کدام سبک عکاسی ؟

انتخاب رشته عکاسی

در دو مطلب گذشته، بخش اول و بخش دوم انواع سبک های عکاسی را معرفی کردیم. شاید شما با مطالعه و شناخت این سبک ها متوجه شوید که حداقل 2 یا 3 سبک را تجربه کرده اید؛ کاملا طبیعی است که سعی کنید انواع سبک های مختلف عکاسی را تجربه کنید و دوباره برای انتخاب سبک اصلی خود تصمیم گیری کنید.

انتخاب رشته عکاسی

اگر می خواهید در عکاسی به عنوان فرد موفقی شناخته شوید و بتوانید با آن کار کنید و شهرت پیدا کنید؛ ابتدا باید چند سوال را از خودتان بپرسید:

انتخاب رشته عکاسی
انتخاب رشته عکاسی

از انجام کدام سبک عکاسی لذت می برید؟

در حال حاضر اگر شما به عنوان شخصی مبتدی هستید شما حتما به یک یا دو سبک فکر می کنید و تصور می کنید که این سبک ها با شناختی که از خود دارید، برایتان هیجان انگیز است. اگر شما مشتاق کار به صورت یک عکاس نیمه حرفه ای هستید؛ حتما پیش تر از این، توانسته اید سبک های مورد علاقه تان را بیابید.

انتخاب رشته عکاسی
انتخاب رشته عکاسی

اگر شما از کشف یک جاذبه عکاسی خاص لذت می برید؛ این نشانه خوبی است که دوست دارید کاری متفاوت انجام دهید. دنباله رو و تقلید نکردن خود شروع یک خلاقیت بزرگ در هر کاری و به خصوص عکاسی است.

حقیقت هر سبک چیست؟

آنچه که شما دوست دارید در آن فعالیت کنید، همیشه آن چیزی نیست که در مواجه با حقیقت، به آن دست پیدا می کنید. شما فقط می توانید دو راه حل برای کشف این موضوع داشته باشید؛ اول می توانید در سبک های مورد علاقه تان فعالیت کنید، حقایق آن سبک را ببینید و سپس تصمیم قطعی بگیرید. دوم اینکه می توانید درباره سبک های مختلف اطلاعات کسب کنید و سپس وارد آن شوید.

آیا شما نیاز به تجهیزات اضافی دارید؟

انتخاب رشته عکاسی
انتخاب رشته عکاسی

بعضی از سبک ها نیاز به ارتقاء دنده، لنز، دوربین های متعدد و لوازم جانبی دیگر دارند که همه این موارد نیازمند صرف هزینه است. اگر آماده سرمایه گذاری در این موارد نیستید، قطعا بهترین راه این است که ببینید با ابزار فعلی که در دست دارید می توانید در کدام سبک بهتر فعالیت کنید.

آیا انتخاب سبک عکاسی به شخصیت و شیوه زندگی شما بستگی دارد؟

بعضی از سبک های عکاسی نیاز دارند تا شما به خارج از شهر و محل زندگی خود بروید، این شاید شما را تحت فشار قرار دهد و احساس کنید تا زندگی تان در معرض خطر قرار دارد. شما آزاد هستید تا بتوانید با توجه کامل به شرایط و شخصیت تان، سبکی از عکاسی را انتخاب کنید که همه نظر برای شما مناسب باشد.

انتخاب رشته عکاسی
انتخاب رشته عکاسی

چطور رقابت کنید؟

رشته های محبوب عکاسی مانند عکاسی مدلینگ و پرتره، بازار گسترده ای دارند. درست است که درآمد در این سبک ها خوب است اما رسیدن به موفقیت و شهرت نیز سخت است. اگر در مورد نگرش و مهارت خود به اندازه کافی اطمینان دارید، می توانید وارد این شاخه ها شوید. در غیر این صورت بهتر است در سبک های دیگر فعالیت کنید.

چقدر هزینه می کنید؟

برخی از سبک های عکاسی نیازمند صرف هزینه های جانبی برای رسیدن به یک موقعیت نسبتا خوب است. نیازمند مکان و یک آتلیه است یا نیاز به یک عکاسخانه دارد. بهتر است همه این موارد را با توجه به وضعیت مالی خود بررسی کنید.

آیا امکان حضور در محل های خاص را دارید؟

انتخاب رشته عکاسی
انتخاب رشته عکاسی

بسیاری از عکاسان موظف به حضور در بخش های مختلف جهان برای عکاسی پروژه های مختلف هستند. شما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید و ببینید آیا با روحیه و شرایط شما سازگار است یا خیر. شاید شما ابتدا تصمیم بگیرید که عکاسی مراسمی مانند عروسی یا جشن ها را انتخاب کنید اما با دو بار حضور در مراسم ها ببینید که تحمل سر و صدا یا سایر مسایل دیگر را ندارید.

شاید فکر کنید سبک جذاب برای شما عکاسی معماری یا حیات وحش یا حتی ورزشی است. به محیط های حضورتان دقت کنید و خود را برای حضور در آنها بسنجید.

امیدواریم با این راهنما بتوانید سبک مورد علاقه خود در عکاسی را انتخاب کنید و در آن به موفقیت چشمگیر برسید.

بهتر است مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید :

انواع سبک های عکاسی (بخش اول)

انواع سبک های عکاسی (بخش دوم)

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.