آشنایی با آداپتور لنز

آداپتور لنز

در صورتی که در حرفه عکاسی پیشرفت کرده و به دنبال استفاده از لنزها و لوازم جانبی متفاوتی هستید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، آشنایی با آداپتورهای لنز است. استفاده از آداپتور لنز هنگامی ضرورت می یابد که بخواهید از لنزی که مخصوص دوربین شما طراحی نشده است، استفاده کنید. در این مقاله در رابطه با انواع مختلف آداپتورهای لنز، برندهای مختلفی که آنها را تولید می کنند و مزایا و معایب هر کدام، مطالبی را بیان خواهیم کرد.

آداپتور لنز

کارکرد آداپتور

چندین نوع آداپتور دوربین وجود دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. جدیدترین و هیجان انگیزترین آداپتورها، آنهایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا لنزهای تولیدکنندگان مختلف را بر روی دوربین DSLR و دوربین های بدون آینه استفاده کنید و تفاوتی هم نمی کند که دوربین شما چه برندی داشته باشد. بنابراین، اگر شما هزینه زیادی را برای خریدن یک لنز صرف کرده باشید، می توانید با استفاده از آداپتور، لنز خود را در دوربین های مختلف استفاده کنید.

لنز دوربین و انواع آن

هود لنز Lens Hood و انواع آن

چه زمانی باید از هود لنز استفاده کرد؟

در حال حاضر، انواع مختلف لنز و دوربین وجود دارند که عکاسان می توانند لنز و دوربین خود را از برندهای متفاوتی انتخاب کرده و با استفاده از یک آداپتور، آنها را به هم وصل کنند. اگرچه سالهای زیادی است که آداپتورهای لنز مورد استفاده قرار می گیرند، اما در گذشته فقط یک قطعه فلزی بودند که می توانستند لنز را به بدنه دوربین متصل کنند؛ اما ویژگی فوکوس خودکار یا تغییر f-stop را نداشتند.

آداپتور لنز

آداپتور لنز

این آداپتورها برای بسیاری از فیلمبرداران که از لنزهای دستی قدیمی تر Nikon در دوربین Canon 5D Mark II استفاده می کنند، بسیار خوب است؛ چرا که لنزهای قدیمی Nikon، حلقه دیافراگم و فوکوس داشتند و فوکوس دستی از گذشته تا به اکنون بهترین راه برای فوکوس ویدیو است. اما این موضوع در عکاسی صادق نیست.

بسیاری از عکاسان برای وضوح بیشتر تصاویر، به ویژه هنگام گذرا بودن محیط یا متحرک بودن اشیاء، بر ویژگی فوکوس خودکار دوربین اطمینان می کنند. با پیشرفت در فناوری آداپتور، شرکت ها در مورد چگونگی انتقال اطلاعات بین لنز و بدنه دوربین تحقیق کردند. در حالی که مدل های اولیه بسیار ناهنجار بودند، اما شرکت هایی مانند Kipon، Metabones و Fotodiox در میان شرکت های دیگر، به پیشرفت های بسیار خوبی در این زمینه دست یافتند.

این مطلب ادامه دارد …

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.