15نکته برای عکاسی پرتره خانوادگی – بخش اول

آن را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل کنید

وظیفه و هدف اصلی عکاس، تبدیل فرایند عکاسی به یک تجربه سرگرم کننده و هیجان انگیز است، چرا که خستگی در طول عکاسی به صورت واضح در تصاویر نمود پیدا می کند و مهارت شما را زیر سوال می برد. برای جلوگیری از این مورد با اعضای خانواده دوستانه برخورد کنید و اسامی آن‌ها را یاد بگیرید.

به خودتان زمان بدهید

آرام و خوش بین باشید، برای عکاسی عجله نکنید و عکاسی را قبل از زمان مقرر شده تعطیل نکنید. چرا که شما برای جلب رضایت مشتری نیاز به زمان دارید، قبل از ویرایش عکس ها چند ساعتی برای خودتان وقت بگذارید.

اهمیت مکان

انتخاب مکان مناسب برای عکاسی بسیار مهم است چراکه باید مطابق میل مشتری باشد. این که در ساحل عکاسی کنید یا شهر شاید هم در مزرعه بستگی به سلیقه مشتری تان دارد که می توانید از بین صحبت های خود با مشتری های تان مکان مناسب و باب میل آن‌ها را انتخاب کنید، البته در بعضی مواقع ممکن است نیاز باشد پیشنهاداتی به آنها ارائه کنید.
انتخاب مکان مناسب برای عکاسی و همچنین ویرایش تصاویر به معنی دار شدن آن‌ها کمک می کند و به ترکیب کلی عکس می افزاید.

عکاسی پرتره خانوادگی

عکاسی پرتره خانوادگیمکان های مورد علاقه خود را بشناسید

برای عکاسی از رفتن به مکان های جدید خودداری کنید چرا که برای عکس برداری باید مکان هایی را انتخاب کنید که مثل کف دست تان آن را می شناسید. باید بدانید که زاویه تابش نور در بعد از ظهر آن مکان چگونه است یا بهترین پس زمینه برای عکاسی کجاست و چه زمان هایی از روز برای عکس برداری مناسب است. باید بدانید دوربین و لنزتان چگونه در بهترین حالت قرار می گیرند.

اما برای مکانی جدید آماده باشید

گاهی اوقات مجبور خواهید شد در خانه مشتری یا محلی جدید کار کنید. در صورت بروز این مورد بازدیدی هماهنگ شده انجام دهید تا دید کلی از مکان عکاسی و تجهیزات مورد نیازتان به دست آورید، تجهیزات خود را از قبل در محل عکاسی مستقر و آماده کنید تا در هنگام عکاسی تمرکز خود را بر روی مشتریانتان بگذارید.

حالت ها و پوزیشن های گویا

پوزیشن هایی که برای یک خانواده انتخاب می کنید باید با افرادی که در آن قرار دارند مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، عکس هایی که سرشان به سمت یکدیگر کج شده است، نشان دهندهٔ جلوه‌ای صمیمی یا عاشقانه است که شاید برای عکاسی از یک خانواده مناسب نباشد.

عکاسی پرتره خانوادگی

عکاسی پرتره خانوادگیهم سطح بودن لنز و سوژه

یکی از مواردی که در عکاسی به شما کمک می کند هم سطح بودن سوژه با لنز دوربین است. به عنوان مثال نشستن یا زانوزدن پدر و مادر و ایستاده بودن بچه ها که باعث هم سطح شدن آن‌ها می شود یا در صورت وجود نوازاد، پدر و مادر می توانند در حالت ایستاده نوزاد را بغل کنند. در عکاسی به دنبال لبخندهای برجسته و عکس های صادقانه باشید.

پرتره‌های خانوادگی سیاه و سفید

عکاسی پرتره سیاه و سفید خانواده به طور شگفت آوری محبوب است. عکاسان سیاه و سفیدی را به عنوان هنری زیبا می شناسند که برای گرفتن عکس های خانوادگی بسیار مناسب است. چراکه نقص های لباس را پوشش میدهد و بر چهره افراد داخل عکس تاکید کرده و ویژگی خاص هنری را به تصویر اضافه می کند و باعث ایجاد ترکیب خوبی در عکس می شود.
برای گرفتن بهترین عکس های سیاه و سفید باید به تعادل نور ها و سایه ها در عکاسی دقت کنید.

به دنبال چشم انداز های جدید باشید

یکی از سریع ترین راه‌های جذابیت بخشیدن به عکس های خود، پیدا کردن یک چشم انداز تازه از همان منظره ثابت است؛ که در آن به جای جابه جایی سوژه، دوربین خود را حرکت می دهید! برای مثال از زاویهٔ پایین به بالا یا بالعکس عکاسی کنید. زانو بزنید یا روی زمین دراز بکشید، از نردبان بالا بروید و از بالا عکس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.