نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالا – بخش اول

ثبت عکس های با وضوح بالا با تغییر تنظیمات دوربین آغاز می شود، برای افزایش رزولوشن باید تعداد پیکسل را بیشتر کرد. با استفاده از تکنیک عکاسی یک سری تصویر با رزولوشن بالا را هم پوشانی کرده و آن ها را در فتوشاپ بهم بچسبانید. نتیجه این کار عکس هایی با وضوح بسیار بالا و حتی مناسب برای چاپ می شود.

روش 1 از 3:

تغییر تنظیمات دوربین

1. در منوی دوربین خود به دنبال تنظیمات “Quality” بگردید

نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالااکثر دوربین ها دارای گزینه ای با عنوان ” Quality ” هستند که مربوط به تنظیمات وضوح تصویر است. به یاد داشته باشید که بعضی از دوربین ها، رزولوشن تصویر را در ابعاد مگاپیکسل اندازه گیری نمی کنند. بلکه دارای یک سری نماد برای نشانگر کیفیت / ابعاد مختلف هستند.

– به عنوان مثال ممکن است گزینه های موجود در منو کیفیت “L = بزرگ”، “M = متوسط”، “S1 = کوچک 1″،”S2 = کوچک 2” و “S3 = کوچک 3” را نشان دهد یا شاید مگاپیکسل و پیکسل بر اساس ارتفاع و عرض لیست شود.

– دوربین های رده پایین (Lower-end) ممکن است این گزینه را نداشته باشند. دوربین های “Point and Shoot” (نشانه بگیر و عکاسی کن) معمولاً تصاویر با وضوح نسبتاً بالا می گیرند.

– دوربین های رده بالا (Higher-end) می توانند با وضوح بیشتری نسبت به دوربین های رده پایین عکس بگیرند. با این حال، ممکن است دوربین های Higher-end به هیچ وجه تنظیمات وضوح کم نداشته باشند.

– نمی توان وضوح عکس ها را در اپلیکیشن های بومی (Native Apps) دوربین آیفون تغییر داد. در گوشی ها با سیستم عامل اندروید ممکن است بتوان از طریق تنظیمات رزولوشن برنامه دوربین، تغییر ایجاد کرد. اپلیکیشن های غیربومی به شما امکان تغییرات بیشتری را می دهد.

2. بزرگ ترین تنظیمات دوربین را انتخاب کنید

نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالادر این وضعیت بزرگ تر به معنای مگاپیکسل بیشتر و در نتیجه وضوح بالاتر است. گزینه “Large” را انتخاب کنید و سپس تأیید را بزنید. اگر دوربین شما کیفیت را بر حسب پیکسل یا مگاپیکسل تعیین می کند، همیشه بیشترین تعداد را هدف قرار دهید.

– اغلب دوربین ها دارای تنظیمات “Raw” هستند. این گزینه نوع فایل را تعریف می کند و بر jpeg ارجح است. اگر دوربین شما گزینه Raw را داشت که چه بهتر، در غیر این صورت تنظیمات jpeg را انتخاب کنید.

نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالا3. نماد منحنی را از گزینه های stair-step انتخاب کنید

در کنار حروف یا پیکسل هایی که کیفیت را مشخص می کنند، ممکن است دوربین دارای گزینه ای باشد که نمایان گر سطح فشرده سازی است. نماد منحنی به طور کلی به معنی فشرده سازی با کیفیت بهتر است و در مجموع عکس بهتری به شما می دهد.

– به عنوان مثال، ممکن است یک “L” کنار نماد منحنی و یک “L ” کنار نماد گام پله داشته باشید.

نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالا – بخش دوم

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] نحوه گرفتن عکس های با وضوح بالا – بخش اول […]

نظرات بسته شده است.