تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

دوربین عکاسی مهم ترین وسیله ی کار عکاسان است اما این دوربین فقط یک وسیله ی مستقل نیست و دارای اجزا و وسایلی است که مراقبت و نگهداری از هر کدام شان مهم و ضروری است تا دوربین عکاسی در طولانی مدت سالم مانده و همچنان کارآیی خود را مانند سابق داشته باشد.

تمیز کردن سنسور دوربین
تمیز کردن سنسور دوربین

عکاسان تازه کار معمولا در اوایل کار خود، از این مساله بسیار می ترسند، آنها نگران این هستند که دوربین عکاسی شان خراب شود یا اینکه به اشتباه کاری را انجام دهند که قطعه یا قطعاتی دچار مشکل شود. اما نباید همیشه به این ترس و اضطراب بها داد، چون اگر بخواهید اینطور فکر کنید شما هرگز موفق نمی شوید تا دوربین خود را کامل تمیز کنید و توقع دارید با یک دستمال کشیدن روی دوربین، تمیز شود!

تمیز کردن سنسور دوربین

برای اینکه بتوانید اجزای دوربین خود را بدون وحشت تمیز کنید، مهم ترین کاری که باید کنید این است که اطلاعات خود را افزایش دهید. وقتی شما از همه ی زیر و بم کار مطلع باشید، قطعا با آرامش و دقت بیشتری این کار را انجام می دهید.

تمیز کردن سنسور دوربین
تمیز کردن سنسور دوربین

کثیف شدن سنسور برای چیست؟

گرد و غباری که روی حسگر دوربین ایجاد می شود و به سنسور می چسبد، زمانی رخ می دهد که کاربر لنزها را تعویض می کند.

سنسورهای دوربین، جذب کننده ی آلودگی های ریز محیطی هستند و اگر مراقب نباشید به طور کامل کثیف می شوند. بنابراین ناچار هستید تا هر از گاهی، سنسورها را کامل تمیز کنید.

گاهی ممکن است که قصد عکاسی داشته باشید اما ناگهان متوجه وجود ذراتی روی عکس ها شوید، این یک هشدار است که شما باید سنسورها را تمیز کنید.

تمیز کردن سنسور دوربین
تمیز کردن سنسور دوربین

چرا سنسور آلوده می تواند مشکل ایجاد کند؟

اگر شما به طور حرفه ای عکاسی نمی کنید، واقعا این مساله خیلی مهم نیست. شما می توانید پس از عکاسی با استفاده از برنامه ی فتوشاپ، نقطه ها را از عکس ها بردارید.

اما اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید که روزانه شاید ده ها عکس بگیرید، باید کثیفی سنسور را سریع برطرف کنید. زیرا اگر بخواهید برای هر عکس و اصلاح آن در فتوشاپ زمان زیادی خرج کنید، کلی از وقت خود را از دست می دهید.

آیا می توان به تکنولوژی تمیز کردن سنسورها اعتماد کرد؟

تمیز کردن سنسور دوربین
تمیز کردن سنسور دوربین

برخی از انواع سنسورهای جدید دارای قابلیت تمیز شدن به طور خودکار را دارند، در این روش وقتی دوربین روشن یا خاموش می شود، لرزش هایی در دوربین اتفاق می افتد که سبب می شود گرد و غبار از سنسور پاک شود اما شما همیشه نمی توانید به این روش اعتماد کنید، چرا که با لرزش، دوباره غبار به سنسور برمی گردد، به همین خاطر هیچ روشی بهتر از روش تمیز کردن دستی سنسور نیست.

برخی از عکاسان که نگرانی زیادی دارند، دوربین خود را به مراکز معتبر می برند تا متخصصان، سنسور ها را تمیز کنند.

نگران نباشید شما با دانستن چند مساله مهم احتیاطی می توانید خودتان سنسور و حسگر دوربین را تمیز کنید.

وسایل لازم برای عکاسی نوزاد چیست؟

لنز دوربین و انواع آن

نظافت و نگهداری دوربین دیجیتال

فلاش دوربین چگونه کار می کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.