چگونه به درستی دوربین را نگه داریم؟ – بخش سوم

چگونه به درستی دوربین را نگه داریم؟ – بخش اول

۳٫۳) نحوه نگه داشتن لنزهای تله فوتو

جدا کردن یا معکوس کردن لنز:

لنزهای سنگین تله به طور معمول دارای سه پایه هستند، زیرا برای نصب روی دوربین بسیار سنگین هستند و نگه داشتن آنها بر روی دست همراه با سه پایه، به خصوص هنگام عکس برداری های طولانی مدت، کار آسانی نیست. چون نه تن‌ها باعث می شود دوربین به چپ و راست حرکت کند بلکه باعث کبودی دست شما نیز خواهد شد. در عوض، یا سه پایه را به طور کامل حذف کنید (در صورت استفاده نکردن از آن)، یا پای لنز را به صورت معکوس قرار دهید.

بهترین نقطه تعادل را پیدا کنید:

با برگرداندن پای لنز، به راحتی می توانید مناطقی را پیدا کنید که لنز و دوربین به طور کامل متعادل باشند.

پاهای خود را به صورت عمود بر موضع خود قرار دهید:

این کار را همان طور که قبلا گفته شده انجام دهید، اما انجام این کار به دلیل بلندتر بود لنزهای تله سخت تر خواهد بود.

آرنج های خود را به دو طرف بدن خود فشار دهید:

مجدداً همانند قبل دستان تان را محکم به بدن خود فشار دهید تا از لرزش دوربین جلوگیری شود.

دوربین را به سمت سر خود فشار دهید و نفس تان را آزاد کنید:

همانند نکاتی که قبلا گفته شده این کار را انجام دهید.

چگونه به درستی دوربین را نگه داریم۳٫۴) تثبیت توسط Leaning

روش عالی دیگر برای کاهش چشم گیر لرزش دوربین هنگام نگه داشتن لنز، پیدا کردن یک شیء پایدار است که می توانید به آن تکیه دهید، مانند درخت، دیوار یا ماشین. این امر به طور کامل پتانسیل حرکت دوربین را به جلو و عقب هنگام عکس گرفتن از بین می برد، بنابراین به شخص این امکان را می دهد که با سرعت بسیار کم شاتر هم بتواند عکاسی کند.

چگونه به درستی دوربین را نگه داریم

3/5) نحوه نگه داشتن دوربین در حالت نشسته

یکی از تکنیک‌هایی که در این ویدئو وجود ندارد چگونگی نگه داشتن دوربین در حالت نشسته است که بسیاری از ما به ندرت از این تکنیک استفاده می کنیم. این تکنیک هنگام عکاسی از زاوایای پایین، مانند عکس گرفتن از کودکان، بسیار مفید است. باز هم، اگر تجربه کار با سلاح دارید، بهتر میتوانید حالت‌های نگه داشتن دوربین با دست را درک کنید. در حالت نشسته هنگام نگه داشتن دوربین در مرکز، آرنج های تان را به زانوهایتان فشار دهید، یا از حالت زانو، با آرنج چپ استفاده کنید؛ که در این حالت زانوی چپ شما در حالت ایستاده است در حالی که زانوی راست شما روی زمین قرار دارد. هر دو روش به طور حتم خوب عمل می کنند، اگرچه احتمال دارد بسیاری برای تمیز نگه داشتن لباس های شان، زانو زدن را به حالت نشسته ترجیح دهند.

۴) ملاحظات تثبیت کننده تصویر

به خاطر داشته باشید که هنگام عکاسی با دوربین و لنزهایی که تثبیت کننده تصویر داخلی دارند، ممکن است قانون متقابل و تکنیک‌های مورد بحث بالا کمی متفاوت باشد. قبل از هر چیز، تثبیت کننده تصویر با جبران حرکات و حرکات ناخواسته مختلف، گاهی تا حداکثر ۳-۴ درجه، می تواند کار شایانی در کاهش لرزش دوربین انجام دهد، بنابراین اگر می توانید عکس های تیز با سرعت کم شاتر بگیرید به این معناست که دوربین شما ویژگی تثبیت کننده تصویر دارد، پس در هنگام عکاسی از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید. به طور پیش فرض، همیشه باید هنگام عکاسی با دست، تثبیت کننده تصویر را روشن کنید، مگر این که سرعت دیافراگم آن قدر سریع باشد که نیازی به آن نداشته باشید (در بعضی موارد هنگام استفاده از شاتر با سرعت بالاتر نسبت به فاصله کانونی لنز، در واقع ممکن است تثبیت کننده تصویر علیه شما کار کند) هم چنین، هنگام عکاسی به صورت دستی با لنزهای تله فوتو که دارای تثبیت کننده تصویر هستند، از تنظیم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۵) جلوگیری از لرزش دوربین بر روی سه پایه

اگرچه لرزش دوربین به طور معمول هنگام عکاسی با دست اتفاق می افتد، اما ممکن است در هنگام عکاسی با سه پایه نیز اتفاق بیفتد، در حالی که عواملی مانند باد، پایداری سه پایه و رها شدن شاتر با دست نیز باعث حرکات ناخواسته می شوند.

از آنجایی که ما به عنوان عکاس همیشه سعی در گرفتن عکس های تیز با جزئیات دقیق داریم، لرزش دوربین باعث کلافگی می شود، بنابراین امیدوارم که مقاله فوق را مفید بدانید. اگر نکات بیشتری برای جلوگیری از لرزش دوربین هنگام استفاده از لنزها می دانید، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.