چگونه به درستی دوربین را نگه داریم؟ – بخش دوم

چگونه به درستی دوربین را نگه داریم؟ – بخش اول

۳) تکنیک‌های نگه داشتن (دوربین)

بیایید در مورد چند تکنیک نگه داشتن دوربین صحبت کنیم که به شما کمک می کند لرزش دوربین را از بین ببرید و تصاویر شارپ بگیرید.

در گزیده ویدیوی زیر چند تکنیک مختلف کاهش لرزش دوربین توضیح داده شده است.

 

همان طور که مشاهده می کنید، می توانید چند قدم ساده را برای اطمینان از ثابت بودن دوربین روی دستان خود انجام دهید.

۳٫۱) چگونه دوربین را در حالت ایستاده نگه داریم

هنگامی که در حالت ایستاده هستید، برای جلوگیری از لرزش دوربین از نکات زیر استفاده کنید.

پاهای خود را به صورت عمود بر سوژه قرار دهید:

هنگام نگه داشتن دوربین، شما به طور معمول عمود بر سوژه خود، تعادل بیشتری نسبت به حالت موازی به دست می آورید، زیرا در هنگام ایستادن به صورت عمود، حرکات عقب و جلو بدن شما کم تر است. اگر تا به حال با یک تفنگ اتوماتیک شلیک کرده باشید، می دانید که این حالت ایستاده بسیار خوب در هنگام شلیک عمل می کند، اسلحه به سمت عقب فشار وارد میکند و گرفتن آن در کنار بدن، شلیک را راحت تر می کند؛ بنابراین اگر همین اصل را در عکس برداری با دوربین اعمال کنید، به طور حتم نتیجه خواهید گرفت.

آرنج های خود را به دو طرف بدن خود فشار دهید:

از دست و پنجه زدن با آرنج خودداری کنید، زیرا آنها به طور مرتب حرکت می کنند و باعث می شوند دستان شما نیز حرکت کند. در عوض، آرنج های خود را به جلوی بدن خود تکیه دهید. بدن شما یک تکیه گاه مناسب برای آرنج هایتان است که نه تن‌ها به تثبیت دست ها کمک می کند بلکه به شما این امکان را می دهد که هنگام نگه داشتن لوازم سنگین، تکیه گاه بهتری داشته باشید.

دوربین را در نقطه تعادل نگه دارید:

با هر ترکیبی از دوربین و لنزها، همیشه نقطه‌ای وجود خواهد داشت که تنظیم دوربین نه جلو باشد و نه بسیار عقب. اگر در این مرحله از دست های خود به عنوان تکیه گاه دوربین استفاده کنید، به تعادل خوبی خواهید رسید که مدت زمان نگه داشتن دوربین را طولانی تر خواهد کرد.

دوربین را رو به روی صورت خود نگه دارید:

ممکن است برخی از ما ترجیح دهیم دوربین را از بدن خود فاصله دهیم، در حالی که عکس گرفتن با بازو ها باعث لرزش بیشتر دوربین می شود. اگر دوربین شما منظره یاب دارد، خواهید فهمید که نگه داشتن دوربین رو به روی صورت باعث تثبیت آسان تر تصویر می شود.

دوربین را به سمت سر خود فشار دهید:

هنگامی که بازوها به بدن شما نزدیک و به طور کامل به بدن چسبیده باشند، با گرفتن دوربین به سمت سر تان، می توانید به ثبات بیشتر دوربین کمک کنید.

نکته: درست قبل از فشار دادن شاتر، نفس خود را بیرون دهید:

باز هم این ترفند برای کسانی که در ارتش خدمت کرده اند یا تجربه تیراندازی با اسلحه های دوربرد را دارند، شناخته شده است. اگر به آرامی و درست قبل از فشار دادن دیافراگم، نفس خود را بیرون بدهید (بازدم) باعث کاهش لرزش دوربین خواهید شد، زیرا میزان حرکت بدن به شدت تنفس تان بستگی دارد.

این تصویر نشان می دهد که چگونه موارد فوق را به صورت عملی استفاده کنید:

چگونه به درستی دوربین را نگه داریم

۳٫۲) نحوه نگه داشتن دوربین دارای گریپ

اگر دوربین شما مجهز به گریپ است، می توانید از یک تکنیک بسیار خوب که از نام جو مک نالی گریپ گرفته شده، استفاده کنید. او این تکنیک را سال ها پیش با تکیه دادن دوربین دارای گریپ به شانه خود انجام داد. این تکنیک به طور قطع بسیار عالی است، چرا که شانه‌های شما به طور معمول از دستان شما پایدار تر هستند، بنابراین اگر دوربین را روی یکی از شانه‌های خود تکیه دهید، می توانید بدون لرزش دوربین سرعت شاتر را به تصویر بکشید.

در این جا کارهایی که شما باید انجام دهید نوشته شده‌اند:

شما به یک دوربین دارای گریپ نیاز دارید:

این یک مورد ضروری است، زیرا یک دوربین معمولی خیلی کوتاه تر از آن است که بتوانید آن را روی شانه خود تکیه دهید و در همان حال منظره یاب را نگاه کنید، گریپ این مشکل را حل می کند.

گوشه چپ گریپ را روی شانه چپ خود تکیه دهید:

گوشه گریپ را روی یک قسمت راحت شانه خود قرار دهید. من ترجیح می دهم گوشهٔ گریپ را روی قسمت جلویی و نرم تر شانه سمت چپ خود قرار دهم، اما شما باید امتحان کنید و ببینید با قرار گرفتن دوربین در کدام قسمت از شانه‌تان راحت تر هستید.

با چشم چپ به منظره یاب نگاه کنید:

اگر عادت دارید منظره یاب را با چشم راست خود نگاه کنید، ممکن است استفاده از این روش کمی برای تان طول بکشد.

دست چپ خود را روی دست راست خود قرار دهید:

دست چپ شما نباید فقط از بدن تان آویزان باشد، آن را روی دست راست خود قرار دهید، این کار در پایدار کردن دوربین به شما کمک می کند.

دوربین را به سمت سر خود فشار دهید و نفس تان را بیرون دهید (بازدم): همان نکاتی که در روش های قبلی گفته شد.

تصویر زیر نحوه گرفتن دوربین را با توجه به نکات بالا نشان می دهد:

چگونه به درستی دوربین را نگه داریماین روش در شرایطی که مجبور به استفاده از سرعت شاتر بسیار آهسته بدون افزایش یا باز کردن دیافراگم هستید، بسیار مفید خواهد بود. اگر همه کارها را درست انجام دهید، باید بتوانید سرعت شاتر را به طور چشم گیری کاهش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.