انواع مختلف آداپتورها

انواع آداپتور دوربین

آشنایی با آداپتور لنز

افزون بر آداپتورهایی که لنزها و دوربین های مختلف را با هم هماهنگ می کنند، آداپتورهایی هم وجود دارند که با استفاده از فیلترهای کاهنده نور (ND)، نوری را که از طریق لنز وارد حسگر می شود، کنترل می کنند. همچنین آداپتورهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان لنزهای فول فریم را با دوربین های کراپ سنسور به کار برد که در این حالت لنزها درخشان تر شده و عریض بودن آن ها تا حدودی همانند زمانی خواهد بود که به دوربین فول فریم وصل می شوند. در ادامه دو نوع از بهترین آداپتورها را برای شما معرفی می کنیم:

 آداپتور لنز فوکوس خودکار Kipon؛

تبدیل لنزهای EF کانن به دوربین های با مانت E سونی به همراه فیلترهای ND

انواع آداپتور دوربین

انواع آداپتور دوربین

آداپتور Kipon که فیلترهای ND را به همراه دارد، یکی از جذاب ترین آداپتورها است که افزون بر تطابق لنز با دوربین، با استفاده از یک فیلتر ND متغیر، انعطاف پذیری بالایی را برای شما به ارمغان می آورد. با این آداپتور می توانید در محیط بسیار روشن عکاسی کرده و یک دیافراگم باز داشته باشید. این آداپتور، یکی از تجهیزات خلاقانه و شگفت انگیز است.

 آداپتور Metabones Speed Booster

یکی دیگر از آداپتورهای بسیار خوب، آداپتور Metabones Speed Booster است که امکان استفاده لنزهای فول فریم را با دوربین های کراپ سنسور می دهد و نسبت به لنزهای مورد استفاده در دوربین های فول فریم، تصاویر روشن تری گرفته و زاویه دید ایجاد شده تا حدودی همانند زاویه دید کاملی خواهد بود که در دوربین های فول فریم ایجاد می شود.

نکاتی در رابطه با آداپتورها:

هنگام خرید آداپتور، باید آداپتور مناسبی را متناسب با لنز و دوربین خود، تهیه کنید. هر آداپتور برای اتصال یک لنز خاص به یک دوربین خاص ساخته می شود، بنابراین باید دفترچه راهنمای آداپتور را به دقت مطالعه کرده و اطمینان حاصل کنید این آداپتور برای وصل کرد لنزی که دارید به دوربین مورد نظر شما مناسب است. در ادامه نکاتی را در رابطه با خرید و استفاده از آداپتورهای لنز بیان می کنیم:

o اولین و مهم ترین نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید، خرید آداپتوری با برند معتبر است. برندهایی مانند Kipon، Metabones و Fotodiox شرکت های معتبری هستند که تاکنون موفق عمل کرده اند. خرید برندهای ناشناخته، ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

انواع آداپتور دوربین

انواع آداپتور دوربین

o نکته دوم این است که در بسیاری از لنزهایی که با استفاده از آداپتور به دوربین وصل می شوند، سرعت فوکوس خودکار کمتر از لنزهای اصلی دوربین است. این اصل به هنگام کم بودن نور، بیشتر به چشم می خورد. البته در حال حاضر، تولید کنندگان اصلی آداپتور، برای سرعت بخشیدن به فوکوس خودکار لنز در هنگام استفاده از آداپتورها، گام های بلندی را برداشته اند.

o سومین نکته ای که باید بدانید این است که؛ اگر هنگام فیلم برداری در خارج از خانه، از آداپتور استفاده کرده و دیافراگم را کوچک نگه دارید، در تمام طول فیلم یک فلاش روشن خواهید داشت. برای حل این مشکل می توانید از آداپتور Nikon که دارای فیلتر متغیر ND داخلی است استفاده کنید تا این مشکل کاهش یابد.

در پایان به شما توصیه می کنم تا در صورت امکان، قبل از خرید آداپور، آن را امتحان کنید.

مترجم: منیره غفرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.