انواع سبک های عکاسی (بخش اول)

انواع سبک های عکاسی

بهترین مساله درباره عکاسی این است که این رشته دارای تنوعی چشمگیر از سبک های مختلف است. این به شما کمک می کند تا با سلیقه خود بتوانید عکس هایی را که دوست دارید تهیه کنید. اگر مبتدی هستید و شاید نمی دانید که می توانید در کدام سبک موفق تر عمل کنید، باید بگوییم که به مرور زمان شما می توانید سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید و در آن عکاسی کنید. هر قدر که عکس های بیشتری را بیندازید می توانید به آن سبکی که در آن هنر دارید و مورد علاقه تان است بیشتر پی ببرید.

انواع سبک های عکاسی

انواع سبک های عکاسی

در این مقاله سبک های مختلف را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید انواع آنها را بشناسید و در راه موفقیت خود گام بردارید.

عکاسی پرتره

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

پرتره یکی از سبک های عکاسی است که بیشتر افراد آن را با گوشی های همراه خود تهیه می کنند. پرتره در نقاشی یک سبک معروف است و در عکاسی نیز از شهرت خاص خود برخوردار است. عکاسان حرفه ای از عکاسی پرتره برای عکاسی شخصیت های معروف، مدل ها، عکس های خانوادگی و مراسم هنرمندان استفاده می کنند.

برای عکاسی پرتره، قاب دوربین باید به اندازه کافی نزدیک به چهره شخص باشد تا بتواند عکسی به وضوح را ثبت کند.

عکاسی از وسایل زندگی

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

همانطور که از نام این عکاسی مشخص است، این سبک به طور عمده شامل عکاسی از اشیاء است. به این سبک عکاسی از محصول نیز گفته می شود که برای انواع شرکت های تبلیغاتی بسیار مهم است، کاتالوگ ها، مجلات و حتی بیلبوردهای خیابانی شامل عکس هایی با این سبک هستند. شما می توانید تنها از یک محصول با ویژگی های مختلف آن عکاس داشته باشید یا اینکه چندین کالا را در یک قاب عکاسی کنید.

انواع سبک های عکاسی

یکی از اسرار این عکس ها، میزان نور و روشنایی مورد نیاز است که چه در فضای داخلی و چه در فضای باز باید به آن توجه شود. در عکاسی محصول بسیاری از عکاسان از یک لایت باکس (جعبه نورپردازی) استفاده می کنند که بتوانند با آن تمام زوایای نور را در عکس داشته باشند و سایه های خشن را از بین ببرند.

عکاسی طبیعت و مناظر

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

افرادی که اهل سفر کردن هستند، چشم اندازهای زیادی را برای عکاسی مشاهده می کنند. بر خلاف باور عموم، این سبک فقط به عکس های افقی محدود نمی شود زیرا زمان عکاسی از درختان بلند، کوه ها و هر چیزی دیگری که ارتفاع آن مهم است، عکس های عمودی زیباتر هستند.

خوشبختانه، امروزه دوربین های حرفه ای برای این کار موجود هستند. باید از لنزهای مناسب برای عکاسی طبیعت استفاده کنید. برای عکس های با کیفیت شما نباید از دوربین گوشی همراه خود انتظار داشته باشید.

عکاسی از غذا

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

شاید اگر سالها پیش این عنوان را می شنیدیم از آن تعجب می کردیم اما امروزه عکاسی از غذا برای سرگرمی یا با اهداف بازاریابی جای خاص خود را پیدا کرده است.

با کمک دوربین های تلفن همراه یا یک دوربین حرفه ای (اگر که نیاز به عکس های حرفه ای داشته باشید) می توانید عکس های خوبی را بگیرید، به نور عکس ها دقت کنید تا بتوانید عکس های ظریفی را بگیرید.

عکاسی ورزشی

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

عکاسی ورزشی یکی از سبک های خاص عکاسی به شمار می آید. به دلیل سرعت بالایی که در ورزش های مختلف وجود دارد؛ یک دوربین با سرعت بالای شاتر مهم است. عکاسان ورزشی معمولا از لنزهای سنگین که قابلیت زوم با سرعت شاتر بالا را دارند استفاده می کنند.

اگر بخواهید وارد این سبک شوید، باید از دوربین های حرفه ای استفاده کنید و هنگام عکاسی از یک مسابقه و رویداد ورزشی دستتان را از روی شاتر برندارید و همیشه آماده عکاسی و شکار لحظه ها باشید.

عکاسی از حیات وحش

انواع سبک های عکاسی

یکی دیگر از سبک های فوق العاده در عکاسی، عکس هایی است که از حیات وحش تهیه می شود. چالش این عکاسی، گرفتن عکس هایی واضح و خوب از حیوانات وحشی بدون وارد شدن به زیستگاه طبیعی آنها است. این سبک نیز مانند عکاسی ورزشی نیاز به تجهیزات و دوربین های خاص و البته اقدامات ایمنی لازم دارد.

همه نمی توانند یک عکاس حیات وحش باشند، مردم نمی توانند پول زیادی را برای خرید این تجهیزات صرف کنند. عکاسی حیات وحش معمولا در مناطق خاص جهان و اصولا مناطق خطرناک انجام می شود.

عکاسی ماکرو

انواع سبک های عکاسی

کسانی که می خواهند تصاویر باور نکردنی را بیندازند، عکاسی ماکرو را دوست دارند. این سبک از عکاسی از سوژه های کوچک انجام می شود به طوری که عکس های بزرگی از آنها گرفته می شود. عکاسی ماکرو نیاز به لنزهای قدرتمند دارد. این سبک برای کسانی مفید است که قصد گرفتن عکس های هنری و جذاب را دارند.

عکاسی از رویدادها

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

انواع خاصی از حوادث و رویدادها شامل کنسرت، تولد، عروسی، جلسات مهم و … را شامل می شود. این سبک معمولا ترکیبی از تکنیک های مختلف عکاسی است زیرا شما ممکن است تصاویری را از اشیاء، غذا و موارد دیگر را نیز تهیه کنید.

برای این سبک شما نیاز به لنزهای گوناگون دارید تا بتوانید با موفقیت از موقعیت های مختلف عکاسی کنید و لحظات مهم را از دست ندهید. بدیهی است که برای این نوع از عکاسی نیازمند تمرینات زیادی هستید تا بتوانید عکس هایی با اصول و جذاب تهیه کنید.

انواع سبک های عکاسی (بخش دوم)

کدام سبک عکاسی ؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] این مطلب را بخوانید؛ البته قبل از آن می توانید بخش اول انواع سبک های عکاسی را مطالعه […]

نظرات بسته شده است.