عکاسی با نور طبیعی – بخش اول

عکاسی در اصل به معنای  “طراحی با نور” است، و چه راهی بهتر از ایجاد یک عکس عالی از ترسیم با نور طبیعی است. عکاسی با نور طبیعی با رنگ ها، تن ها و دماهای مختلف، پالت متنوعی را برای ایجاد تصاویر بسیار جذاب ارائه می دهد. برای علاقه مندان به عکاسی با نور طبیعی، سؤال مهم این است که بهترین زمان روز برای گرفتن عکس دقیقاً کی است؟ پاسخ خیلی رضایت بخش نیست، اما بسیار ساده است، بستگی دارد.

قبل از اینکه بتوانید بهترین زمان برای عکاسی را تعیین کنید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع عکسی می خواهید بگیرید. حالت عکسی که می خواهید بگیرید چیست؟ موضوع شما چیست و چگونه می خواهید تصاویر به نظر برسد؟ این ها گزینه های هنری است و فقط به خلاقیت و توانایی های فنی شما با دوربین بستگی دارد.

یک چیز مسلم است و آن این است که عکس گرفتن در نور شدید آفتاب در اواسط روز نامطلوب است. اما نور صبح و بعد از ظهر می تواند تصاویر زیبا و طبیعی به نمایش بگذارد. بیشتر عکاسان ساعت طلایی که بهترین زمان برای عکس گرفتن باشد را انتخاب می کنند، اما ممکن است همیشه برای پروژه شما مناسب نباشد. عکاسی در ساعت آبی و شبانگاه گزینه های دیگری برای عکاسی با نور طبیعی است.

در نهایت، مشخص می شود که چه زمانی از روز برای عکسی که می خواهید بگیرید مناسب است. بیایید نگاهی به گزینه های مختلفی که به عنوان عکاسان نور طبیعی داریم بیندازیم و اینکه چگونه می توانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم.

بهترین زمان برای گرفتن عکس در بیرون چه زمانی است؟

برای عکاسان فضای باز، زمان روز یکی از مهم ترین جلوه های مربوط به عکس هایی که می توانید بگیرید، را دارد. نور خورشید بسته به زاویه آن کیفیت فوق العاده ای دارد. بین سر ظهر، غروب خورشید و بین غروب و نیمه شب، عکس هایی که می گیرید تفاوت چشمگیری دارد. محدودیتی برای زمان عکس گرفتن وجود ندارد.

“با زمان بندی درست و تکنیک های مناسب، بهترین زمان برای گرفتن عکس در بیرون می تواند هر ساعتی از روز باشد.”

آیا بهترین زمان برای عکس گرفتن وجود دارد؟ این کاملاً به عکسی که می خواهید بگیرید بستگی دارد. عکاسی از نور طبیعی به طور غیر قابل تفکیک با نوری که طبیعت فراهم می کند مربوط است. اگر به دنبال مسیرهای ستارگان هستید، منتظر یک شب بدون ماه باشید. اگر به دنبال بهترین زمان برای عکاسی از افراد هستید، توجه کنید که نورپردازی پرتره روشن باشد. آیا شما درخشش تقریبی گرمای لطیف را که فقط یک ساعت طلایی قادر به تأمین آن است، می خواهید؟ از طرف دیگر، آیا می خواهید یک پرتره روشن با نور طبیعی در فضای باز داشته باشید؟

نکاتی درباره بهترین زمان برای گرفتن عکس در بیرون با یادداشت های ضروری در مورد تکنیک و تجهیزات:

ظهر

عکاسی با نور طبیعی

عکاسی با نور طبیعی

نور در ظهر چالش برانگیز است. با تابش نور از بالای سر، سایه های تولید شده اغلب ناجوراست، به ویژه در مدل ها و پرتره ها. زمان های بسیاری برای عکس گرفتن وجود دارد که ظهر بهترین آن است. اگر در حال عکس برداری پرتره در ساحل گرمسیری هستید، نور از درون آب می تابد و رنگ های باورنکردنی در پس زمینه ایجاد می کند. برای داشتن نور مناسب در موضوع خود، باید از دیفیوزرها، رفلکتورها و حتی منابع نوری استفاده کنید.

عکس برداری اواسط روز کار دشواری است، مهم نیست که شما چه نوع عکاسی هستید. عکاسان حیات وحش از نور برای گرفتن عکس های لحظه ای واکنش سریع استقبال می کنند. بیشتر شکارچیان حیوانات در گرمای روز شکار می کنند. آن ساعات گرم بین ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر است. آیا این ساعات بهترین زمان روز برای عکس نیست. اوایل صبح تا اواسط صبح و اواسط تا اواخر بعد از ظهر، گزینه های بیشتری وجود دارند.

از زاویه بالای خورشید می توان برای عکس در فیلتر نوری استفاده کرد. اگر به دنبال عکس برداری بیرون از منزل هستید، زیر سایبان یک درخت یا یک منطقه پر از چوب را در نظر بگیرید. در اینجا، نور خورشید از بین برگ های سایبان درختان فیلتر می شود. اگر سایه های ناهموار بر روی سوژه شما قرار بگیرد، ممکن است مجبور به استفاده از دیفیوزر و رفلکتورها شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] ساعت طلایی زمانی خاص در هنگام غروب خورشید است که نور خورشید به صورت پراکنده دیده می شود. کیفیت نور در این زمان احساس سورئالی را به عکس اضافه می کند. برنامه ریزی برای عکاسی، برای بعد از ظهر مزایای کمی دارد. به همین دلیل به خودتان فرصت کافی دهید تا خانواده را ملاقات کرده و قبل از رسیدن ساعت طلایی به خوبی عکاسی کنید. به این ترتیب، شما باید ترکیبی از عکس ها با آسمان آبی بعد از ظهر تا غروب خورشید و ساعت طلایی داشته باشید. […]

نظرات بسته شده است.