15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی – بخش اول

نیازی نیست که شما یک موج سوار یا یک طرفدار آفتاب گرفتن در لب ساحل باشید، همه ی افراد دوست دارند تا یک سفر ساحلی را تجربه کنند. حضور در ساحل یک تجربه ی خاص و مهیج است.

در ساحل حس تازه شدن وجود دارد، وقتی امواج با جزر و مد به ساحل می آیند و همه چیز را زیر و رو می کنند؛ حس نو شدن را در ذهن ما متصور می کنند.

همه این موارد و موارد دیگر، نور چشمگیر، تغییر بافتی، جنبش، حیات وحش و مناظر دیدنی، ساحل را به مکانی عالی برای عکاسی تبدیل کرده است. یک عاشق عکاسی چه می خواهد؟

در اینجا چند نکته برای گرفتن عکس های ساحلی عالی توضیح داده شده است.

همیشه یک موضوع داشته باشید

تصویر به چیزی نیاز دارد که توجه بیننده را جلب کند. همچنین به عکس معنا دهد. سعی کنید همیشه یک پیش زمینه، مرکز و پس زمینه داشته باشید، این ترکیب اصلی برای یک عکس خوب است. اما گاهی اوقات به راحتی فراموش می شود. عکاسی از منظره ساحل هیچ تفاوتی با سایر مناظر ندارد، اما اغلب برای افزودن معنا باید کمی حرفه ای تر کار کنید. در اینجا چند نکته، تکنیک و ترکیب عکاسی آورده شده که به شما در شروع کار کمک می کند.

15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالیپلاریزه مدور

اگر هرگز فیلتر پلاریزه مدور را روی دوربین خود قرار نداده اید، یک بررسی واقعی لازم است. هنگام کار در نزدیکی آب، لوازم جانبی ضروری است.

پلاریزه مدور با استفاده از کنترل امواج نور ورودی به دوربین کار می کند. پلاریزه مدور شما را قادر می سازد تا امواج نوری را که می خواهید ببینید، کنترل کنید. به این معنی که باعث می شود شما روی آب یا شن و ماسه انعکاس کم یا زیاد ایجاد کنید.

در مکان های گرمسیری با آب خالص و شفاف، پلاریزه مدور انعکاس ها را از بین می برد و به شما امکان می دهد مانند آب های آکواریومی، از درون آب را عکس برداری کنید. در مناطق دیگر، می توانید انعکاس را شدیدتر کنید، به خصوص برای غروب خورشید قابل استفاده است.

پلاریزه مدور مزایای دیگری نیز دارند و به عنوان یک فیلتر ND (چگالی خنثی) عمل می کنند و نور را به شدت یک دیافراگم کاهش می دهد. همچنین موجب رنگ و کنتراست در آسمان و ابرها می شوند.

بافت ها و جزئیات

بافت ها برای عکس های ساحلی نقاط کانونی خوبی را ایجاد می کنند. موج های شنی در حال تغییر و در عین حال منظم، جذاب و زیبا هستند. تپه های باد زده انواع و اقسام جزئیات جالب و بافت هایی دارند که باید روی آنها تمرکز کنید.

ساحل همچنین مملو از جزئیات ریز و درشت است که نادیده گرفته می شود. با تمرکز روی آن ها در پیش زمینه و نماهای گسترده در پس زمینه، می توانید دامنه ترکیب خود را گسترده تر کنید.

15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالیسرعت شاتر کند

سرعت شاتر کند همراه با پایه محکم می تواند عکاسی ساحلی شما را به مرحله بعدی برساند. سرعت کند حرکت امواج را محو می کند. حتی سرعت کندتر حرکت ابرها را نیز محو می کند.

مزیتش این است که تصاویر شما مانند یک دنیای تخیلی، کیفیت آسمانی و شفافی را به خود می گیرد. برای تصاویری که واقعاً باورنکردنی هستند، این تکنیک را با ساعت طلایی ترکیب کنید. در اینجا اطلاعاتی در مورد عکاسی ساعت طلایی و دانستن این که دقیقا چه زمانی بهترین نورپردازی را برای عکاسی فراهم می کند، آمده است.

برای به دست آوردن کندترین سرعت شاتر، آنچه که در مورد مثلث نوری می دانید را ترکیب کنید و از حساسیت پایین (100 برای شروع عالی است) و درجه بالای عدسی ( f/18 یا f/22 ) استفاده کنید.

سواحل مکان هایی با نور روشن هستند و تنظیم دوربین به حالت کند مشکل ایجاد می کند. یک فیلتر چگالی خنثی (ND) کمک بزرگی است. این فیلترها هستند که نور موجود در دوربین را کاهش می دهند و باعث می شوند دوربین به طور واقعی تاریک تر از آنچه هست باشد. این بدان معناست که می توانید از سرعت شاتر فوق العاده کند در وسط روز استفاده کنید.

ادامه دارد …

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] 15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی – بخش اول […]

  2. […] 15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی – بخش اول […]

نظرات بسته شده است.