نحوه استفاده از نور طبیعی و مصنوعی برای پرتره های فضای باز – بخش دوم

فلاش پر کننده یا نور ثابت

عکاسی پرتره در فضای بازعکاسی پرتره در فضای باز

کنترل خودکار فلاش یکی از مزایای اتوماسیون عکاسی است که بسیاری از عکاسان با اشتیاق از آن در حالت خودکار و دستی بهره می برند. برای کارهای پرتره در فضای باز از فلاش پر کننده در افزودن مقدار مناسب نور به منظور ایجاد تعادل نور محیط و دست یابی به ظاهر طبیعی استفاده کنید.

از فلاش همچنین می توان به عنوان منبع اصلی نور استفاده کرد، این کار در بعضی مواقع مفید است. زیرا این رویکرد باعث می شود محیط اطراف تحت الشعاع نور فلاش قرار نگیرد. اگر هدف شما این است که چه بهتر، ولی دست یابی به ظاهر طبیعی حاصل از نور مصنوعی برای پرتره های فضای باز، محیط اطراف را ترکیب و متعادل می کند.

عکاسی پرتره در فضای بازما در عکاسی دیجیتالی امروزی گزینه های زیادی داریم که یکی از آن ها که فوق العاده سبک، جمع و جور، با عملکرد خنک و نورهای ثابت LED فوق العاده قوی و نور ثابت جیبی Hakutatz RGB LED است.

Hakutatz به اندازه کافی سبک است جوری که به راحتی در دست نگه داشته شود و دارای نورهای LED خنک است، بنابراین در صورت در دست گرفتن این نور ثابت دیگر نباید نگران گرمای آن باشید.

بازخورد بصری فوری

عکاسی پرتره در فضای بازعکاسی پرتره در فضای باز

یک مزیت نورپردازی ثابت قابل حمل برای افزودن نور مصنوعی پرتره در فضای باز این است که می توانید هنگام حرکت دادن آن اثر نورپردازی مدل را درجا مشاهده کنید.

وقتی که موقعیت سوژه را تنظیم می کنید، نور LED را در اطراف تکان دهید تا زمانی که نمایی بسیار طبیعی و یهویی از سوژه پرتره بدست بیاید. از این گذشته، هدف اصلی این مطلب دست یابی به ظاهر طبیعی پرتره است به گونه ای که مغز انسان آن را به طور خودکار می بیند.

می توان دوربین را بر روی سه پایه قرار داد، اما همچنان از حالت اتوفوکوس و سایر کنترل های دوربین در هنگام نگه داشتن نور ثابت LED در موقعیت های مختلف استفاده کرد. تمرین تکنیک خوب نگهداری دستی دوربین به شما کمک خواهد کرد.

سوژه به حرکت ادامه دهد

عکاسی پرتره در فضای بازجلسات پرتره محیطی در فضای باز، لذت بخش ترین نوع عکس برداری است. استفاده از همه ابزارهای مدرن عکاسی دیجیتالی می تواند خلاقیت عکاس و مدل را برانگیزد.

شما می توانید با در دست گرفتن دوربین عکاسی یا قرار دادن آن روی سه پایه از سوژه در حال حرکت عکس برداری کنید و همچنین برای اجرای تنظیمات نورپردازی پرتره، نور را در دست خود یا روی براکت نگه دارید.

در این جلسات به سوژه بگویید که حالت صورتش را تغییر دهد یا هر بار که صدای شاتر دوربین را می شنود کمی حرکت کند. اگرچه دوربین های جدید بدون آینه، ممکن است صدای شاتر کمی داشته باشند یا صدای فضای بیرون مانع از شنیده شدن آن شود.

برای گرفتن کلوزآپ چهره، سر و شانه می توانید از سوژه بخواهید که نور را نگه دارد، برای گرفتن برخی ژست های خلاقانه تر و تنظیمات نوردهی پرتره مانند نوردهی اسپلیت یا رامبراند شاتر دوربین را باز کنید.

نورپردازی در فیلم برداری نیز به کار می آید

عکاسی پرتره در فضای بازعکاسی پرتره در فضای باز

همین ابزارها و بسیاری از روش هایی که برای افزودن نور مصنوعی در پرتره های فضای بیرون استفاده می کنیم، در فیلم برداری در فضای باز نیز به خوبی به کار می آید. با به کار گرفتن روش ها، ابزارها و ایده های جدید نتیجه بسیار طبیعی و مطلوبی به دست خواهد آمد.

نحوه استفاده از نور طبیعی و مصنوعی برای پرتره های فضای باز – بخش اول

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.