عکاسی با نور طبیعی – بخش سوم

عکاسی در شب

عکس های شب، منظره و احساس خودش را دارد. چراغ های شهری مانند عکاسی طولانی مدت ستاره مناظر خیره کننده ای را ایجاد می کنند.

بسیاری از عکاسان در تاریکی شب کار می کنند. اگر پیش زمینه خیلی تاریک است، در عوض زمینه فوق العاده است، در استفاده از رنگ امیزی، رنگ روشن را در نظر بگیرید و نور کافی روی سوژه خود قرار دهید تا عکس جالب شود، مانند همه عکس ها، ترکیب بندی موضوع عکس های شبانه اهمیت دارد.

عکس برداری نجومی ترکیب هنر ستاره شناسی با عکاسی است با تمرکز ویژه عکاسی، شما می توانید از هر ابزاری مانند تلسکوپ های پرقدرت دوربین دار تا یک لنز عادی دوربین دیجیتال استفاده کنید. تنها مؤلفه اصلی لازم برای شروع عکس برداری نجومی، پایه مناسب است.

عکاسی ستاره معمولاً به دور از چراغ های شهر انجام می شود، یا حداقل در مکان هایی که می توانید این دو را ترکیب کنید انجام می شود. کشش نوری شهرها و شهرک ها، اغلب میدان ستارگان را از بین می برد تا جایی که دوربین شما فقط هاله های نارنجی کثیف چراغ های منعکس کننده فضا را می گیرد. هرچه از منابع نوری دورتر باشید، زمان گرفتن عکس در فضای باز در شب بهتر می شود.

عکاسی با نور طبیعی

عکاسی با نور طبیعی

محاسبه زمان بیرون رفتن

اکنون که می دانید چه ساعتی از روز بهترین زمان برای گرفتن عکس در بیرون است، به یک روش برای محاسبه زمان بیرون رفتن نیاز دارید. از آنجا که غروب خورشید و طلوع آفتاب هر روز چند دقیقه تغییر می کند، یک تقویم نجومی می تواند به راحتی داده های لازم برای محاسبه آن را به شما بدهد. با این حال، فاصله شما از استوا نیز در شروع و پایان ساعت طلایی و آبی تأثیر می گذارد.

بسیاری از وب سایت ها و برنامه های عکس برای تلفن های هوشمند شما وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص بهترین زمان روز برای عکاسی از نور طبیعی کمک کند. شما می توانید نه تنها اوقات اساسی روز بلکه زاویه واقعی خورشید و زاویه سایه را نیز محاسبه کنید. بسیاری از برنامه ها می توانند از تلفن هوشمند شما برای محاسبه طلوع خورشید یا غروب خورشید از زمین اطراف منطقه شما استفاده کنند. اکثر برنامه ها از افق زمین استفاده می کنند که برای افراد مناطق کوهستانی قابل مشاهده نیست.

نتیجه گیری

در کل، عامل تعیین کننده برای بهترین زمان گرفتن عکس در بیرون، در نظر گرفتن نوع تصویری است که شما علاقه مند به گرفتن آن هستید. یک عکاس با تجربه باید بتواند از دوربین خود در هر شرایط نوری استفاده کند، از تابش خیره کننده آفتاب گرفته تا تاریک ترین شب ها. با این حال، شما باید بدانید که برای دست یابی به چه هدفی در تصویر تلاش می کنید و برای ایجاد آن چه روش هایی را باید استفاده کنید.

بلافاصله تصور نکنید که ساعت طلایی پایان مهم ترین زمان روز برای گرفتن عکس است. هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد: کاملا بستگی به تصویری که می خواهید ایجاد کنید و کیفیت نور مورد نظر شما دارد. بنابراین بیرون بروید، امتحان کنید و در تمام ساعات روز عکس برداری کنید!

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.