تکنیک هایی برای پرتره بهتر کودکان

عکاسی پرتره کودک کاری سخت، اما بسیار شیرین است. همه دوست دارند از بچه های خود عکس بگیرند یا از آن ها عکسی به یادگار داشته باشند. در صورتی که پرتره کودک را برای فرزندتان یا افراد دیگر تهیه می کنید، نکات و ایده های مفیدی وجود دارد که در ارائه یک تصویر عالی از کودک به شما کمک می کند.

نکات و ایده های مربوط به عکاسی کودکان به ما کمک می کند تا تصاویر بهتری از بچه ها داشته باشیم. این نکات شامل نکته های ژست کودک، ایده های نورپردازی پرتره، تکنیک های عکاسی اکشن، انتخاب تجهیزات و سایر ایده های عکاسی کودک می شود.

با عکاسی آشنا شوید

مانند دیگر پرتره ها، تهیه پرتره واقعا خوب از کودکان نیاز به دانش کمی از مهارت های عکاسی، آشنایی با تجهیزات ، قوانین و روش های اساسی عکاسی و سوژه دارد. ایده ها و نکات کلی نیز مشابه سایر سوژه های عکاسی است. آشنا بودن با تنظیمات و مشخصات دوربین و سایر تجهیزات عکاسی امری ضروری است.

خوشبختانه، یادگیری نحوه استفاده از حالت ها و ویژگی های تجهیزات عکاسی کار سختی نیست و فقط نیاز به زمان و تمرین دارد. اگر سوژه، کودک خود شما است، از این سوژه مشتاق و جالب به عنوان تمرین عکاسی با دوربین، لنز، فلش، نورپردازی، فیلترها و سایر اجزاء دیگر عکس برداری استفاده کنید.

عکاسی پرتره کودک

گرفتن عکس های پرتره از کودک دیگران، کمی متفاوت تر از کودک خود خواهد بود. شما باید وقت بگذارید و با کودک آشنا شوید. اگر کودک را از قبل نمی شناسید، با او و والدینش صحبت کنید و با آن ها دوست و صمیمی شوید. اگر کودک با شما احساس راحتی کند، ژست ها و حالاتش طبیعی و آرام تر به نظر می رسد. او حتی ممکن است درباره تغییر موقعیت و حالات از شما راهنمایی بخواهد و این امر منجر به ایجاد پرتره بهتری می شود.

نورپردازی پرتره برای کودکان

نکات نورپردازی پرتره کودکان مانند بزرگسالان است. تنها کار لازم، طبیعی جلوه دادن پرتره کودک است. بنابراین در پرتره کودک باید تقریبا تمام تنظیمات نورپردازی نمایشی مانند نورپردازی رامبراند و سایر تکنیک ها مانند جلوه های نور کم را کنار گذاشت.

این به معنای این نیست که شما در پرتره های کودکان هرگز نباید از این تکنیک ها و پیکربندی ها استفاده کنید. بلکه ممکن است یک ظاهر یا سبکی خاص مدنظرتان باشد که با سوژه مورد نظر نیز هم خوانی داشته باشد.

در آتلیه یا در فضای عکاسی، تجهیزات نورپردازی سبک، بی سیم و ساده برای پرتره های کودکان اهمیت دارد. در جلسات پرتره کودکان نسبت به پرتره بزرگسالان تحرک بیشتر است. بنابراین، سبک و قابل حمل بودن از مشخصه های اصلی تجهیزات نورپردازی است.

بهترین نورپردازی برای پرتره های کودکان، نورهای ثابت LED هستند. لامپ های LED کم مصرف هستند، با باتری کار می کنند، از طریق تلفن هوشمند قابل کنترل هستند، وزن کمی دارند، عملکردهای کنترلی بسیار خوبی دارند و نور قوی، شفاف و با کیفیت ساطع می کنند.

نورپردازی در عکاسی کودک

عکاسی پرتره کودک

آتلیه کودک در تهرانپارس

آتلیه کودک در شرق تهران

پرتره های فضای باز کودکان

عکس برداری در فضای باز یک روش عالی برای به دست آوردن پرتره ی طبیعی کودک است. آتلیه فضایی مصنوعی، خشک و بی روح ایجاد می کند و کودک ممکن است از آن لذت نبرد.

پارک یا زمین بازی، زمین بیس بال یا فوتبال، باغ گل یا حیاط خلوت از مکان هایی خارق العاده برای گرفتن عکس های محیطی کودکان است. داخل خانه نیز گزینه دیگری است که می توان در هنگام هوای بد آن را در نظر گرفت.

مکانی که برای عکس برداری از آن استفاده می کنید، باید برای کودک آشنا باشد یا باعث راحتی و آرامش او شود. یکی از نقاط مورد علاقه کودک، پارک محل زندگی او است. پارک باید دارای چندین ویژگی مانند گل، درخت، منطقه چمن زار و تجهیزات زمین بازی باشد.

نکاتی برای ژست کودکان

کودک را با بردن نام و نام خانوادگی یا اسم مستعارش صدا بزنید تا او بفهمد که شما رفتار دوستانه ای دارید و بدون ترس به شما نزدیک شود. شما می توانید با ادا درآوردن توجه بچه های کوچک تر را جلب کنید، تا او به دوربین نگاه کند و با اشاره کردن به دوربین می توانید یا بچه های بزرگ تر راحت باشید.

بر روی نکات ساده متمرکز شوید و به کودک اجازه دهید در موقعیت های مختلف، ژست و حالت هایش را تغیر دهد. لحن صدای شما وقتی که به نوعی به آن ها دستور می دهید مهم است ، با داشتن لحنی مهربان نتیجه مطلوب تر می شود.

عکاسی پرتره کودک

وسایل صحنه عکاسی می توانند کمک بزرگی در پرت کردن حواس بچه های کوچک تر باشند، زیرا باعث می شود کودک نسبت به عکاسی واکنش نشان ندهد و طبیعی جلوه کند.

با این حال، اگر می خواهید از بچه ها عکس بگیرید، باید صبور باشید و استراتژی خاصی در طول جلسات عکاسی از کودکان داشته باشید.

موقعیت دوربین مهم است

برای داشتن عکس های خوب بچه ه،ا باید در سطح کودک باشید و دوربین را تا چشم انداز کودک پایین بیاورید تا تصاویر خوبی به دست آید، در غیر این صورت، حتی اگر فضا را کاملاً روشن کنید، آن پرتره مانند تصاویر لحظه ای تلفن های هوشمند می شود. صحنه ای که کودک به بالا نگاه می کند آشنا و تکراری است، اما اگر همان کودک بدون این که گردن خود را خم کند مستقیم به دوربین نگاه کند یک نمای بسیار زیبا می شود.

عکس های زیادی بگیرید. حالت چهره در هر عکس متفاوت است، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آن ها بهترین ها را انتخاب کنید.

سن کودک ، شخصیت او و حتی رفتارهای والدین همگی می توانند بر نتیجه نهایی جلسه پرتره تأثیر بگذارند. با استفاده از این نکات و ایده ها شما می توانید تصاویر قابل استفاده بیشتری برای پرتره کودک خود یا دیگر افراد به ارمغان آورید.

صبور باشید، از عکاسی لذت ببرید و با سوژه کوچولو آشنا شوید تا پرتره های خوبی به دست آورید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.