15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی – بخش دوم

15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی – بخش اول

از کلاهک لنز خود استفاده کنید

نور در سواحل بسیار شدید است، چه مستقیم از خورشید و چه انعکاس شن های سفید باشد. برای دقیق نگه داشتن سیستم مقیاس دوربین و جلوگیری از سوختگی لنزها، کلاهک لنز خود را درآورید. اگر شما مانند بیشتر عکاسان باشید، احتمالاً کلاهک در پایین کیف دوربین شما است و به ندرت از آن استفاده می کنید. کلاهک یکی از ساده ترین مواردی است که می توانید برای بهبود تصاویر ساحل خود استفاده کنید.

از عکاسی پرتره در ظهر خودداری کنید

اگر برای عکس های پرتره به سمت ساحل رفته اید، این کار را در اواسط روز انجام ندهید. هنگامی که خورشید مستقیم از بالای سر می تابد، نور خیلی تیزی دارد و از ماسه ها منعکس می شود و مشکلات شما را به شدت افزایش می دهد. عکس برداری در این شرایط باعث سایه های ناخوشایند صورت و درخشندگی های آشکار می شود.

گزینه بهتر زمانی است که خورشید پایین و نزدیک به افق باشد. کیفیت نور بهتر و جهت دار خواهد بود. اگر اواخر بعد از ظهر است، شما ممکن است بخواهید از فلاش یا حتی بازتابگر بهتر استفاده کنید تا نور روی سوژه های شما بیفتد.

با این حال، لازم نیست که عکاسی ظهر به طور کامل ممنوع شود. بسیاری از عکاسان از نور فوق العاده تیز با ترکیب کاملاً مناسب، به نفع خود استفاده می کنند. وقتی بعد از یک تابستان گرم در فضای آفتابی هستید، می توانید از فلاش ها، سایه ها یا بازتابگرها استفاده کنید تا موضوع خود را روشن کنید. اگر موضوع شامل مایو، حمام آفتاب یا ورزش های آبی است، از آن ها عکس بگیرید.

سیاه و سفیدها معمولاً در صورت زیاد بودن کنتراست بهترین هستند و خورشید ظهر کنتراست های شدیدی ایجاد می کند.

طلوع خورشید یا غروب آفتاب

طلوع خورشید یا غروب خورشید، مانند عکس ساحلی است. هیچ چیز نمایشی تر از خورشیدی که با ابرهای صورتی، زرد و نارنجی افق کرده باشد نیست.

این بخشی از جذابیت عکس برداری نزدیک غروب ساحل است. تغییر نور واضح و زنده است. کیفیت نور هر چند دقیقه تغییر می کند و یک عکاس خوب می تواند یاد بگیرد که بیشترین استفاده را از آن ببرد.

ساعت های طلایی و آبی

15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی - بخش دومبعد از غروب آفتاب یا قبل از طلوع آفتاب ساعت طلایی فرا می رسد. این زمان روز است که نور ملایم، زیبا و مانند غروب خورشید گرم است. از آنجا که نور غیرمستقیم است، سایه های خشن را بر روی افراد ایجاد نمی کند. ساعت طلایی به سادگی بهترین زمان برای کار عکاسی در منظره ساحلی است. آسمان و انعکاس دریا نمایشی است و نور مناسب برای عکاسی افراد و بهترین نور مطلوب است.

اگر مدت طولانی در ساعت طلایی ماندید، اکنون زمان ترک نیست. بعد از ساعت طلایی، ساعت آبی فرا می رسد. با کم شدن نور خورشید، نور کم رنگ تر می شود و زمان بسیار خوبی برای عکاسی است. اولین ستاره بیرون می آید، اما هنوز نور کافی در حال تابیدن در اطراف جو است، تا بتوانید از چشم انداز عالی عکس بگیرید.

عکس شب

اگر یک پایه محکم و آسمان پاک دارید، می توانید منتظر عکس برداری از ستارگان باشید. در اینجا راهنمای مبتدی برای عکس برداری ستارگان است که نکاتی را برای شروع کار به شما ارائه می دهد. مکان های ساحلی، جایی مناسب برای عکس گرفتن از ستاره ها می سازند. اگر آب آرام باشد، حتی می توانید انعکاس ستاره را بدست آورید.

15 نکته برای گرفتن عکس ساحلی عالی - بخش دومسفر در فصل تعطیلات

یکی از بزرگترین مشکلات رفتن به ساحل، سایر افراد است. سواحل شلوغ برای عکس ها عالی نیستند. افراد مشغول کار هستند و شما هیچ کنترلی بر پس زمینه تصاویر خود ندارید. در فصل تعطیل، یافتن گوشه ای آرام برای خود در نقاط محبوب غیرممکن است.

بسیاری از عکاسان از طلوع و غروب خورشید در ساحل لذت می برند. تعداد افراد کمتری جز دوندگان، رهروان و موج سواران در آنجا باقی می مانند.

گزینه دیگر برنامه ریزی سفرهای ساحلی زمانی است که هیچ کس دیگری این کار را نکند. وقتی هوا عالی نیست به سفر بروید، مه و ابرهای طوفانی مهیج موضوع های ویژه ای برای عکاسی از منظره ساحلی است. اگر قصد دارید سفر کوتاه ساحلی داشته باشید، به دنبال سفر در تعطیلات باشید. نرخ ها برای مسافرت و اقامت بهتر خواهد بود و سواحل به طرز شگفت انگیزی خلوت خواهد بود.

بسته به مکان شما در جهان، با انجام کمی تحقیق می توانید ساحل خالی پیدا کنید. انجام این کار همیشه آسان نیست، اما بیشتر افراد محلی جایی دارند که به اندازه کافی مسیرش بکر است و تعداد معدودی مسافر در آنجا هستند. شاید به جیپ یا پیاده روی احتیاج داشته باشید، اما بازدیدش ارزش آن را خواهد داشت! در مورد شروع برنامه ریزی سفر عکاسی ، چند نکته ارائه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.