دیفیوزر فلاش دوربین چیست؟

دیفیوزر فلاش دوربین

عکسبرداری با فلاش دوربین گاهی نتایج نامطلوبی را دارد، سایه های نامناسب، رنگ های بد، واضح نبودن جزئیات و بسیاری از نشانه های منفی دیگر که معمولا در یک عکس به طور غیر مستقیم بروز می کند. این نوع نورپردازی می تواند به نوعی آزار دهنده به نظر برسد، به همین دلیل عکاسان تلاش کردند تا راهکارهایی را برای حل این مشکل پیدا کنند؛ به خصوص برای صحنه های خاص یا سوژه های مهم از استفاده از فلاش خودداری کنند.

اگر نور کمتری در فضای عکاسی شما وجود دارد چه کار باید کنید؟ آیا این باید سبب شود که شما به طور کلی از عکس انداختن منصرف شوید؟ البته که خیر، با یک دوربین خوب که قابلیت عکاسی در نور کم یا شب را دارد می توانید به سادگی برخی از تنظیمات دوربین مانند سرعت شاتر، دیافراگم و ISO را تغییر دهید تا کمبود نور جبران شود. اما اگر با این وجود باز هم به نور بیشتری برای عکاسی نیاز دارید، استفاده از فلاش دوربین داخلی بهترین راهکار است.

دیفیوزر فلاش دوربین

دیفیوزر فلاش دوربین

اگر غالبا در حال ضبط صحنه هایی کم نور هستید، بهتر است تا یک فلاش جانبی خریداری کنید تا بتوانید به راحتی کنترل نور در هر وضعیتی را به دست بگیرید.

فلاش دیفیوزر چیست؟

پخش کننده فلاش یا همان دیفیوزر یک اصلاح کننده ساده ی نور است که به قسمت بالایی یک واحد فلاش خارجی متصل می شود. این دستگاه برای صاف کردن و پخش کردن نور خشن و متمرکز از فلاش، ایجاد یک نور مسطح تر و کیفیت بهتر عکس استفاده می شود. همچنین به از بین بردن سایه های ناخوشایند ایجاد شده در اثر خشونت نور شدید کمک می کند.

یکی از اساسی ترین انواع دیفیوزرها، به شکل جعبه ای مستطیلی هستند که با پلاستیک سفید و نیمه شفاف ساخته شده است و سبب ایجاد اثر لامپ لخت می شوند. اما پراکندگی های فلاش در اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند و هرکدام میزان مختلفی از انتشار نور را به شما می دهند. هرچه پراکندگی بزرگتر باشد، نور نرمتر خواهد بود.

دیفیوزر فلاش دوربین

دیفیوزر فلاش دوربین

با این دستگاه شما می توانید عکس های بهتری را بگیرید و دیگر از مشکلات فلاش معمولی دوربین خلاص شوید. صحنه ی عکاسی نور بهتر و ملایم تری را دارا خواهد شد.

پیش از استفاده ی این دستگاه برای اولین بار جهت عکاسی در آتلیه یا فضای باز، بهتر است تا آن را در حالت های مختلف با نورهای متنوع امتحان کنید تا آنچه که می خواهید و مد نظرتان است را به دست آورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] از تمام قسمت های داخلی جعبه خارج می سازند و از طریق پنل دیفیوزر (انتشار دهنده) که در دهانه ی آن قرار گرفته است، نور را […]

نظرات بسته شده است.