چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفت – بخش اول

اگر به دنبال عکس پروفایل مناسب برای فضای مجازی به منظور ارسال یک درخواست شغلی خوب هستید، باید بدانید که افراد در همان ثانیه های اول عکس شما را می بینند، قضاوت تان می کنند و شما اولین تاثیر خود را گذاشته اید. یک عکس بی کیفیت فرد را شلخته و غیرحرفه ای جلوه می دهد، در حالی که یک عکس با کیفیت، او را جذاب و با نشاط تر نشان می دهد و مخاطب را به خود جلب می کند. انتخاب پس زمینه مناسب، استفاده از یک دوربین عالی و کنترل تنظیمات دوربین بر اساس شرایط نوردهی ترفندهای مناسبی برای موفقیت در عکس های حرفه ای هستند. در کمترین زمان با تمرین و حوصله می توان ایده های خلاقانه عکاسی حرفه ای را اجرا کرد.

قسمت 1 از 3:

انتخاب محل مناسب

1. برای گرفتن عکس استاندارد با پس زمینه پایه در داخل خانه عکاسی کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتاگر عکس حرفه ای را برای استفاده شخصی مانند رسانه های اجتماعی می گیرید، پس زمینه ای جالب انتخاب کنید. در صورتی که قصد گرفتن عکس پرسنلی دارید، یک دیوار خالی انتخاب کنید یا یک ملحفه ساده پشت سر خود آویزان کنید.

– برای آویختن ملحفه، از نوار یا میله پرده استفاده کنید و ملحفه را به صورت عمودی پشت سر خود آویزان کنید.

– اگر می خواهید به حس و حال تصویرتان کمی منش یا شخصیت بیشتری اضافه کنید، عکس پرسنلی خود را مقابل کاغذ دیواری بگیرید.

نکته: در عکاسی پرسنلی از ثبت وسایل شخصی یا مبلمان در پس زمینه خودداری کنید. قرار نیست مشخص شود که عکاسی در خانه انجام شده است!

2. عکس خود را کنار پنجره ای روشن تنظیم کنید و در صورت لزوم نور اضافه کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتدر طول روز و در یک اتاق روشن و آفتابی عکاسی کنید. از لامپ ها، فلاش دوربین و چراغ های سقفی برای تکمیل نور پنجره استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یک سافت باکس را برای نورپردازی کامل تصویر اجاره یا خریداری کنید. منابع نوردهی اضافی را در سمت راست یا چپ دوربین تنظیم کنید تا سایه و هایلایت های پویا ایجاد شود.

– در صورت بهره مندی از منابع نور اضافی، به جای نور زرد یا آبی از نور سفید استفاده کنید . سافت باکس یکی از تجهیزات حرفه ای عکاسی است که نور سفید با کیفیت بالا تولید می کند.

– از گرفتن عکس در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید، زیرا این امر می تواند در تصویر سایه های خشن ایجاد کند.

3. برای ثبت تصاویر پویا و طبیعی، در فضای بیرون خانه عکاسی کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتبه دنبال پس زمینه ای زیبا در فضای بیرون باشید که با هدف عکس مطابقت داشته باشد. پله ها، ایوان ها و حیاط های خانه می توانند مکان های جالبی برای عکس پرتره باشند. اگر در حال عکاسی از یک عکس پرسنلی هستید، دیوار آجری ساده یا دورنمای شهری می تواند پس زمینه استانداردی فراهم کند که خیلی به چشم نیاید و بر تصویر تسلط پیدا نکند.

4. در طول روز و در فضای بیرون رو به خورشید (پشت به دوربین) عکس بگیرید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتدر طول روز که آفتاب در آمده است، عکاسی کنید تا نور طبیعی و درخشان داشته باشید. زاویه ای را انتخاب کنید که مستقیماً مقابل خورشید نباشد. در غیر این صورت، چهره شما روشن نمی شود. از عکاسی در هنگام غروب آفتاب خودداری کنید تا تصویر در نور کم محو نشود.

– برای داشتن ظاهری پویاتر، 15 تا 45 دقیقه بعد از طلوع آفتاب یا قبل از غروب آفتاب عکس بگیرید. این زمان ها به عنوان ساعت های طلایی شناخته می شوند و اوقاتی در روز هستند که نور ملایم تر و درخشان است.

– از عکاسی در شرایط ابری خودداری کنید. اگر نور مستقیم زیادی در فضای بیرون وجود نداشته باشد، دستیابی به هایلایت ها و سایه های برجسته دشوار می شود.

5. لباسی متناسب با هدف و موضوع عکس خود انتخاب کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتاگر برای استفاده شخصی از خود عکس پرتره می گیرید، می توانید لباس دلخواه تان را بپوشید! برای عکس پرسنلی لباس رسمی بپوشید. در صورت پوشیدن کت و شلوار، از تمیز و صاف بودن آن مطمئن شوید. اگر به دنبال ظاهری متعارف هستید، کراوات بپوشید. برای ظاهر مدرن و مد روز، کراوات استفاده نکنید. از مناسب بودن لباسی که به تن کرده اید مطمئن شوید. موهای خود را بشویید، شانه و ژل بزنید، همان طور که معمولاً برای مصاحبه شغلی یا جلسات مهم کاری حالت می دهید.

– اگر در شرکت خیلی خاص و رسمی کار نمی کنید، می توانید لباس ساده تر بپوشید. یک لباس شیک، کت و شلوار زیبا و بدون کراوات یا ژاکت پیراهن یقه دار برای این شرایط به کار می آید. این تیپ برای طراحان گرافیک، برنامه نویسان یا نویسندگان مناسب است.

– اکثر عکس های پرسنلی از کمر یا سینه به بالا است. اگر قصد عکاسی تمام بدن را ندارید، راحت باشید و یک شلوار راحتی یا چیزهایی از این دست بپوشید.

6. نمونه ها را به صورت آنلاین یا همکاران مقایسه کنید تا ظاهر مناسب برای عکس پرسنلی را پیدا کنید

چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفتبه عکس های رئیس خود در رسانه های اجتماعی نگاه کنید تا دریابید چه پوششی مناسب شغل شما است. اگر نمی توانید تصویر همکاران تان را بصورت آنلاین پیدا کنید، به دنبال افراد در موقعیت های مشابه آنلاین باشید. این کار روشی عالی برای درک این موضوع است که عکس باید کجا و با چه پوششی گرفته شود.

– در صورتی که به دنبال مقام جدید یا ارتقاء شغلی هستید، به نحوه پوشش مدیران حوزه کاری خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر مهندس مکانیک هستید، ببینید رئیس بخش های مهندسی در عکس های شان چگونه به نظر می رسند.

– شبکه اجتماعی تجاری لینکدین (LinkedIn) برای این کار عالی است. به LinkedIn بروید و به مرور تصویر پروفایل افراد بپردازید.

– در صورتی که برای درخواست شغلی عکس نمی گیرید، پوشش شما از اهمیت کمتری برخوردار است و شما می توانید هر آن چه را که می خواهید بپوشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] چگونه می توان از خود عکس های حرفه ای گرفت – بخش اول […]

نظرات بسته شده است.