چگونه می توان عکس های بهتری گرفت – روش چهارم

روش 4 از 4:

کنترل تنظیمات دوربین

1. از حالت های خودکار دوربین استفاده کنید تا به سادگی به تنظیمات مورد نظر خود برسید:

اکثر دوربین های دیجیتالی و تلفن های هوشمند دارای حالت اتوماتیک هستند که تنظیمات دوربین را بر اساس شرایط سوژه تغییر می دهد. به عنوان مثال، دوربین ممکن است تشخیص دهد که شما از شخصی در نور کم عکس می گیرید و تنظیمات را برای گرفتن بهترین تصویر مطابقت دهد. برای عکاسی آسان و مطلوب، از تنظیمات خودکار دوربین استفاده کنید.

– اگر تصاویر فوکوس کم یا نوردهی ضعیفی دارند، باید یرای بهبود آن اقدامات خاصی به صورت دستی انجام شود.

– در تلفن های هوشمند نیز می توانید HDR یا گستره پویای بالا را روی حالت اتوماتیک قرار دهید. با اجرای این تکنیک عکس های شما برای بهترین نوردهی و نورپردازی تنظیم می شوند.

کنترل تنظیمات دوربین2. برای قفل کردن فوکوس دوربین تلفن هوشمند خود، ضربه بزنید و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید:

اگر از سوژه ای عکس می گیرید و فوکوس مدام به پس زمینه تغییر می کند، انگشت خود را روی صفحه دوربین قرار دهید و بر روی آن چه که می خواهید عکاسی کنید فشار دهید، با این کار فوکوس در جای خود “قفل” می شود و شما می توانید در حالی که دوربین را به اطراف حرکت می دهید سوژه را در حالت فوکوس نگه دارید.

– برخی از مدل های تلفن هوشمند قدیمی ممکن است این گزینه را نداشته باشند، بنابراین می توانید تنظمات دوربین خود را بررسی کنید و به گزینه های جایگزین آن پی ببرید.

3. اگر تلفن هوشمندتان لنزهای تله فوتو دارد از آن استفاده کنید:

برخی از مدل های جدید تلفن های هوشمند دارای 2 دوربین هستند. یکی با لنز زاویه باز و دیگری تله فوتو. اگر می خواهید روی سوژه ای بزرگنمایی کنید یا بر روی فریم بدون جابجایی دوربین زوم کنید، دکمه “x1” را بزنید و آن را به “x2 ” تغییر دهید. با این کار دوربین شما به حالت لنز تله فوتو تبدیل می شود، با استفاده از این لنز اشیاء دور نزدیک به دوربین به نظر می رسند و گویی با سوژه فقط چند قدم فاصله دارید. برای بازگشت به لنزهای واید، کافی است دوباره روی “x2 ” کلیک کنید و آن را به “x1” تغییر دهید.

– این لنز برای عکاسی از حیات وحش بسیار مناسب است، زیرا شما می توانید از نزدیک از سوژه عکس بگیرید بدون این که مجبور شوید فاصله تان را کم کنید.

کنترل تنظیمات دوربین4. دوربین خود را با یک سه پایه ثابت کنید تا تصاویر واضح تری ثبت کنید:

اگر برای ثابت نگه داشتن دوربین در عکاسی از سوژه های خود مشکل دارید، تهیه سه پایه برای شما مفید خواهد بود. سه پایه دوربین را ثابت نگه می دارد و همچنان به شما امکان می دهد آن را در زوایای مختلف تنظیم کنید.

– می توانید برای شروع یک سه پایه ارزان قیمت در نظر بگیرید. همچنین می توان مینی سه پایه تهیه کرد و آن را بالای میز قرار داد و از زوایای پایین عکس گرفت.

– اگر سلفی زیاد می گیرید، مونوپاد برای تان مفید خواهد بود.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.