وسایل لازم برای عکاسی نوزاد چیست؟

گرفتن عکس از نوزاد تازه متولد شده، در واقع عکاسی روند طبیعی زندگی آنها است. از ابتدای تولد، خواب ها، سپس نشستن و بعد راه رفتن و سایر حالت ها و نشانه های رشد فیزیکی نوزادان، هر کدام سوژه های عالی عکاسی هستند. با این حال عکاسی نوزاد کار ساده ای نیست زیرا نوزادان هستند که به عکاس شرایط را تحمیل می کنند، آنها غیر قابل پیش بینی هستند.

ممکن است شما 30 عکس از نوزاد بیندازید و در نهایت فقط چند عکس را به عنوان عکس با کیفیت انتخاب کنید.

تجهیزات عکاسی نوزاد

لنز پرتره

بهترین کاربرد لنزهای پرتره زمانی که است می خواهید از یک نوزاد بسته شده عکاسی کنید. هنگام استفاده از یک لنز استاندارد باید دوربین نزدیک چهره ی نوزاد قرار بگیرید. البته شما می توانید از دورتر هم عکاسی کنید و بعد با نرم افزارهای مربوطه عکس را ویرایش کنید.

لنز DSLR 35mm یا Full Frame: از محدوده بین 65 تا 100mm استفاده کنید.

فرمت متوسط Medium format: از محدوده بین 100 تا 150 میلی متر استفاده کنید.

سه پایه

درست است که استفاده از سه پایه به کارکرد بهتر کمک می کند و جلوی لرزش را می گیرد، اما اگر شما دوربین را آزادانه در دست داشته باشید، شانس بیشتری برای شکار لحظه های ناب خواهید داشت. می توانید نزدیک نوزاد بروید، عقب و جلو بروید و در بهترین زمان ممکن، شاتر را فشار دهید.

افزون بر این، تلاش برای حفظ آرامش و ارتباط با نوزاد بسیار موثر است. شاید شما دقیقه های زیادی را سپری کنید تا نوزاد را در یک حالت قرار دهید بعد او با یک تکان همه ی برنامه های شما را به هم بزند. خوب این طبیعت نوزاد است و شما به عنوان عکاس باید آرامش خود را حفظ کنید.

خلاق ترین عکاس ها کسانی هستند که تلاش می کنند تا از همه ی زوایا عکاسی کنند و بعد همه را کنار هم بگذارند و بهترین عکس را پیدا کنند.

پس زمینه

پس زمینه نه تنها در عکاسی نوزاد که درباره ی همه ی عکاسی ها مهم است. برای عکاسی نوزاد معمولا از پس زمینه های زیر استفاده می شود:

استند عکاسی: یک استند محکم و قابل تنظیم تهیه کنید تا بتوانید برای عکس های مختلف آن را کوچک یا بزرگ کنید. بعضی از برندهای ساخت استند در دنیا وجود دارند که فقط برای عکاسی نوزاد، استند می سازند.

پارچه های مخصوص: اگر قصد دارید تا نوزاد را روی پارچه های طرح دار و مخصوص بگذارید، دقت کنید که از پارچه های پشمی که پرزهای آن بلند می شود استفاده نکنید زیرا می تواند سبب آلرژی و حساسیت پوستی نوزاد شود. یا اینکه پرزها داخل بینی یا دهان نوزاد برود و برای او مشکل ایجاد کند.

طرح های زیبای پارچه های مختلف وجود دارد که برای عکاسی ایده های خوبی هستند. همچنین می توانید از انواع ساتن براق برای پس زمینه استفاده کنید.

هرگونه پتو، پارچه یا استندی را با دقت باید با بست های مخصوص نگه دارید تا هنگام عکاسی تکان نخورد یا اینکه روی نوزاد نیفتد.

نورپردازی

با اینکه نور طبیعی بهترین ایده برای عکاسی نوزاد است اما گاهی اوقات امکان استفاده از آن وجود ندارد. برای همین استفاده از فلاش های مخصوص برای عکاسی توصیه می شود.

مبل بادی

نباید نوزاد را روی سطوح خشن میز یا نیمکت بگذارید. باید زیر او نرم و راحت باشد. درست است که دقیقا زیر نوزاد پتو یا پارچه پهن می کنید اما به هر حال باید زیر بدن او کاملا نرم باشد. از طرفی باید دقت کنید مبل بادی یا صندلی پارچه ای طوری نباشد که نوزاد کامل درون آن فرو رود.

تجهیزات عکاسی نوزاد

یکی دیگر از مهم ترین نکته های عکاسی نوزاد، دقت در دمای نرمال محیط عکاسی و پاکیزگی محیط است.

آتلیه نوزاد و آتلیه کودک فرزند پاک، دارای انواع تجهیزات پیشرفته برای عکاسی از نوزاد و عکاسی کودک است. همچنین کادری مجرب و با تجربه، خدمات عکاسی را در آتلیه نوزاد و کودک انجام می دهند.

آتلیه تخصصی بارداری، نوزاد و کودک فرزند واقع در شرق تهران و محدوده تهرانپارس مستقر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. […] وسایل لازم برای عکاسی نوزاد چیست؟ […]

نظرات بسته شده است.