انواع سبک های عکاسی (بخش دوم)

انواع سبک های عکاسی

سبک های مختلفی برای عکاسی وجود دارد که دانستن آن می تواند برای اشخاص مختلف هیجان انگیز باشد، اگر شما قصد ورود به حرفه ی عکاسی را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید؛ البته قبل از آن می توانید بخش اول انواع سبک های عکاسی را مطالعه کنید.

انواع سبک های عکاسی

عکاسی مدلینگ

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

وقتی مردم به کار در رشته عکاسی فکر می کنند، بسیاری از آنها به عکاسی مدلینگ علاقه دارند. در دهه های اخیر، به دلیل افزایش تقاضا برای تبلیغات و بازاریابی، این رشته یکی از انواع سبک های ویژه ی عکاسی شده است.

عکس های مدلینگ به طور معمول برای شرکت هایی که قصد تبلیغات پوشاک، کفش و سایر البسه و زیورآلات را دارند؛ استفاده می شوند. اگر قصد دارید تا وارد این سبک شوید، شاید نیاز باشد که از عکاسی پرتره نیز اطلاعاتی داشته باشید؛ زیرا شاید زمانی هم مجبور باشید تا عکس هایی از نزدیک از چهره های مدل ها بیندازید.

عکاسی از نوزاد

انواع سبک های عکاسی

عکاسی نوزاد و کودک به نوعی عکاسی پرتره نیز محسوب می شود اما طعم و مزه این سبک به نوبه ی خود شیرین و دوست داشتنی تر از سایر رشته های عکاسی است. نوزادان موجوداتی بسیار حساس هستند؛ چشمانشان به نور حساس است، به همین خاطر نیاز است که دوربین خود را برای نور مورد نیاز تنظیم کنید. همچنین دمای محیط برای عکاسی نوزاد بسیار مهم است، استودیو عکاسی نباید خیلی سرد یا گرم باشد و باید دمای مناسبی داشته باشد. عکاسی از نوزاد مهم و حرفه ای تر است و باید به دقت انجام شود.

عکاسی از خیابان

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

برای کسانی که دوربین خود را همه جا همراه خود می برند؛ عکاسی از خیابان جذاب و جالب است. این یک ژانر منحصر به فرد در عکاسی است و رویدادهای خاصی پیش روی شما قرار می گیرد تا بتوانید از آن عکاسی کنید. عکاسی از خیابان با تمرکز بر موضوع خاص انجام می شود، همچنین می توانید از انواع دوربین های عکاسی برای آن استفاده کنید.

موضوعاتی مانند فروشندگان خیابانی، غذاهای خیابانی، کودکان، آثار نقاشی دیواری، بتن ها، اجرها و نماهای ساختمان و موارد بسیاری می توانند از ایده های عکاسی خیابان باشند.

عکاسی خبری

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

عکاسی خبری نوعی از عکاسی حرفه ای است که معمولا صحنه ها و اتفاقات مهم را برای اخبار پوشش می دهد. این عکس ها معمولا به طور هدفمند گرفته می شوند. به دلیل اینکه آنها معمولا در روزنامه ها و سایت های خبری منتشر می شوند، عکاسان زیادی می توانند در این رشته فعالیت و باهم رقابت کنند. مجلات، ناشران کتب و سایر موارد این چنینی نیز از کسانی هستند که نیازمند عکاسان خبری هستند.

عکاسی مستند

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

اسم عکاسان جنگی را شنیده اید؟ این افراد شجاع مطبوعات در واقع عکاسان حرفه ای هستند که می توانند مشکلات مربوط به سیاست، اجتماعی و تاریخی را ثبت کنند. همانند عکاسی خیابان آنها احساسات و مسایل مختلفی را می بینند و باید بتوانند لحظات و صحنه های خاص را عکاسی کنند.

اگر علاقه مند به این گونه مسایل باشید این نوع عکاسی برای شما جالب است.

عکاسی از کسب و کارها

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

این سبک به سرعت در حال پیشرفت و ارتقا میان عکاسان حرفه ای است. در طول سالهای اخیر این سبک عکاسی به دلیل افزایش تقاضای استفاده برای وبلاگ ها، سایت ها و سایر اهداف بازاریابی دیجیتال ارتقا یافته است.

این سبک شاید خیلی محبوب نباشد اما می تواند منبع درآمد خوبی باشد. عکاسی از اصناف مختلف و صاحبان مشاغل به شما این امکان را می دهد تا برای خودتان کار کنید. کسب و کارهای متنوع زیادی را ببینید و تجربه خود را بیشتر کنید.

عکاسی از آب و هوا

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

این سبک عکاسی اصولا در فضای باز گرفته می شود و شرایط خاصی مانند طوفان برفی، طوفان شنی، رعد و برق و سایر شرایط خاص جوی را عکاسی می کند. بسیاری از عکاسان در سراسر جهان توانسته اند عکس های خاصی را از این شرایط گوناگون تهیه کنند.

در این سبک شما شانس زیادی را برای گرفتن عکس های فوق العاده خاص دارید.

عکاسی معماری

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

عکاسی از نماهای بیرونی و داخلی ساختمان ها و سازه ها، می تواند برای طراحان، معماران، شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاران این بخش مورد نیاز باشد. این ترکیبی از عکاسی هنری و فنی با هم است. دقت کنید که منظور از این سبک، عکاسی تنها از خانه ها و آپارتمان ها نیست، همانطور که از نام این سبک و روش مشخص است، منظور توجه به معماری آنها است.

اگر می خواهید یک عکاس معماری شوید، نیاز به ابزاری مانند لنز شیب دار، سه پایه با کیفیت، سر سه پایه پانوراما و سطح حباب دارید.

عکاسی با نور بلند

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک های عکاسی

عکاسی با نورهای طولانی یک استفاده از توانایی های فنی دوربین شما است که در آن شاتر با مدت زمان طولانی تری نگهداشته می شود و عکس هایی شگفت انگیز را می گیرد. این ژانر به عکاسی شبانه و آثار فوق العاده ای منتهی می شود که می توانند امواج نور و شیب های آنها را نشان دهند.

با توجه به اینکه این سبک از عکاسی نیاز به استفاده از سرعت شاتر طولانی دارد، قطعا برای گرفتن عکس های این چنینی نیاز به ارتقاء دنده، سه پایه و شاتر و در کل نیاز به یک دوربین حرفه ای با عملکرد نور کم دارید.

انواع سبک های عکاسی ( بخش اول)

کدام سبک عکاسی ؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.