3 نکته مهم درباره عکاسی از نوزاد

اصول عکاسی از نوزاد

عکاسی از نوزادان تازه متولد شده کاری نیست که به سادگی انجام شود. نوزاد تازه متولد شده هنوز هم در پی امنیت داخل شکم مادر است و ارتباط خاصی با مادر خود دارد. جدا کردن او به منظور عکاسی باید با احتیاط کامل انجام شود که علاوه بر مساله امنیت جسمانی، احساسات او نیز جریحه دار نشود.

در این مقاله ما تلاش می کنیم تا مسایل مهم پیرامون عکاسی نوزاد را به شما توضیح دهیم:

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

1. ایمنی نوزاد

هرگز نمی توان ادعا کرد که این موضوع زیاد مهم نیست، چرا که به سادگی می توان به اهمیت امنیت نوزاد پی برد. اگر یک عکاس درک اولیه از شیوه های ایمنی و محافظت از نوزاد را نداشته باشد؛ به هیچ عنوان مورد اعتماد نیست. متاسفانه، هیچ قانون و مقرراتی برای نظارت بر آتلیه های نوزاد، برای این موضوع وجود ندارد. هیچ سازمانی این موضوع را بررسی نمی کند که آیا عکاسانی که در یک آتلیه مشغول عکاسی از نوزاد هستند، تجربه و مهارت کافی برای برخورد با نوزاد را دارند یا خیر.

اصول عکاسی از نوزاد

اصول عکاسی از نوزاد

بنابراین زمانی که قصد فعالیت در این عرصه را دارید به موضوعات زیر دقت کنید:

نوزادان نمی توانند درجه حرارت بدن خود را تنظیم کنند و وقتی در فضای سرد یا خیلی گرمی قرار دارند نمی توانند مشکل خود را بیان کنند. اگر درجه حرارت تحت نظارت نباشد به شدت آنها اذیت می شوند.

نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی قرار دارند، اگر عکاسان در بستن نوزادان یا قرار دادن آنها در وسایل مختلف برای عکاسی بی احتیاطی کنند، ممکن است جان نوزاد به خطر بیفتد.

نوزادان هیچ توانایی برای نگهداری سر و بدن خود ندارند، بنابراین باید بسیار از آنها مراقبت کرد.

سیستم ایمنی بدن آنها خیلی قوی نیست و هرگونه آلودگی و کثیفی در محیط می تواند منجر به بیماری آنها شود.

اگر شما یک آتلیه عکاسی دارید و می خواهید عکاسان نوزاد را استخدام کنید، حتما درباره اطلاعات آنها جویا شوید و اگر آموزش های لازم را ندیده اند، به آنها آموزش دهید.

اجازه دهید تا در هنگام عکاسی، والدین نوزاد به خصوص مادر، در آتلیه حضور داشته باشد تا هرگونه نگرانی از او دفع شود و اگر نوزاد بیقراری کرد بتوانید سریعا او را به مادرش بدهید تا مجدد آرامش کند.

این موضوع بسیار مهم است اما اگر شما در مباحث امنیتی آتلیه خود، کاستی هایی داشته باشید سبب می شود تا والدین بیشتر نگران شوند. پس با رعایت اصول اولیه، با خیال راحت والدین را همراه خود نگه دارید.

اصول عکاسی از نوزاد

اصول عکاسی از نوزاد

2. سبک های گوناگون عکاسی نوزاد را بشناسید

شما باید به عنوان یک عکاس نوزاد، تلاش کنید تا سبک های مختلف این نوع عکاسی را بشناسید، سعی نکنید تا از آتلیه ها و عکاسان دیگر تقلید کنید؛ اگر پیشرفت کارتان برای تان مهم است باید به دنبال بررسی انواع سبک های متنوع باشید و بهترین ایده ها را برای عکاسی انتخاب کنید.

اصول عکاسی از نوزاد
اصول عکاسی از نوزاد

3. بودجه و سبک های مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید

تلاش کنید تا با توجه به وضعیت مالی و بودجه ای که دارید، سبک های مناسب را انتخاب کنید. همچنین می توانید در کنار آتلیه نوزاد، یک آتلیه بارداری هم داشته باشید. با این کار می توانید با ارائه عکس های با کیفیت، این انتظار را داشته باشید تا مادر، پس از به دنیا آمدن فرزندش نیز به آتلیه شما مراجعه کند تا از نوزاد او، عکاسی کنید.

اگر شما بودجه ی کمی دارید، نگران این نباشید که شاید نتوانید عکس های خوب و عالی بیندازید؛ شما باید پیش از هر اقدامی برای خرید تجهیزات یا وسایل، مسایل مالی خود را بررسی و سپس برنامه ریزی کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.