چگونه می توان در تاریکی عکس گرفت – بخش دوم

چگونه می توان در تاریکی عکس گرفت – بخش اول

روش 2 از 2

عکاسی در تاریکی با استفاده از دوربین عکاسی

1. سرعت شاتر را کم کنید تا نور بیشتری وارد دریچه دوربین شود

عکاسی در تاریکی

تنظیمات دوربین خود را به حالت اولویت شاتر تغییر دهید، این کار به شما اجازه می دهد بسته به محیط، سرعت شاتر را تنظیم کنید. هنگام عکاسی از حرکت فعال (برای نمونه حیوان یا شخصی که در حال دویدن است) در مناطق تاریک، سعی کنید سرعت شاتر خود را بر روی 1/200 ثانیه یا بالاتر تنظیم کنید (به عنوان مثال 1/500). اگر از اجسام ثابت عکس می گیرید، با خیال راحت سرعت شاتر را کمی بیشتر کاهش دهید (به عنوان مثال 1/100).

– سعی کنید هنگام عکاسی در فضای تاریک از تنظیمات خودکار دوربین استفاده نکنید.

– سرعت شاتر میزان نور ورودی به تصویر را تعیین می کند. اگر دوربین شما تنظیم نوردهی طولانی دارد، در این صورت نور بیشتری به تصویر وارد می شود.

2. برای جلوگیری از لرزش، دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید

عکاسی در تاریکی

با نگه داشتن دوربین روی یک سطح ثابت، از ماتی تصاویر خود جلوگیری کنید. سه پایه را در منطقه ای با دید واضح از محیط اطراف خود تنظیم کنید و دوربین را به آن وصل کنید. تا زمان نصب کامل دوربین بر روی سه پایه، عکاسی را شروع نکنید.

– بهتر است دوربین با سرعت کم شاتر بر روی سه پایه قرار بگیرد و با دست نگه داشته نشود.

3. تنظیمات ISO را به صورت دستی روی دوربین خود بالا ببرید

عکاسی در تاریکی

تنظیمات ایزو را در دوربین خود افزایش دهید تا تجهیزات شما نسبت به منابع نور حساس تر و عکس تان روشن تر شود. تنظیمات مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید با ایزوی بالا گرین و نویز در تصاویر ایجاد نمی شود. اگر بعدا عکس های نویز دار را ویرایش می کنید، در صورت تمایل می توانید سطح ایزو را افزایش دهید.

– به عکس های نمونه خود در رایانه نگاه کنید تا میزان نویز و گرین تصاویر را بهتر درک کنید.

– تنظیمات ISO به حساسیت نور دوربین اشاره دارد. اگر ایزو را افزایش دهید، دوربین نور بیشتری دریافت می کند.

4. لنزی با دیافراگم باز تهیه کنید

عکاسی در تاریکی

سعی کنید از لنزهای واید استفاده کنید، تا تصاویر به طور خودکار نور بیشتری داشته باشند. در صورت امکان ببینید آیا می توانید از لنزی استفاده کنید که دارای دیافراگم F / 1.8 یا پایین تر باشد. لنزهای مختلف را امتحان کنید و ببینید چقدر عکس تان واضح خواهد بود.

– کسر “F” میزان باز بودن دیافراگم دوربین را در رابطه با فاصله کانونی لنز بیان می کند. اگر لنز برچسب “F/32” داشته باشد، لنز باریک است و نور کمی وارد دوربین می شود. اگر لنز با علامت ّF/2 مشخص شده باشد، نور بیشتری وارد دوربین می شود.

5. از منابع نور غیرمنتظره به نفع خود استفاده کنید

عکاسی در تاریکی

اطراف خود را از نظر درخشش، رشته های نور و هر چیز دیگری که می تواند به عنوان منبع نور احتمالی استفاده شود، بررسی کنید. سعی کنید عکس های خود را در اطراف این نقاط بگیرید تا دید آن بهتر شود.

– به عنوان مثال اگر شب ها عکس های منظره می گیرید، سعی کنید از ستاره ها، ماه و سیارات استفاده کنید تا به تصاویر خود نور دهید.

چگونه می توان در یک اتاق تاریک و بدون فلش عکس گرفت؟

اگر هیچ گونه منبع نوری در دسترس ندارید، می توانید سرعت شاتر را کاهش دهید تا دوربین بیشتر در معرض نور قرار بگیرد. با انجام این روش ممکن است تصاویر تار به دست آورید. استفاده از سه پایه می تواند به حل این مشکل کمک کند، زیرا دوربین کاملا ثابت خواهد بود. اگر سه پایه ندارید و می خواهید سرعت شاتر کمتری داشته باشید، می توانید از یک منبع نور جایگزین مانند سافت باکس استفاده کنید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.