راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش دوم

راهنمای عکاسی بارداری

راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش اول

ایجاد ارتباط با مشتری

توجه داشته باشید که کمتر کسی می تواند خواسته خود را به صورت دقيق بيان کند. بنابراین، زمانی که مشتری شما مدل حرفه ای نباشد، باید از مهارت های ارتباطی بسيار قوی برخوردار باشید تا بتوانید انتظارات مشتری خود را به خوبی درک کنید. استفاده از وب سايت های هنری مانند وب سایت Pinterest می توانند در اين زمينه کمک کننده باشند.

ممکن است مشتری تصويری را در جایی ديده باشد و از آن خوشش آمده باشد ولی نتواند آن را برای شما شرح دهد. در طول جلسه ای که قبل از عکاسی با مشتری برگزار می کنيد، مثال هایی را از انواع ژست ها، نورپردازی، تنظيمات و لباس های مختلف مطرح کرده و واکنش مشتری را نسبت به آن ها بسنجيد. برای فهميدن آنچه که مشتری به دنبال آن است، سوال های کاوشگرانه از او بپرسيد. به اين ترتيب، افزون بر داشتن ايده های واضح تر برای ادامه کار، ارتباط خوبی هم با مشتری خود برقرار خواهيد کرد.

شما بايد روندی را در پيش بگيريد که مشتری و خانواده او جلوی دوربين احساس راحتی کرده و راهنماها و اشاره های شما را بفهمند.

راهنمای عکاسی بارداری

راهنمای عکاسی بارداری

در نظر گرفتن احساس مشتری

زنان باردار، همانند افراد ديگر ممکن است هر سايز و شکلی را داشته باشند. برخی از آن ها احساس راحتی زيادی با شرايط بارداری خود دارند، در حالی که برخی ديگر چنين احساسی ندارند.

در صورتی که مشتری شما با اعتماد به نفس کامل جلوی دوربين ظاهر می شود، بهتر است عکس های مستقيم از او بگيريد. اين نوع مشتری ها دوست دارند، با لباس های نيمه باز در تصوير ظاهر شوند. شما بايد قبل از اقدام به عکاسی از خواسته های مشتری خود اطلاع کافی داشته باشيد و مطابق آن برنامه ريزی کنيد.

در صورتی که مشتری شما جلوی دوربين راحت نبوده و خجالتی است، بهتر است از بالا و با فاصله حدود نيم متر از او عکس بگيريد. به طور معمول عکس های بی هوا در اين شرايط بهتر عمل می کنند. اين نوع مشتری ها بيشتر به دنبال لباس های پوشيده و رسمی تر هستند.

وسایل صحنه

وسایل موجود در صحنه می توانند باعث زیبایی یا بدتر جلوه کردن عکس ثبت شده بشوند. هنگامی که نسبت به وجود یک عنصر در صحنه شک دارید، بهتر است آن را حذف کنید. در برخی موارد، گل ها و تاج های گل، حس دلبستگی را در تصویر به وجود می آوردند. فراموش نکنید که لباس بارداری هم می تواند یکی از عناصر زیبایی بخش در صحنه باشد.

برای استفاده کردن یا استفاده نکردن از وسایل در صحنه، می توانید با مشتری خود هم مشورت کنید. برخی از مشتری ها ممکن است از وجود وسایل خاصی در صحنه استقبال کنند و برخی دیگر هم ممکن است نسبت به آن ها احساس خوشایندی نداشته باشند.

مواظب مسائل ناخوشایند باشید

عکاسی بارداری به ثبت لحظات ناب زندگی می پردازد، بنابراین اجازه ندهید ژست غیرماهرانه یا مناسب نبودن لباس، آن را خراب کند. با صاف نگه داشتن چانه و دور نگه داشتن بازوها از بدن، از افتادن چین و چروک روی بدن سوژه عکاسی خود جلوگیری کنید. از ژست هایی که ممکن است مشتری در آن احساس راحتی نداشته باشد، دوری کنید؛ چرا که خستگی مشتری می تواند در داخل تصاویر هم نمود داشته باشد.

انتخاب تجهیزات

دوربین و سایر تجهیزات لازم برای عکاسی بارداری همانند دیگر عکاسی های پرتره است. هم در فضای سرپوشیده و هم در فضای باز، اصلی ترین ابزار برای گرفتن بهترین نتیجه، لنز انتخابی شما است. بنابراین، لازم است تا دوربینی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده از لنز انتخابی شما را داشته باشد.

راهنمای عکاسی بارداری

راهنمای عکاسی بارداری

لنزهای اصلی، ابزارهای بسیار عالی برای گرفتن تصاویر بارداری در فضای باز هستند. بهترین فاصله کانونی برای لنزهای شما در محدوده بین 35 تا 50 میلی متر هستند. استفاده از لنزهای زاویه عریض (واید) می توانند بازوها و پاها را از شکل طبیعی خود خارج سازند. دقت داشته باشید که نباید لنزهای تله فوتو را هم زیاد به کار برد.

لنزهای اصلی بزرگنمایی نمی کنند و این ویژگی هنگام گرفتن عکس های پرتره، یک مزیت به حساب می آید و عکاسان را مجبور می کند تا دوربین را حرکت داده و زاویه های مختلف را امتحان کنند. لنزهای اصلی سریع تر از لنزهایی هستند که خاصیت بزرگنمایی دارند و عمق کمتری از میدان را نمایان می سازند. تمام این فاکتورها باعث ثبت تصاویر بسیار عالی فضای باز با بوکه زیبا می شوند.

دقت داشته باشید که سه پایه، دست و پای شما را می گیرد و نباید از آن استفاده کنید، بنابراین باید به سرعت شاتر و چگونگی تعادل آن با عمق میدان، بسیار توجه کنید.

مترجم: منیره غفرانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش دوم […]

نظرات بسته شده است.