چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفت – بخش دوم

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفت – بخش اول

قسمت 2 از 3:

تنظیمات دوربین

1. از یک دوربین DSLR یا تلفن هوشمند جدید برای گرفتن تصویر با کیفیت استفاده کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتدوربین DSLR به شما امکان کنترل بیشتر تصویر را می دهد، اما قطعا می توان از یک تلفن با لنز کیفیت بالا نیز استفاده کرد. ثبت یک تصویر با کیفیت با استفاده از دوربین ارزان یا تلفن قدیمی کار سختی خواهد بود. اگر به دنبال ظاهری حرفه ای هستید و دوربین عالی ندارید، یک دوربین مناسب تهیه کنید در غیر این صورت وقت خود را تلف نکنید.

– مدل های جدید گوشی آیفون و سامسونگ که بعد از سال 2016 ساخته شده اند به داشتن دوربین های عالی معروف هستند. اگر دوربین تلفن شما بیش از 12 مگاپیکسل (MP) دارد، کیفیت آن بسیار خوب است. مگاپیکسل به تعداد پیکسل های هر تصویر اشاره دارد. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، جزئیات تصویر نیز بیشتر خواهد بود.

DSLR -مخفف “دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی” است. DSLR دوربین هایی بزرگ با لنز بزرگ هستند که گردشگران و عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند.

2. دوربین خود را روی سه پایه یا یک سطح صاف و پایدار تنظیم کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتاز آن جا که با در دست داشتن دوربین قادر به عکاسی حرفه ای نخواهید بود، برای ایجاد تعادل به یک سه پایه یا سطح صاف نیاز دارید. دوربین یا تلفن هوشمند خود را به یک سه پایه متصل کنید، یا آن را روی یک سطح صاف مانند قفسه کتاب، چند کتاب روی یک میز، نیمکت یا هر سطح دیگری که به اندازه کافی بلند باشد، قرار دهید.

– سه پایه های دوربین DSLR جهانی هستند و اساساً هر دوربینی باید روی سه پایه استاندارد قرار بگیرد. در صورت عکاسی با گوشی نیز یک سه پایه لازم است.

3. سرعت شاتر را برای یک عکس واضح بین 1/200 تا 1/60 تنظیم کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتسرعت شاتر به مدت زمان قرارگیری حسگر دوربین در معرض نور اشاره دارد. سرعت شاتر سریع تر منجر به وضوح تصویر می شود، اما برای روشن شدن سوژه به نور زیادی نیاز دارد. سرعت شاتر پایین تر منجر به ایجاد تصویر روشن تر می شود، اما اگر دوربین و سوژه کاملاً ثابت نباشد، تصویر تار می شود. برای داشتن یک تصویر واضح و شفاف سرعت شاتر را در 1/60 یا پایین نگه دارید.

– برای عکس پرسنلی، سرعت شاتر را نسبت به سایر تنظیمات در اولویت قرار دهید. قبل از این که سرعت شاتر را افزایش دهید، ایزو را بالا ببرید یا دیافراگم را پایین بیاورید.

4. برای داشتن یک تصویر واضح و بدون گرین، ISO را بین 100 تا 400 قرار دهید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتISO مخفف سازمان بین المللی استاندارد سازی است. ایزوی بالاتر منجر به ایجاد گرین (دانه) در تصویر می شود، اما به نوردهی کم نیاز دارد. ایزوی پایین منجر به تصویر با کیفیت بالاتر می شود، اما به نوردهی بیشتری نیاز دارد. با عدد ایزو 100، 200 یا 400 شروع کنید و بر اساس نور موجود تنظیمات دوربین را تغییر دهید.

– از ایزو 800 بالاتر نروید. اگر این کار را انجام دهید، در تصویرتان نویز ایجاد می شود و ممکن است عکس گرینی (دانه دار) به نظر برسد. تنها زمانی که در حال عکاسی از یک پرتره هنری هستید و می خواهید تصویر دیجیتالی شبیه فیلم باشد باید از ISO 800 فراتر بروید.

5. دیافراگم را بر اساس عمق تصویر موردنظرتان تنظیم کنید.

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتدیافراگم یا f-stop به عمق میدان در تصویر اشاره دارد. هرچه دیافراگم پایین باشد، تصویر بیشتر تار می شود. دیافراگم بالا به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارد. در صورتی که می خواهید نظر مخاطب را به چیزی در پس زمینه جلب کنید، دیافراگم را در زیر f/12 نگه دارید.

– برای عکس پرسنلی در فضای باز، دیافراگم را تا جایی که می توانید کم کنید (معمولاً در حدود f / 2). شما می خواهید تاکید روی فرد باشد نه پس زمینه، پس دیافراگم را به گونه ای تنظیم کنید که پس زمینه محو شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.