همه چیز درباره ی عکاسی از محصول – بخش دوم

همه چیز درباره ی عکاسی از محصول – بخش اول

3) پس زمینه‌ را تنظیم کنید

زمینه محصول شما در عکاسی مهم است. پس از اتمام کار، پس زمینه می‌ تواند به سبک کلی عکس شما بیفزاید.

سه راه کار برای این کار وجود دارد:

عکاسی محصوللایت باکس Lightbox : برای عکاسی از محصولاتی مانند اثاثیه که باعث ایجاد سایه در پس زمینه می‌ شوند.

Sweep: پس زمینه‌ ی خمیده‌ ای است که می ‌تواند با استفاده از یک ورقه یا پوستر ایجاد شود.

تنظیم طبیعی: عکاسی از شخصی که از محصول شما استفاده می‌ کند یا در محیطی قرار دارد که ممکن است از آن استفاده کند.

کدام یک را باید انتخاب کنید؟

بستگی به محصول و بودجه شما دارد. می‌ توانید یک لایت باکس بخرید یا می ‌توانید با چسباندن چند ورقه کاغذ سفید در نزدیکی یک پنجره روشن، ظاهری مشابه ایجاد کنید.

اما شما باید محصول خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک گلدان بر روی میزی از جنس مرمر، بسیار گران قیمت‌ تر دیده می‌ شود. با این حال وقتی شما در حال فروش یک گردن بند هستید، مشتریان تان می‌ خواهند گردنبد را بر روی گردن خود تصور کنند نه فقط روی گردن یک مدل، در این حالت استفاده از لایت باکس می‌ تواند بهترین گزینه باشد.

4) نورپردازی عکاسی محصول

نورپردازی عکاسی محصول می‌ تواند برای مبتدیان نگران کننده باشد. چرا که گزینه‌های مختلفی وجود دارد و شما ممکن است برخی از اصطلاحات را درک نکنید.

نورپردازی خارجی می‌ تواند بسیار گران باشد، بنابراین می‌ توانید از نور طبیعی استفاده کنید به طوری که محصول خود را رو به روی پنجره‌ای با روشنایی مطلوب قرار دهید و اگر نیاز به نور بیشتری برای عکاسی داشتید می ‌توانید از چند ورقه یا پوستر سفید برای منعکس کردن نور بیشتر استفاده کنید با این حال، اگر شما یک پنجره با روشنایی کافی ندارید یا اگر در شب عکس برداری می‌ کنید، استفاده از نورپردازی طبیعی غیرممکن است. در این حالت، می‌ توانید از نورپردازی خارجی یا لایت باکس استفاده کنید. نور مصنوعی می ‌تواند باعث ایجاد نورپردازی سازگارتر و حتی خلاق‌ تر شود.

در اینجا دو روش محبوب برای نورپردازی عکاسی محصول وجود دارد:

روشنایی لبه

استفاده از این روش، محصول را برجسته‌ تر می‌کند. یک چراغ را در گوشه سمت راست و عقب محصول و دیگری در قسمت عقب و سمت چپ محصول قرار دهید، سپس چراغ سوم را در قسمت جلویی قرار دهید تا محصول در تصاویر برجسته‌ تر دیده شود.

عکاسی محصول

عکاسی محصولنور از زیر

برای محصولات شفاف‌تر، می‌توانید با استفاده از یک میز شیشه‌ای و قرار دادن نوری در زیر آن و همچنین قرار دادن منبع نور روبروی محصول، باعث برجسته‌تر دیده شدن آن شوید.

نکته: اکثر محصولات باید از زاویه‌هایی، مانند پایین و روبرو نور داشته باشند، به همین دلیل جعبه‌ های لایت باکس اهمیت بالایی دارند زیرا نور را از زوایای مختلف منعکس می‌ کنند.

عکاسی از نحوه استفاده محصول

عکاسی از محصولات در در دنیای واقعی و نحوه استفاده آن ‌ها می‌ تواند نشان گر ویژگی‌ها، مزایای خاص و همچنین چگونگی استفاده مشتریان از کالای مورد نظرشان باشد. عکاسی به این روش همچنین می‌ توانند برای محصولاتی مانند نرم افزارها یا خدمات آنلاین مفید باشد.

از آن جایی که از نرم افزارها در محیط موبایل، عکس برداری نمی‌ کنند، می ‌توانید از روشی منحصر به فرد این کار را انجام دهید که به آن نمای واکنشی (اکشن شات) می گویند. به یاد داشته باشید در عکاسی به صورت نمای واکنشی، علاوه بر برجسته کردن ویژگی‌ ها و مزایای محصول، تمرکز خود را روی محصول نگه دارید.

5) ویرایش عکس‌ها با نرم افزار

آخرین مرحله برای گرفتن عکس‌ های با کیفیت بالا که باعث افزایش فروش و شناخته شدن برند شما می‌ شود، ویرایش عکس‌ هاست. ویرایش عکس ‌ها می‌تواند به شما در تنظیم نورپردازی، محو کردن پس زمینه، رفع لکه‌ ها، صاف کردن عکس، برش، اضافه کردن شیب، متن و موارد دیگر کمک کند.

با پیشرفت در فن آوری و هوش مصنوعی، برخی از شرکت‌ها تمرکز خود را برای ایجاد یک استودیوی مجازی آغاز کرده‌ اند که باعث تغییر در روند متداول عکاسی محصول می‌ شود. یکی از این شرکت‌ها Zero lens است که ساختمان شرکت آن در وین قرار دارد. Zero lens یک نرم افزار عکاسی است که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به داشتن دوربین، عکس بگیرید. یادگیری این نرم افزار بسیار آسان است به طوری که می‌توانید طی چند دقیقه تصاویر خود را ایجاد و ویرایش کنید. Zero lens با هدف کاهش نیاز به مسافرت و استخدام عکاسان حرفه‌ای یا تجهیزات، ساخته شده است. استودیوی عکس مجازی Zero lens برای وب و موبایل موجود است.

نکات نهایی در مورد عکاسی محصولات

تصاویر، اطلاعات باورنکردنی در مورد محصول شما و نام تجاری شما به مشتریان تان می‌دهد. آیا قابل اعتماد هستید؟ آیا واقعاً راه حل مشکلی که با آن ها روبرو هستند را دارید؟ یا این محصول نیازهای آن‌ ها را بر آورده می‌کند؟ عکس‌ های با کیفیت محصول، اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در اختیار خریداران قرار می‌ دهند.

همه چیز درباره ی عکاسی از محصول – بخش اول

ترجمه: واحد تولید محتوا سئو پارسی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.