ایده عکاسی هنری با انار یلدا

عکاسی برای مراسم یلدا به اندازه ی برگزاری خود یلدا طرفدار دارد. هر کسی دوست دارد تا از این مناسبت شیرین؛ عکس هایی را تهیه کند که در خاطراتش ماندگار باشد.

ما در این مطلب به عکاسی انار اکتفا می کنیم و ایده های جالبی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید به سادگی آنها را پیاده سازی کنید.

به خاطر داشته باشید که داشتن یک دوربین حرفه ای عکاسی یا یک گوشی با دوربین باکیفیت فقط سبب نمی شود که شما قطعا بتوانید عکس های خوبی را تهیه کنید؛ در واقع یکی از مهم ترین اصل ها این است که شما برای عکاسی، ایده و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید عکس خاصی را تهیه کنید.

ایده عکاسی هنری با انار یلدا

عکاسی انار یلدا

انار یکی از مهمانان پر و پا قرص شب یلدا بر سر سفره ها است. از روزگاران بسیار قدیم این میوه ی بهشتی مورد توجه و تایید همه ی پزشکان و اطباء سنتی و علم روز بوده است.

خواص بی شمار این میوه آنقدر زیاد است که حتی احادیثی هم از ائمه اطهار سلام الله علیها در این باب داریم؛ امام رضا علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارشان به نقل از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «کُلُوا الرُّمَّانَ فَلَیسَتْ مِنْهُ حَبَّةٌ تَقَعُ فِی الْمَعِدَةِ إِلَّا أَنَارَتِ الْقَلْبَ وَ أَخْرَسَتِ الشَّیطَان‏ أربعین یوما؛ انار بخورید، هر دانه‌ای از انار که در معده قرار می‌گیرد، موجب نورانیت دل و لالی یا دوری برای چهل روز شیطان می‌شود».

این میوه افزون بر خاصیتی که دارد خوشمزه است و بیشتر افراد آن را دوست دارند. در شب یلدا، انار و هندوانه، کنار خوراکی های دیگر محبوب یلدا مانند آجیل قرار می گیرد.

ایده عکاسی هنری با انار یلدا

برای عکاسی انار شما باید از انار خوش رنگ و لعاب استفاده کنید، اناری که رنگ آن قرمز باشد در عکس زیباتر جلوه می کند. چه به صورت برش خورده و چه به شکل دانه دانه، برای عکاسی مناسب است.

پس زمینه ی عکس تان هم می تواند با چینش های مدرن و امروزی باشد و هم تم سنتی با پارچه های ترمه داشته باشد، این دقیقا بستگی به سلیقه ی شما دارد.

چندین عکس تهیه کنید در شرایط مختلف با قاب های گوناگون، پس زمینه ها را تغییر دهید و سعی کنید تا خلاق باشید؛ سپس از بین عکس های تان می توانید بهترین آنها را در آرشیو عکاسی خود ذخیره کنید.

عکاسی شب یلدا در خانه

راز وجود هندوانه در شب یلدا

5 ایده جذاب استفاده از میوه ها برای تم شب یلدا

علت وجود انار در میوه های شب یلدا

یلدا را بشناسیم

ایده عکاسی یلدا برای کودک

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.