چگونه از گربه ها عکاسی کنیم – بخش اول

آیا گربه شما خوش عکس است، اما نمی توانید از او تصویر خوبی ثبت کنید؟ یا این که گربه به محض دیدن دوربین بازیگوشی می کند و دور می شود؟ حتی اگر در زمینه عکاسی مهارت کافی داشته باشید، عکاسی از گربه ها می تواند برایتان چالش برانگیز باشد. خبر خوب این که در صورت آشنا بودن با گربه و انجام تنظیمات حرفه ای اندک می توان تصاویر با کیفیتی ثبت کرد که شخصیت واقعی گربه را به تصویر بکشد.

قسمت 1 از 3

کار با گربه

1. اجازه دهید گربه دوربین را بررسی کند

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

قبل از شروع عکاسی، چند دقیقه به گربه خود فرصت دهید تا دوربین را بو بکشد، نگاه کند و آن را بررسی کند. این کار باعث ایجاد حس راحتی بیشتر او با تجهیزات می شود، بنابراین احتمال فرار یا ترس در او کمتر خواهد بود.

– به گربه خود فرصت دهید تا آماده عکاسی شود. انتظار نداشته باشید که خیلی سریع عکس های شگفت انگیزی بگیرید. گربه احتمالا چند دقیقه کنجکاوی خواهد کرد.

2. گربه را مشغول به کاری کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

گربه هنگام عکاسی به راحتی آرام نمی نشیند. برای حل این مشکل، وسایل بازی به او بدهید. اسباب بازی های جدید برای بازی گربه در نظر بگیرید. اگر می خواهید او را در یک نقطه نگه دارید، سعی کنید اسباب بازی ثابت مانند برج گربه یا عکس در مقابل او بچنینید.

– سعی کنید به گربه خود چیز جالب نشان بدهید. برای نمونه نمایی از پنجره به او ارائه دهید و دانه برای پرنده ها در بیرون بریزید، به این ترتیب او به تماشای پرندگان سرگرم خواهد شد.

3. به گربه خود خوراکی بدهید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

خوراکی هایی مانند غذای مخصوص یا علف گربه می تواند سرگرمی مناسبی برای عکاسی باشد. برای پاداش دادن به رفتار خوب مانند یک دقیقه بی حرکت ماندن به گربه خوراکی بدهید. شما همچنین می توانید برای جلب توجه به گربه غذا نشان دهید، برای نمونه یک خوراکی نزدیک سر خود نگه دارید تا گربه شما را نگاه کند. به این ترتیب می توانید عکسی از گربه که مستقیم به دوربین نگاه می کند، ثبت کنید.

– ممکن است بخواهید قبل از شروع عکاسی چند نوع خوراکی برای گربه جیره بندی کنید، با این کار شما در طول جلسه به گربه غذای زیاد نمی دهید.

4. صبور باشید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

شما ممکن است بلافاصله پس از شروع عکاسی تصاویر عالی از گربه بگیرید یا شاید برای ثبت یک عکس خوب نیاز به گرفتن چندین عکس باشد. حتماً برای گربه زمان و فضای کافی اختصاص دهید. حیوان با آرام بودن شما (به جای استرس برای گرفتن عکس عالی) آرامش بیشتری خواهد داشت.

– از عکاسی از گربه خود لذت ببرید. برای گرفتن عکس در حالت اتوماتیک سه پایه در نظر بگیرید، با این کار می توانید با گربه خود بازی کنید و به دوربین اجازه دهید این لحظات را ثبت کند.

5. عکاسی را به موقع متوقف کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

در طول عکاسی به علائم گربه توجه کنید، در صورتی که گربه به نظر پریشان یا عصبانی شده (خش خش می کند، چنگ می زند) و از دوربین دور می شود کار را خاتمه دهید. اگر گربه همکاری نکند، احتمالا عکس های خوبی نخواهید گرفت. شما باید در این صورت عکاسی را متوقف کرده و بعدا دوباره امتحان کنید.

– هرگز گربه را مجبور به ژست گرفتن نکنید، این موارد غالبا برای گربه ها غیرطبیعی است و منجر به آسیب می شود. همیشه نیازهای گربه خود را در نظر بگیرید.

