عکاسی با نور طبیعی – بخش دوم

روزهای ابری

روزهای ابری زمان مناسبی برای عکاسی از طبیعت نیست. نور پخش شده و منتشر در این حال و هوا، عکس های مناسبی را به شما نمی دهد مگر اینکه بخواهید عکس پرتره هنری بگیرید. همچنین اگر روی ماکروهای گل یا حیوانات وحشی کار می کنید فوق العاده است. اگر قصد عکاسی از آبشار دارید می توانید با سرعت شاتر کم و مسطح کننده ی نور این کار را با کیفیت عالی انجام دهید.

ساعت طلایی عکاسی

از عکس های شرایط جوی نیز نباید غافل شوید. به نظر می رسد طوفان شدید در ابتدا نشان دهد که امید شما به دیدن مناظر زیبا از بین رفته، اما دوباره فکر کنید. آن ابرهای نمایشی، پرتوهای چرخان باران و صاعقه های رعد و برق می تواند عنصر کاملی از علاقه مندی ها را به منظره شما بدهد تا اغراق آمیز شود. آسمان ابری می تواند با افزودن ویژگی های جدید، توجه بیشتری به پیش زمینه کند.

عکس ساعت طلایی

ساعت طلایی پر طرفدارترین زمان روز برای عکاسی است. به عنوان تقریبی، ساعت طلایی دو بار در روز در ساعت بعد از غروب آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب اتفاق می افتد. در این مدت خورشید در چشم گیرترین زاویه خود قرار دارد. سایه ها عمیق و چشم گیر هستند، اما طبیعی می افتند و به اندازه آفتاب ظهر تیز نیستند. نور هنگام عبور از جو، رنگ طلایی می گیرد. بسیاری از عکاسان قسم می خورند که ساعت طلایی بهترین زمان روز است.

ساعت طلایی عکاسی

ساعت طلایی عکاسی

عکاسی در ساعت طلایی همیشه آسان نیست. با وجود چنین مدت زمان محدود، ابرها و هوا می توانند در جلوه شما باشند. علاوه بر این، با نزدیک شدن خورشید به افق، همه چیز به سرعت در حال حرکت است. باید عکس ها را به حالت پیشرفته و سریع تنظیم کنید، مبادا زاویه های نور تغییر کند و عکس خود را از دست دهید.

یکی دیگر از چالش های مربوط به ساعت طلایی، تنظیم دوربین با مقیاس نور درست است. قبل از شروع عکاسی در ساعت طلایی، حتماً بر روی تنظیم نور نقطه ای و تنظیم دستی نمایش دوربین خود مسلط باشید.

در اینجا یک راهنمای کامل در مورد نحوه گرفتن عکس های عالی با عکاسی ساعت طلایی ارائه شده است.

عکاسی غروب یا سحر

ساعت طلایی با طلوع آفتاب یا غروب آغاز و ختم می شود. کیفیت نور سحر و غروب تقریباً مشابه با زمان ساعت طلایی است و بنابراین بهترین زمان روز برای گرفتن عکس است.

ساعت طلایی عکاسی

ساعت طلایی عکاسی

غروب یا طلوع آفتاب همچنین بیان گر تغییر از ساعت طلایی به ساعت آبی است. با غروب خورشید، منظره تاریک و تاریک تر خواهد شد. به تدریج نور از تابش مستقیم خورشید تغییر می کند تا بیشتر تحت تأثیر تابش نور منعکس در جو باشد. هرچه نور کمتر می شود، باید بیشتر مراقب تنظیمات دوربین بود.

قطعا اگر هدف شما عکاسی از غروب خورشید است، باید در غروب آفتاب یا طلوع آفتاب بیرون باشید!

عکس ساعت آبی

یکی از شناخته شده ترین زمان روز برای عکاسی ساعت آبی است، ساعت آبی زمان بسیار خوبی برای عکس گرفتن است. به جای رنگ های گرم که در طول ساعت طلایی همه جا حاضر است، ساعت آبی از یک نور آبی ملایم تر استفاده می کند، که همیشه باعث ایجاد تصاویر خیره کننده می شود.

درست مثل ساعت طلایی، مدت ساعت آبی بسته به زمان سال و فاصله شما از استوا متفاوت است. مکان های دوردست شمال (یا جنوب) استوا، ساعت طلایی و آبی بسیار طولانی خواهند داشت که به نفع عکاسان است. در مکان های گرمسیری، این “ساعت ها” می توانند خیلی سریع بگذرند!

ساعت طلایی عکاسی

ساعت طلایی عکاسی

از آن جایی که خورشید غروب کرده است یا هنوز طلوع نکرده است، نور در ساعت آبی نسبت به ساعات دیگر روز بسیار کاهش می یابد. انتظار می رود که به تنظیمات حساسیت بالای دوربین تان احتیاج داشته باشید. پایه در اینجا مناسب است. هرچه نور عکس بیشتر باشد، رنگ بیشتر و نور خارق العاده تری از عکس شما ایجاد می شود، این زمان به یکی از بهترین زمان های روز برای گرفتن عکس در بیرون تبدیل می شود.

عکس ساعت آبی می تواند هر موضوعی داشته باشد، اما به ویژه برای چشم انداز و مناظره دریا بی نظیر است. شما شروع به عکس گرفتن از ستاره ها، ماه و سیارات می کنید. هنوز نورکافی محیط وجود دارد که شما در پیش زمینه و پس زمینه خود از رنگ ها و جزئیات روشن برخوردار باشید. در حقیقت، ساعت آبی بهترین عکس برداری در طول روز و شب را در یک عکس به شما می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.