نورسنج و مزایای آن در عکاسی کودک

نورسنج و مزایای آن در عکاسی

نورسنج و مزایای آن در عکاسی

نور سنج یکی از ابزار عکاسی می باشد که با نام (handheld light meter) یاد می شود. این دستگاه برای ارزیابی شدت نور و محاسبه کردن نوردهی در عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه با توجه به ارزیابی که گفتیم مقدار دیافراگم و سرعت شاتر را برای دوربین تنظیم می کند و یک نوردهی کاملا صحیح را در صحنه عکاسیتان مساحبه می کند.اینکار باعث خواهد شد تا دستگاه بهترین نور را به دستگاه معرفی کند و یک عکاسی با نور طبیعی محیط ایجاد شود.

یکی از بهترین مدل های روز دنیا در بحث نور سنجی را می توانید در آتلیه فرزند پاک تجربه کنید،مجموعه ما با در دست داشتن امکانات و تجهیزات توانسته اییم بالاترین سطح کیفیت عکاسی را به مشتریان خود ارائه دهیم.

انواع نورسنج

دستگاه های نورسنج به چند نوع تقسیم می شوند که به مختصر بعضی از آنها را در این پست معرفی خاوهیم کرد.

نورسنج های مستقیم:

این نوع سنسور های نور صحنه را یکجا یا به طور جدا به مستقیم اندازه گیری میکند و برای هر یک از روشهای نورسنجی یک نوع خاص ساخته می شود.

نورپردازی عکاسی کودک

مخروط پخش نور کامل:

دستگاه فوق به صورت نیم کره پلاستیک سفید و شفاف ساخته می شود و بر روی این سنسور یک فتو الکتریک قرار می گیرد.به این گونه نورگیرها که از سطح نورسنج بالا آمده اند زاویه پذیرش گسترده ای دارند که گاهی تا 300 درجه می باشد.

وقتی نورسنج در محل موضوع فیلمبرداری و رو به دوربین گرفته می شود، نورگیر برجسته آن وضعیتی تقریباً مشابه وضعیت سه بعدی موضوع را خواهد داشت.

همچنین انواع نور سنج های دیگر وجود دارد که با توجه به طولانی شدن موضوع به شما پیشنهاد خواهیم کرد در این موارد یک جستوجو انجام دهید تا بیشتر با این تجهیزات آشنا شوید.

  • صفحه پخش نور کامل
  • نورسنج های انعکاسی
  • نورسنج های اسپاتچ
نورسنج و مزایای آن در عکاسی
نورسنج و مزایای آن در عکاسی

مزایای استفاده از نورسنج

مزایای مهم عکاسی با نورسنج را می توان از اسم آن فهمید، شما نور می توانید نور واقعی محیط را با این دستگاه تشخیص دهید به زبان ساده یکی از مهم ترین مسائل حائز اهمیت در عکاسی نور است و این دستگاه می تواند کیفیت عکاسی شما را خیلی خیلی بالا ببرد و همچنین در نظر داشته باشید که با اینکار طراح و روتوش کاری که قرار است بر روی آن عکس پروژه خود را اجرا کند می تواند بهترین رنگ ها و طراحی ها را در عکس بکاربگیرد چرا که نور واقعی محیط در عکاسی شناخته شده است و پوست سوژه در عکس کاملا واقعی بنظر می رسد. همچنین یادتان نرود اینکار باعث بالا رفتن کیفیت چاپ هم خواهد شد و در نتیجه یک محصول بسیار ببا کیفیت به مشتریان عزیز  ارائه داده خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.