چگونه می توان در تاریکی عکس گرفت – بخش اول

عکاسی در تاریکی

دوربین ها برای ثبت لحظات سرگرم کننده، هیجان انگیز و به یاد ماندنی زندگی روزمره شما هستند، اما این کار در یک اتاق یا فضای تاریک دشوار و چالش برانگیز است. خوشبختانه روش های زیادی برای خلاص شدن از مشکلات کم نور وجود دارد، بنابراین می توانید با به کارگیری چند ترفند در هر زمان از شب، عکس های حرفه ای ثبت کنید. قبل از عکاسی سعی کنید تنظیمات گوشی یا دوربین را تغییر دهید و حالت های مختلف را امتحان کنید، به تلاش خود ادامه دهید تا به نتایج مطلوب برسید.

روش 1 از 2

عکاسی در تاریکی با استفاده از گوشی موبایل

1. هنگام عکاسی تلفن خود را ثابت نگه دارید

عکاسی در تاریکی

قبل از عکاسی، تلفن خود را به یک جسم محکم تکیه دهید. اگر دوربین شما بیش از حد تکان بخورد، نمی توانید عکس واضح بگیرید و تصاویرتان تار به نظر می رسد. در عوض سعی کنید هر زمان که در تاریکی عکس می گیرید تلفن خود را در زاویه ای ثابت نگه دارید.

– همزمان چندین عکس بگیرید تا شانس گرفتن عکس های تار را کاهش دهید.

2. سعی کنید نزدیک هر نوع منبع نور عکس بگیرید

عکاسی در تاریکی

عکاسی در تاریکی

به اطراف خود نگاه کنید تا ببینید منبع نور مانند چراغ های خیابان در نزدیکی شما وجود دارد. اگر در فضای خانه هستید، لامپ یا چراغ اطراف را روشن کنید تا نقاط تاریک و سایه دار تصاویر از بین برود.

– منابع نور قابل حمل نیز می توانند برای این نوع عکاسی مناسب باشند. اگر نزدیک جاده شلوغ هستید، چراغ های جلو اتومبیل می توانند منبع نور خوبی برای یک موقعیت تاریک باشند.

3. از بزرگ نمایی برای نزدیک شدن به سوژه استفاده نکنید

عکاسی در تاریکی

هر وقت سعی کردید تصویر واضح تری بگیرید به سوژه نزدیک شوید. استفاده از لنز گوشی برای بزرگ نمایی، منجر به افت کیفیت تصویر می شود. اگر می خواهید از منظره عکس بگیرید، به مکان مرتفع بروید تا بتوانید تصاویر بیشتری را در قاب دوربین ثبت کنید.

– اگر می خواهید با گروهی از دوستان خود عکس سلفی بگیرید، از بلند قدترین دوست خود بخواهید دوربین تلفن را نگه دارد.

4. برای تصاویر کلوزآپ یک دستمال روی چراغ قوه تلفن خود قرار دهید

عکاسی در تاریکی

عکاسی در تاریکی

به تنظیمات گوشی بروید و چراغ قوه را روشن کنید. برای کاهش نور چراغ، یک دستمال کاغذی روی منبع نور قرار دهید. حال که نوری ضعیفی در نزدیکی لنز دوربین شما روشن است، سعی کنید از اشیاء نزدیک آن عکس بگیرید.

– مطمئن شوید که دستمال در تصویر نباشد.

– اگر با دوستان تان عکس می گیرید، از آن ها بخواهید با تلفن خود یک نور فیلتر شده با دستمال را نزدیک شی بتابانند. با این روش شما تنها بر روی عکاسی تان تمرکز می کنید!

5. نوردهی را در برنامه دوربین تنظیم کنید

عکاسی در تاریکی

برای این که یک عکس حرفه ای داشته باشید بهتر است میزان نوردهی دوربین تلفن خود را به صورت دستی تنظیم کنید تا نور بیشتری به تصاویر وارد شود. در دوربین گوشی های آیفون می توانید پس از تعیین نقطه ی فوکوس با حرکت دادن انگشت روی نمایشگر به سمت بالا یا پایین میزان نوردهی را تغییر دهید. در گوشی های اندروید برای دسترسی به تنظیمات نوردهی، روی گزینه “تنظیمات دستی دوربین” در برنامه دوربین ضربه بزنید.

– پس از تغییر تنظیمات چند عکس امتحانی بگیرید و ببینید آیا تغییر در شدت نور باعث افزایش کیفیت عکس در تاریکی می شود یا خیر.

6. تنظیمات ISO را در دوربین تلفن خود افزایش دهید

عکاسی در تاریکی

اگر از تلفن اندروید برای عکاسی استفاده می کنید، دوربین خود را روی «حالت دستی» تنظیم کنید و برای تغییر تنظیمات روی گزینه ISO ضربه بزنید. گوشی های آیفون به شما اجازه تغییر تنظیمات ایزو به صورت دستی را نمی دهند، بنابراین باید یک اپلیکیشن دوربین مانند camera+2 را بارگیری کنید.

– تنظیمات ایزو میزان حساسیت سنسور دوربین نسبت به روشنایی موجود در محیط است و منابع نوری نزدیک را کنترل می کند. هرچه ایزو بالاتر باشد، تصاویر روشن تر می شوند.

7. برنامه های ویرایش عکس که به کاهش گرین تصاویر کمک می کند بارگیری کنید

عکاسی در تاریکی

در اپ استور تلفن خود به دنبال نرم افزار ویرایش عکس باشید که بتواند به بهبود عکس های کم نور کمک کند. اگر گوشی آیفون دارید، از اپلیکیشن هایی مانند PS Express و Filterstorm Neue برای وضوح تصاویر و خلاص شدن از شر نویز و گرین اضافی در تصاویر استفاده کنید. اگر کاربر اندروید هستید، نرم افزار ویزایش عکس Procapture و JPEG Optimizer را جستجو کنید.

– همچنین برخی اپلیکیشن های دوربین برای عکاسی در شب طراحی شده اند. اپ استور گوشی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه های خوبی برای این کار وجود دارد که ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.