10 نکته اساسی در ترکیب بندی – بخش دوم

10 نکته اساسی در ترکیب بندی – بخش اول

5. زمینه را تار کنید

تصویر می تواند شامل یک پیش زمینه یا پس زمینه تار باشد، بنابراین این مشخصه بصری ویژه می تواند با مجزا کردن بیشتر سوژه اصلی از هر چیز دیگری در اطرافش، ترکیب بندی عکس را ارتقا بخشد.

ترکیب بندیبا تسلط بر عمق میدان، که توسط دیافراگم لنز، فاصله کانونی و فاصله سوژه از لنز دوربین تنظیم می شود، می توانید پس زمینه یا پیش زمینه را تار کنید.

تسلط بر این مهارت برای ثبت تصاویر جذاب بسیار مهم است. دیافراگم های بازتر ( f / 1.4 تا f / 2.8) به طور مؤثر عمق میدان را کاهش می دهد، مانند تاثیراتی که لنزهای با فاصله کانونی بیشتر دارند.

6. به جزئیات توجه کنید

ترکیب بندی

ترکیب بندیباید به جزئیات عکاسی مانند هر چیز دیگری در زندگی به درستی پرداخت و بر آن تأکید کرد.

هر جزء در تصویر می تواند کار متفاوتی انجام دهد یا معنای جدیدی داشته باشد. عکس ساده از یک گل بسیار متفاوت با عکسی است که شبنم صبحگاهی با گلبرگ های گل را به خوبی نشان داده است. هنگام انجام عکاسی پرتره، از نورپردازی برای نشان دادن خطوط خنده و چروک روی صورت شخص استفاده کنید. پرتره چهره اشخاص تصویر جالبی را ایجاد می کند.

جزئیات اشیا و افراد است که در پشت ظاهر تصویر قرار می گیرد و داستان بیشتری از آن لحظه زمانی خاص را روایت می کند.

7. قانون یک سوم

ترکیب بندیقانون یک سوم یکی دیگر از تکنیک های تصویر سازی / نقاشی است که عکاسان باید به آن مسلط شوند (بنابراین می توان آن را شکست داد).

قانون یک سوم، کادر فیلم یا عکس را به سه خط عمودی و سه خط افقی تقسیم می کند. چهار نقطه متقاطع خطوط نکات کلیدی در عکاسی هستند، زیرا پژوهش ها نشان داده است که چشم انسان هنگام مشاهده یک شی کادربندی شده مانند نقاشی، طرح یا عکس ابتدا به آن نقاط متقاطع میفتد. بنابراین، هنگامی که شما در حال ترکیب بندی تصویر هستید، قرار دادن عناصر کلیدی در یکی از این چهار نقطه باعث افزایش پویایی عکس شما می شود.

8. کراپ و برش!

ترکیب بندی

ترکیب بندییکی از زیبایی های عکاسی دیجیتالی، سادگی نسبی انجام پردازش های بعد از گرفتن عکس است، این کار قبلاً مختص تاریک خانه ها بود.

با استفاده از برنامه فتوشاپ می توانید تصویر را برای نتایج بهتر و زیباتر برش دهید. کراپ کردن فرآیند کادربندی دوباره تصویر برای بهبود ترکیب بندی است. در گوشه های کادر یا در صحنه اصلی بعضی عکس ها، عناصری وجود دارد که منجر به پرت شدن حواس بیننده می شود. برای از بین بردن این المان های ناخواسته می توانید عکس را کراپ کنید.

9. پرسپکتیوهای متفاوت

پرسپکتیو نحوه مشاهده سوژه موجود در کادر عکس از طریق وضعیت قرارگیری دوربین را نشان می دهد.

به عنوان مثال، یک سوژه هنگام عکاسی در سطح چشم انسان، از بالا یا از سطح زمین، چشم اندازهای مختلفی خواهد داشت. با تغییر در پرسپکتیو و موقعیت دوربین شما قادر به تغییر خطوط افقی و در نتیجه انتقال حس عمق می شوید.

به عنوان مثال، اگر دوربین را در سطح زمین قرار دهید تا از سوژه عکس تمام قد بگیرید و دوربین را به سمت بالا بچرخانید تا کادر آن را با سوژه خود پر کنید، تصویر شخص بسیار ترسناک، قدرتمند و بزرگتر از سطح چشم به نظر می رسد.

روش دیگر برای تغییر پرسپکتیو، استفاده از موقعیت های دوربین متفاوت با آنچه چشم انسان می بیند است. برای نمونه نماهای چشم پرنده با زوایای بسیار مرتفع پویایی ترکیب بندی عکس را تغییر می دهد.

10. سادگی را ترجیح دهید

اصطلاح هرچه کمتر بهتر، در مورد هر چیزی صادق است و عکاسی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ترکیب بندی بیش از حد مبهم یا پیچیده عکاسی باعث ایجاد مشکلاتی مانند ترکیب جملات مبهم نگارشی می شود و فهم و درک منظور محتوا را برای مخاطب دشوار می کند.

سادگی در این زمینه به معنای ساده سازی نیست، بلکه منظور حذف عناصر غیر ضروری تصویر است که باعث سردرگمی یا شلوغی عکس می شود. در عکاسی، ایجاد ترکیب بندی های خلوت اما متمایز، باعث تحقق ایده ساده سازی تصویر می شود و توجه بیننده را به تصویر جلب می کند.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.