌ی هزار کلمه ارزش داشته باشد، اما وقتی صحبت از عکاسی محصولات می‌ شود، عکس‌ها می ‌توانند ارزشی معادل هزار دلار داشته باشند. خرید آنلاین، زندگی مصرف کنندگان در سراسر جهان را بهبود بخشیده و اجرای مشاغل را آسان ‌تر از همیشه کرده است. شما دیگر نیازی به فروشگاه، کارمند یا بازاریابی سنتی برای فروش ندارید. چرا که فروش آنلاین محصولات، آسان‌ تر از همیشه است.

عکس محصول

به منظور تبلیغ و فروش محصولات خود به صورت آنلاین، بدیهی است که شما نیاز به عکاسی از محصولات تجارت الکترونیکی خود دارید!

عکس ‌های واضح و حرفه‌ ای از محصولات نه تنها مزایای محصولات شما را برجسته‌ تر می‌کنند، بلکه باعث اعتماد به توانایی شما در ارائه محصولات با کیفیت نیز می شوند.

آموزش عکاسی از محصول

آموزش عکاسی از محصولعکاسی محصول چه تاثیری در برند شما دارد؟

عکاسی محصولات می‌ تواند در بهینه سازی موتور جستجو، با نام مستعار سئو تأثیر داشته باشد همچنین اگر می خواهید فروش محصولات تان را افزایش دهید بهتر است از محصولات با کیفیت استفاده کنید

نکاتی درباره عکاسی از محصول

1) دوربین مناسب انتخاب کنید

با دوربین مناسب می‌ توانید عکس‌ های با کیفیت از محصولات خود بگیرید اما روند خرید دوربین بسیار گیج کننده خواهد بود چرا که ده‌ها برند تجاری دوربین وجود دارد و علاوه بر این شما معنای برخی از علامت ‌های اختصاری را نمی‌دانید. برای داشتن با کیفیت‌ ترین عکس از محصولات خود، دوربین های DLSR و P&S بهترین انتخاب هستند.

دوربین‌های DLSR

دوربین‌ها دارای لنزهایی با قابلیت جداشدن هستند، بنابراین می‌توانید لنز های زوم کننده، لنزهای ماکرو و… را تعویض کنید.
همچنین می‌توانید تنظیماتی از قبیل تراز نور، دیافراگم و f-stop انجام دهید.

اگر این توضیحات برای شما پیچیده به نظر می‌رسد، یک دوربین p&s بهترین دوربین برای عکاسی از محصول تان خواهد بود.

آموزش عکاسی از محصولدوربین‌های P&S

لنزهای این دوربین قابلیت جدا شدن ندارند و تنظیمات دستی کمتری را ارائه می‌ دهند، استفاده از آن‌ها راحت‌ تر و مقرون به صرفه است و اگر مهارت خوبی در عکاسی ندارید می‌تواند گزینه‌ ی خوبی برای خرید باشد.

آموزش عکاسی از محصول

اما در مورد دوربین‌های فانتزی که بیشتر ما هر روز با خود حمل می‌کنیم چه می‌توان گفت؟

تلفن هوشمند شما ممکن است تمام آن چه نیاز دارید داشته باشد، چرا که امروزه بسیاری از تلفن‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مانند بزرگ نمایی، تنظیمات کلان و حالت عمودی هستند و با نمایشگرهای پیکسلی تفاوت زیادی دارند، همچنین می‌ توانید مجموعه‌ ای از لنزهای گوشی‌های هوشمند را با قیمتی کمتر از 20 دلار خریداری کنید و عکس‌هایی با کیفیت از محصولات تان بگیرید.

نکات تکمیلی برای عکاسی محصول:

از لنزهای با زاویه دید گسترده استفاده نکنید. محصول شما را کشیده‌ تر و عریض‌ تر نشان می‌دهد.

از لنزهای فیش آی Fish eye استفاده نکنید چرا که باعث مخدوش شدن تصاویر محصولات تان می‌شود.

اگر از دوربین‌های DLSR استفاده می‌کنید یاد بگیرید چگونه دیافرگم را تنظیم کنید.

برای عکس‌های ماکرو، پرتره و عکس‌های اکشن از حالت‌های صحنه در دوربین استفاده کنید.

دوربینی را خریداری کنید که متناسب با بودجه و سطح مهارت شما باشد.

آموزش عکاسی از محصول

2) از سه پایه استفاده کنید

اگر دست شما هنگام عکس برداری حتی به اندازه یک ذره ریز حرکت کند، باعث تاری و از بین رفتن فوکوس تصاویر می ‌شود؛ بنابراین استفاده از یک سه پایه به شما این امکان را می‌ دهد که دوربین خود را ثابت نگه دارید و بدون جابه جایی دوربین تنظیمات لازم را انجام دهید یا میزان نور آن را تنظیم کنید. نور مناسب برای عکاسی از محصولات، نیاز به سرعت شاتر آهسته دارد، بنابراین حرکت دوربین حتی به اندازه چند اینچ باعث تاری تصاویر می‌ شود پس برای داشتن تصاویر با کیفیت می‌ توانید از سه پایه استفاده کنید.

اگر بودجه‌ی کافی برای خرید سه پایه ندارید می‌توانید از کتاب یا صندلی برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده کنید، چرا که هدف، ثابت نگه داشتن دوربین است نه زیبایی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] همه چیز درباره ی عکاسی از محصول – بخش اول […]

نظرات بسته شده است.