چگونه از گربه ها عکاسی کنیم – بخش دوم

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم – بخش اول

قسمت 3 از 3

ثبت عکس

1. نوع تصویری که از گربه می خواهید را در نظر بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

اگرچه ایده خوبی است که با انعطاف پذیری به سراغ عکس بروید، اما ممکن است چند نوع تصویر خاص از گربه مد نظرتان باشد. تصاویری که می خواهید بگیرید را لیست کنید. برای نمونه شما ممکن است بخواهید موارد زیر را ثبت کنید:

– کلوزآپ پنجه یا چشم گربه

– تصویری از خواب گربه

– تصویر گربه که خودش را تمیز می کند

– تصویر گربه در حال بازی یا شیطنت

2. یک نقطه کانونی انتخاب کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

مانند هر نوع عکاسی، هنگام گرفتن عکس گربه باید یک نقطه کانونی انتخاب کنید. این نقطه می تواند بخشی از گربه یا پشت سر گربه باشد. برای نمونه شما می توانید یک زمینه قرمز روشن داشته باشید که گربه بیشتر قسمت های قاب را پر کند. در این حالت گربه نقطه کانونی تصویر است.

– اگر قاب را با گربه خود پر کردید، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید روی برخی از ویژگی های گربه فوکوس کنید. مثلا شاید بخواهید کلوزآپ چشم یا سبیل گربه را ثبت کنید.

3. در سطح گربه خود قرار بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

شروع عکاسی با گرفتن دوربین به سمت گربه کار آسانی است، اما برای داشتن یک تصویر جالب تر، در سطح گربه خود قرار بگیرید. با این کار شما قادر خواهید بود به طور مستقیم از چهره گربه عکس بگیرید، این حالت می تواند برای کلوزآپ عالی باشد.

– برای رسیدن به سطح گربه خود، می توانید روی زمین بنشینید یا سعی کنید او را روی چیزی مرتفع تنظیم کنید تا به سطح شما نزدیک تر شود. همیشه گربه خود را در مکانی امن قرار دهید که نتواند به خودش آسیب برساند.

4. از چند زاویه عکاسی کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

از مکان های مختلف عکاسی کنید. شما ممکن است عکاسی را با نگاه کردن گربه به سمت دوربین شروع کنید. به خاطر داشته باشید که در سطح گربه خود عکس بگیرید. شما همچنین می توانید گربه خود را در جایی بالا قرار دهید، در حالی که خود پایین تر از او هستید. با این کار می توانید از نگاه گربه به سمت پایین عکاسی کنید.

– برای عکاسی از گربه ها زاویه مناسبی وجود ندارد، بنابراین چندین مورد را امتحان کنید. تا زمانی که چند حالت را امتحان نکنید، نمی دانید چه زاویه هایی بهتر هستند.

5.عکس های اکشن بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

ثبت تصاویر ژست گرفتن گربه ممکن است دشوار باشد، بنابراین اجازه دهید گربه بدود و بازی کند. در حالی که او این کار را انجام می دهد، عکس های یهویی اکشن از او بگیرید. این یک روش عالی برای نشان دادن شخصیت واقعی گربه است.

– برای تار نشدن تصویر، سرعت شاتر را بالا ببرید.

6. تعداد زیادی عکس بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

از آن جا که گربه ها قابل پیش بینی نیستند، برای گرفتن عکس های زیادی آماده باشید. منتظر نباشید گربه حرکت جالبی انجام دهد، با این کار ممکن است فرصت خود را برای یک عکس عالی از دست بدهید. در عوض، برای گرفتن تعداد زیادی عکس برنامه ریزی کنید. به این ترتیب شما به احتمال زیاد عکس های خوبی ثبت خواهید کرد و بعدا می توانید تصاویر را ویرایش کنید.

– دوربین خود را روی حالت عکس های پشت سر هم تنظیم کنید تا وقتی شاتر را فشار می دهید، چندین عکس در فاصله یک یا دو ثانیه ثبت شود.

سوالات

چگونه تصاویر اکشن عالی بگیریم؟

ایزو و سرعت شاتر بالا هر دو از روش های فنی عکاسی هستند. این کار موجب کاهش لرزش دوربین و مانع از تاری تصویر می شود. قبل از هر چیزی عکاسی با سه پایه بهترین کار است، اما اگر سه پایه ندارید می توانید هنگام عکاسی نفس خود را حبس کنید. همچنین سعی کنید از چهار چوب درب یا هر نوع سطحی که می توان به آن تکیه کرد و ثابت ماند کمک بگیرید.

اصول خاصی برای عکاسی از گربه های وحشی وجود دارد؟

برای عکاسی از گربه های وحشی خیلی نباید نزدیک شد و باید با فاصله از آن ها عکس گرفت. مگر این که گربه با شما دوست باشد.

نکات

در نظر داشته باشید که هنگام عکاسی از گربه بهتر است از کسی کمک گرفت. دستیار شما می تواند وسایل را حرکت دهد، به گربه غذا بدهد و او را هدایت کند (صدا ایجاد کند، بازی کند و غیره).

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم – بخش اول

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.