تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

اگر در زمینه ی عکاسی تازه کار هستید و به دنبال انتخاب وسایل و تجهیزات برای آتلیه ی عکاسی خود هستید، این مقاله می تواند اطلاعاتی را درباره ی چراغ استودیوی عکاسی در اختیار شما بگذارد.

استروب Strobe

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

یک چراغ مناسب که مانند یک فلاش اختصاصی برای عکاسی به شما کمک می کند. این دستگاه ابتدایی ترین و متداول ترین وسیله ای است که برای نورپردازی آتلیه به آن نیاز دارید و حتما باید در لیست خرید شما وجود داشته باشد.

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

نور پیوسته Continuous light

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

این چراغ ها، شبیه به چراغ های فلاش هستند اما فلاش نمی زنند. این لامپ های پر قدرت، نور بی وقفه ای دارند که در عکاسی جای خاصی دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه ها بیشتر برای فیلمبرداری استفاده می شوند اما برخی از عکاسان نیز برای داشتن عکس های بهتر از آن بهره مند می شوند.

فلاش اکسترنال Flashgun

این چراغ ها نور کوچکی دارند که عکاسان، آن را در بالای دوربین خود قرار می دهند. این دستگاه ها سبک و قابل حمل هستند، بنابراین نه تنها برای کار در آتلیه بلکه برای عکاسی در حین کار و حرکت نیز عالی است.

نور حلقه ای یا نور پشتی Rim light

این نورها سوژه شما را از پشت روشن می کند. استفاده از این نور برای عکس های پرتره یک راهکار عالی برای جلوگیری از مخلوط شدن سوژه با پس زمینه است. بنابراین این وسیله برای عکاس های مبتدی بسیار ایده آل است.

نور مو Hair light

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

چراغ های مو کاملا با اسم خود، توضیح می دهند که چطور به عکاسی شما کمک می کنند. اگر می خواهید یک استودیوی خانگی با هدف انجام کارهای پرتره داشته باشید، ارزش دارد تا برای خرید این چراغ هزینه کنید. اگر سر سوژه ی عکاسی شما با نور پس زمینه مخلوط شده باشد، با این نور مویی می توانید برای ظهور بهتر سر استفاده کنید.

چتر

تجهیزات نورپردازی آتلیه عکاسی

حتی یک مبتدی عکاسی یا کسانی که یکبار به آتلیه رفته باشند، چترهای عکاسی را دیده اند. آنها به طور معمول به رنگ سفید هستند و به گونه ای طراحی می شوند که به راحتی با یک تسمه به استراوب متصل می شوند. با پرتاب نور به یک چتر، شما می توانید منبع نوری بسیار بزرگتر و پراکنده تر و در نتیجه نوری چشمگیرتر و نرم تر داشته باشید.

نتیجه گیری

برای اینکه شما بتوانید یک آتلیه عکاسی راه اندازی کنید، این شش قطعه تجهیزات مناسب برای یک شروع خوب است. پس از اینکه کار را آغاز کردید؛ کم کم می توانید تجهیزات دیگر و پیشرفته تری را به مجموعه ی خود اضافه کنید.

نورپردازی در عکاسی کودک

نورسنج و مزایای آن در عکاسی کودک

وسایل لازم برای عکاسی نوزاد چیست؟

چطور می توان سنسور دوربین را تمیز کرد؟

آتلیه بارداری در شرق تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] نورپردازی عکاسی محصول می‌ تواند برای مبتدیان نگران کننده باشد. چرا که گزینه‌های مختلفی وجود دارد و شما ممکن است برخی از اصطلاحات را درک نکنید. […]

نظرات بسته شده است.