نکات اساسی برای عکاسی از غبار و مه

عکاسی در مه

یکی از بهترین خاطرات عکس برداری، عکاسی از هوای غبار گرفته و مه آلود است. وجود مه در هوا منجر به خلق تصاویر پر رمز و راز می شود.

هنگامی که شروع به عکاسی از مه می کنید، باید بدانید که این کار دشواری های خودش را دارد. اولین مشکلی که ممکن است شما با آن روبرو شوید، تشکیل قطرات آب روی دوربین است. شما باید نحوه کنترل و جلوگیری از وقوع آن را بیاموزید. همچنین ممکن است در نورپردازی و عمق تصویر نیز مشکلاتی پیدا کنید.

مراقب تراکم هوا باشید

عکاسی در مه

عکاسی در مهدر صورتی که در هنگام عکس برداری از مه، دوربین پوشیده از قطرات بخار آب شود، دیگر نمی توان تکنیک های عکاسی را برای آن پیاده کرد.

بزرگ ترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد قطرات آب روی دوربین یا لنز آن، اطمینان از هم دما بودن آن ها با هوای بیرون است. بنابراین، اگر قبل از گرفتن عکس از مه، دوربین و لنز خود را در محیط گرم هتل یا خانه قرار داده باشید، باید چند ترفند برای جلوگیری از چگالش انجام دهید.

عکاسی در مهراه حل اول، شما باید ابزار عکاسی را در یک کیسه وکیوم یا زیپ دار در خانه قرار دهید. هنگامی که برای عکس برداری به بیرون می روید، تجهیزات خود را تا زمانی که به دمای هوای بیرون نرسد از کیسه خارج نکنید.

یک روش تجربی این است که 30 دقیقه در محیط جدید صبر کنید، سپس تجهیزات عکاسی تان را از کیسه اش بیرون آورید. این مدت زمان حتی برای خنک شدن یک دوربین بزرگ نیز کافی است.

همین طور برای عکاسی از مه و غبار باید به دنبال تجهیزات عکاسی نیز باشید، زیرا اگر در یک محیط بسیار مرطوب قرار بگیرید، کمی قطرات آب روی دوربین ایجاد می شود.

عکاسی در مه

عکاسی در مهکیف دوربین همیشه باید شامل دو ابزار مفید باشد: پوشش لنز و سایبان دوربین.

سایبان دوربین، سپری برای دوربین است که بر روی کفشک دوربین قرار می گیرد. از سایبان دوربین در درجه اول برای عکاسی در باران یا برف استفاده می شود، اما هنگام عکس برداری از مه نیز می تواند بسیار مفید باشد.

دو نمونه سایبان دوربین وجود دارد، یکی مختص دوربین های DSLR و دیگری مربوط به دوربین های بدون آینه می باشد و هر دو نوع آن بسیار ارزان هستند.

عکاسی در مهبه زمان بندی توجه کنید

هنگام عکس برداری در هوای غبار آلود، مه موجود در هوا بسیار سریع حرکت می کند، آن قدر سریع که متوجه سرعت حرکت آن نخواهید شد. یکی از بهترین نکات برای عکس برداری از مه، ثبت تعداد زیادی عکس بیش از حد نیازتان است.

عکاسی در مهچند بار اول که در هوای غبارآلود بیرون می روید و عکس های کمی از مه می گیرید، متوجه نمی شوید چه چیزی را از دست داده اید، زیرا به اندازه کافی عکس نگرفته اید.

به این ترتیب، می توانید عکس هایی را که فقط با فاصله چند دقیقه از هم گرفته اید را در کنار هم قرار دهید و آن ها را با هم مقایسه کنید، با این کار شما متوجه حرکات سریع مه می شوید. شما می توانید در نوبت عکاسی بعدی خود، عکس های بیشتری از مه ثبت کنید.

در عکاسی از هوای مه آلود، دقیقاً مثل عکس برداری از نور خورشید، زمان محدود است. شما باید بیاموزید که مه چه مدت در منطقه ای که عکاسی می کنید مستقر است تا سرعت عمل خود را با زمان جابجایی آن تنظیم کنید.

هایلایت نورپردازی

عکاسی در مه

عکاسی در مهنورپردازی یکی از مهم ترین تکنیک ها در هنگام عکاسی از هوای غبارآلود است.

هنگامی که قطرات زیاد آب در هوا وجود داشته باشد، نور خیلی بیشتر پراکنده می شود، انتشار بیشتر نور این فرصت را به شما می دهد تا عکس های زیبا و حالت دار بگیرید. به طور طبیعی نور از طریق چگالش نرم و رگه های آن آسان تر عکس برداری می شود.

اگر به طور ویژه تمایل به ثبت پرتوهای نور دارید، باید با زاویه دید دوربین آشنا شوید. شما نمی خواهید خیلی نزدیک در جایی که نور از آن می تابد بایستید، بلکه می خواهید در جایی که منبع نور به طور مستقیم دیده می شود بایستید.

تغییرات زاویه دید دوربین به اندازه چند سانتی متر بیشتر از هم نیست، بنابراین هنگامی که مشغول عکاسی از مه هستید زاویه دید را بالا و پایین کنید.

برجسته کردن اشکال

عکاسی در مهیکی دیگر از بهترین نکات برای عکس برداری از غبار که با آن روبرو می شوید مشخص شدن بیشتر فرم و حالت اشکال است، در هوای مه آلود فرم کلی اشیاء واضح تر از بافت آن است.

مه به طور همزمان دو کار را انجام می دهد: کنتراست اشیاء مختلف را کاهش می دهد، در عین حال نمای کلی آن را برجسته می کند.

دو روش مختلف برای برجسته کردن اشکال هنگام عکس برداری از مه وجود دارد. اولین مورد، نورپردازی بر اساس مه است به طوری که هرگونه اشیاء موجود در مه به صورت شبح ظاهر شود. این تکنیک در شب یا حداقل زمانی که جسم شما دارای نور پس زمینه است بهتر عمل می کند.

روش دیگر فوکوس روی خود اشکال است، به گونه ای که مه زیبایی سماوی آن ها را بیشتر نمایان می کند. مه منجر می شود اشکال بیش از آن چه که تا قبل بوده اند، جلوه گری کنند.

بر عمق تصویر تأکید کنید

عکاسی در مهیکی دیگر از تکنیک های مهم برای یادگیری هنگام عکاسی از مه، میزان مناسب فاصله از فضای مه آلود است.

اولین روش عکاسی، داشتن فاصله ی زیاد از مه است. گاهی اوقات اگر از نظر فیزیکی در این موقعیت جوی قرار دارید، عکس گرفتن از مه برای شما دشوار است. بنابراین عکاسی از دور مفید و راحت تر خواهد بود.

روش دیگر برای عکس برداری از مه، انجام این کار از فاصله نزدیک، اما با فوکوس روی اشیاء مختلف اطراف است.

همچنین می توان با ثبت تصاویر اشیاء مشابه در امتدادهای مختلف ، بر عمق تصویر تأکید کرد. این تکنیک به خوبی برای تیرهای چراغ برق، درختان یا افراد مفید است.

این تکنیک همچنین زمانی بهتر عمل می کند که حداقل یک سوژه را در پیش زمینه ، یکی در میان زمینه و یکی نیز در پس زمینه صحنه عکاسی تان قرار دهید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.