عکاسی با تم آبی رنگ

رنگ آبی در عکاسی

عکاسی از نوزاد مانند هر رشته ی دیگری از عکاسی سراسر رنگ و هیجان است با این تفاوت که رنگ ها در عکاسی نوزاد و کودک باید با دقت بیشتری انتخاب شوند. صورت نوزاد ساده است و رنگ به خصوصی در آن خودنمایی نمی کند، اینکه عکاس با دقت بتواند رنگی را انتخاب کنید و طیفی را در عکس همراه کند که نوزاد را مات و بی روح نشان ندهد از مهم ترین مسایل است.

انتخاب مجموعه ای از رنگ های خنثی برای یک عکس، با توجه به نکته ای که پیش از این گفتیم؛ قطعا نتیجه اش یک عکس بسیار سرد است.

رنگ آبی در عکاسی

رنگ آبی از رنگ های محبوب برای عکاسی نوزادان پسر است. آبی رنگ آسمان و دریاها است و شاید به این خاطر هم طرفداران بیشتری دارد و هم برای آنانکه خلاق تر هستند می تواند ایده های ناب عکاسی را در بر داشته باشد.

آبی یک رنگ سرد است و از نظر روانشناسی سبب آرامش خاطر می شود. همچنین این رنگ نمادی از وقار، بزرگی، هوش و ذکاوت است.

طیف رنگی آبی شامل آبی تیره، روشن، آسمانی، فیروزه ای، سرمه ای، لاجوردی، متالیک، یشمی و نفتی است.

یک عکاس ماهر تلاش می کند زمانی که قصد استفاده از تم آبی برای عکاسی را دارد، مجموعه ای از طیف رنگ آبی را مد نظر قرار دهد و از دکورها، ابزار و وسایلی با این رنگ ها در عکس استفاده کند تا فضا به طور یکنواخت در قالب یک رنگ آبی تک نباشد.

رنگ آبی در عکاسی

در برخی از عکس ها، عکاسان با استفاده از یک رنگ گرم، فضای سرد تم آبی را جان تازه ای می بخشند. این ایده نیز زیبا است و شما می توانید با استفاده از رنگ هایی مثل، قرمز، صورتی، نارنجی یا زرد فضای عکس را کمی مهیج تر کنید.

این کار بسیار ساده است و اگر شما با سلیقه آن را انجام دهید، قطعا می توانید یک عکس خیره کننده تهیه کنید. به هیچ عنوان فضای عکس را سردتر نکنید، رنگهایی مانند بنفش، سبز و زردی که به سبز نزدیک باشد، دقیقا فضای عکس را سردتر می کنند.

اگر دوست دارید عکاس خبره ای باشید، رنگها را بشناسید، درباره روانشناسی رنگ ها اطلاعات کسب کنید، ایده های عکاسان ماهر جهانی را دنبال کنید. به دنبال ایجاد فضایی در عکاسی باشید که چنانچه مشتری شما به آتلیه عکاسی دیگری مراجعه کرد، هرگز نتواند چنین طرحی را ببینید. این نقطه ی قوت شما خواهد بود، اگر شما دنباله روی دیگران هستید، از خودتان ایده ندارید و سعی می کنید تا فقط کار مشتری را راه بیندازید، یعنی به زودی سقوط خواهید کرد.
فراموش نکنید هر عکاس برای آنکه بتواند یک عکاسی موفق باشد ابتدا باید هنر را بشناسد و ذوق و استعداد هنری داشته باشد.

بهترین آتلیه نوزاد در تهران

بهترین آتلیه کودک در تهران

آتلیه نوزاد

آتلیه کودک

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.