قسمت 2 از 3

تنظیم صحنه عکاسی

1. زمینه عکاسی را انتخاب کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

در هنگام عکاسی نوع پس زمینه را در نظر داشته باشید. پس زمینه ی روشن، شلوغ یا گیج کننده موجب کاهش فوکوس گربه در تصویر می شود. اگر این نوع پس زمینه را استفاده می کنید، تنها قسمت کوچکی از گربه را عکاسی کنید (مانند دم او هنگام فرار از کادر تصویر).

– برای یک پرتره به سبک حرفه ای، پس زمینه سفید ساده یا مبل بی رنگ را در نظر بگیرید. این کار گربه را در کانون تصویر قرار می دهد.

– برای داشتن پس زمینه طبیعی می توانید در فضای بیرون عکاسی کنید.

– در هنگام انتخاب پس زمینه حرفه ای سادگی مهم است. پس زمینه های سفید، خاکستری یا سیاه انتخاب مناسبی برای عکس های جذاب است. زمینه های طبیعی مانند درختان یا چمن ها نیز می تواند مناسب باشد. در نهایت شما باید پس زمینه ای داشته باشید که سوژه را برجسته کند.

2. وسایل صحنه را انتخاب کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

با افزودن وسایل یا افراد دیگر به صحنه عکاسی می توانید به عکس جذابیت بیشتری بدهید. برای نمونه می توانید لحظاتی که گربه با اسباب بازی مورد علاقه خود بازی می کند یا یکی از اعضای خانواده خود را در آغوش می گیرد، ثبت کنید. سایر وسایل صحنه شامل دسته ای برگ، یک پتوی راحت یا سبد و موارد دیگر می شود.

– وسایل صحنه روش خوبی برای نشان دادن شخصیت گربه است. اگر گربه پر انرژی دارید که دائما در حال حرکت است، نشان دادن بازی او با توپ می تواند این انرژی را به تصویر بکشد.

3. ویژگی های خاص گربه را در نظر بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

بهترین راه برای ثبت یک عکس خوب از گربه استفاده از پس زمینه ای با رنگ متضاد و ایجاد کنتراست است. قبل از عکاسی به شکل ظاهری گربه و چالش هایی که ارائه می دهد، فکر کنید. برای نمونه اگر گربه سیاه دارید، بهترین رنگ برای پس زمینه رنگ سفید است که با خز تیره او در تضاد است. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که تصویر در پس زمینه سیاه، نمایشی می شود.

– در صورتی که از گربه خجالتی عکاسی می کنید، باید گربه های دیگری را نیز در این عکس بگنجانید. گربه های خجالتی معمولا از صحنه دور می شوند و با شما همکاری نمی کنند.

4. نور صحنه را در نظر بگیرید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

اگر می توانید از گربه خود در نور طبیعی عکس بگیرید، به این ترتیب می توانید از نور شدید مصنوعی جلوگیری کنید. اگر در فضای بیرون عکس می گیرید، از نور مستقیمی که می تواند سایه های تیزی ایجاد کند، خودداری کنید. در عوض سعی کنید حدود اواسط صبح که نور کمی ملایم تر است عکاسی کنید.

– اگر مجبورید در داخل خانه عکاسی کنید، از استفاده از فلاش خودداری کنید. نور فلاش احتمالا موجب پلک زدن و دور شدن گربه از دوربین می شود. فلاش همچنین می تواند باعث ایجاد قرمزی چشمان گربه شود.

– ISO را با توجه به گرین تصویر، تا جایی که می توانید بالا ببرید. این کار نیازمند کمی تمرین است.

5. سرعت شاتر بالا را انتخاب کنید

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم

از آن جا که بیشتر گربه ها به سرعت در حال حرکت هستند، باید مطمئن شوید که دوربین قادر به ثبت تصاویر آن ها باشد. سرعت شاتر را بالا ببرید تا در صورت بازی یا حرکت گربه تصویر تار نشود.

– همچنین باید توجه داشته باشید که می خواهید پس زمینه تا چه اندازه شارپ یا تار باشد و f-stop دوربین را متناسب با آن تنظیم کنید (دیافراگم بالاتر باعث ایجاد تصویر واضح می شود، در حالی که دیافراگم پایین عمق میدان کمتری ایجاد می کند).

چگونه از گربه ها عکاسی کنیم – بخش دوم

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.