چگونه از غذا عکس بگیریم – بخش اول

عکاسی از غذا

آیا تا به حال یک شاهکار آشپزی خلق کرده اید که بخواهید از آن عکس بگیرید و در فضای مجازی مانند اینستاگرام ارسال کنید؟ تصاویر عالی غذاها شانسی نیستند، بلکه نیاز به بررسی دقیق ترکیب بندی، نور پردازی و تنظیمات دوربین دارند. در این مطلب چند ایده برای جذابیت عکاسی از غذا آورده شده است.

قسمت 1 از 2

تهیه تجهیزات مناسب

1. از دوربین مناسب استفاده کنید

عکاسی از غذا

تصاویر با کیفیت ملزم یک دوربین با کیفیت است. برخی از برندهای عالی دوربین دیجیتال شامل نیکون، کانن، الیمپوس، مامیا و هاسل بلاد می شود، دوربین های عکاسی خوب بسیاری وجود دارد. اگر هدف تان از عکاسی فقط سرگرمی است، از دوربین تلفن یا هر چیز دیگری که در دسترس است استفاده کنید.

2. از لنزهای ماکرو یا واید استفاده کنید

عکاسی از غذا

عکاسی از غذا

این لنزها امکان نزدیک شدن به سوژه را فراهم می کند و افزون بر فوکوس نزدیک، تصاویر بسیار با جزئیاتی به شما می دهد. اضافه کردن بافت روش فوق العاده ای برای برجسته سازی عناصر مختلف غذا و جذابیت بخشیدن به عکس است.

3. از نورپردازی مناسب استفاده کنید

عکاسی از غذا

نورپردازی عکاسی مهم ترین مرحله است. تصاویر با نور کم به نظر به هم ریخته می رسد، البته با نور خیلی روشن نیز چشمان بیننده آسیب می بیند و غذا به بهترین شکل ظاهر نمی شود. برخی از دوربین ها در واقع تنظیمات خاصی برای “غذا” دارند.

– از فلاش در صورت نیاز استفاده کنید، زیرا فلاش می تواند به عکس جلوه ای درخشان و براق بدهد اما تصویر همچنین ممکن است خشن به نظر برسد. با استفاده از فلاش نمی توان غذا را به بهترین شکل نشان داد. به خاطر داشته باشید که فلاش موجب درخشش اشیایی مانند کاسه، بشقاب، فنجان و همچنین ایجاد سایه می شود که ممکن است مطلوب نباشد. اگر یک تصویر حرفه ای می خواهید، از نور پراکنده (دیفیوزر) استفاده کنید. برای تغییر در سطح نور، نور پردازی های مختلف را امتحان کنید.

– بهترین عکاسی از غذا در استودیو با استفاده از نور روشن اما پراکنده شده حاصل می شود. اگر استودیو آشپزخانه در اختیار ندارید، باید عکاسی را در یک اتاق باز و کاملا روشن انجام دهید. هدف از این نوع عکاسی ثبت جزئیات و عناصر مختلف غذا است و نورپردازی در آن کاملا ضروری است.

– از تابش مستقیم نور خورشید یا هرگونه نوری که باعث ایجاد سایه می شود خودداری کنید، زیرا غذا غیرطبیعی به نظر می رسد و جذابیت کمتری خواهد داشت. برای دست یابی به نمای کلی و روشن از رفلکتور نور استفاده کنید. یک استثنا استفاده از اسپات لایت برای ایجاد تابش خیره کننده در سطوح منحنی (مانند میوه) غذاها است. سایه اندازی در صورتی مطلوب است که برای تأکید و برجسته کردن سطوح منحنی استفاده شود.

– یکی از بهترین مکان های این نوع عکاسی نزدیک پنجره است که نور طبیعی و غیر مستقیم خورشید را دریافت می کند.

عکاسی از غذا

آتلیه بارداری در تهرانپارس

– نور صحنه باید مکمل رنگ های غذا باشد. تنظیمات “وایت بالانس” دوربین خود را برای نشان دادن یک رنگ خاص و داشتن بهترین نتیجه بررسی کنید.

– از سایه می توان برای تأکید بر سطوح زاویه دار (مانند آناناس) استفاده کرد.

– عکاسی از مایعات به دلیل بازتاب نور می تواند مشکل باشد. نور پردازی و دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که اجازه انعکاس نور از سطح مایع را ندهد.

چگونه از غذا عکس بگیریم – بخش دوم

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.