راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش اول

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

در سال های نه چندان دور، زنان باردار از برآمدگی شکم خود خجالت می کشیدند و سعی می کردند تا جای ممکن آن را از نگاه دیگران دور نگه دارند؛ اما امروزه با پی بردن جامعه بشری به شگفتی یک زندگی جدید، چنین طرز تفکری از بین رفته است و هر روز بر تعداد زنان بارداری که به ثبت این لحظات ناب اقدام می کنند، افزوده می شود. از همین رو، عکاسی بارداری به عنوان شاخه مستقلی از هنر عکاسی شکل گرفته است و عکاسان بسیاری در این عرصه به فعالیت می پردازند.
در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در رابطه با عکاسی بارداری برای افراد مبتدی بیان کنیم. اگر شما هم از افرادی هستید که قصد دارید در این حوزه هنری شروع به فعالیت کنید، بهتر است با ما همراه باشید.

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

انتخاب لباس

انتخاب لباس در عکاسی بارداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. در حالت کلی، انتخاب لباس و نوع پوشش توسط مشتری انجام می گیرد. بهتر است از قبل در مورد رسمی یا غیر رسمی بودن تصویر، با مشتری خود صحبت کنید و از او بخواهید تا سه یا چهار دست لباس بارداری مناسب با نوع تصویر مورد نظر را با خود به همراه آورد.

لباس های انتخابی باید کاملا اندازه بوده و در عین حال راحت باشند. بهتر است برای موقعیت ها و پشت زمینه های مختلف، از لباس های مختلفی استفاده شود. سعی کنید از لباس هایی با رنگ خنثی و فاقد نقش و نگار استفاده کنید تا توجه بیننده به آن جلب نشود. در صورت تمایل مشتری برای جلوه کردن بیشتر شکم، می توانید از پیراهن های دکمه دار در عکاسی استفاده کرده و دکمه های قسمت شکم را باز بگذارید.

گزینه دیگر برای انتخاب لباس در عکاسی بارداری، استفاده از یک نیم تنه به همراه دامن است به طوری که قسمت شکم بدون پوشش بماند. در صورتی که مشتری شما تمایل به گرفتن عکس های رسمی داشته باشد، لباس های مجلسی بسیار زیبایی مخصوص دوران بارداری وجود دارند که با ایجاد موج هایی در آن ها، زیبایی ایده آلی در تصویر به وجود خواهد آمد.

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

اگر به دنبال ثبت تصویر متفاوتی هستید، می توانید از لباس های مدل پری دریایی استفاده کنید. اگرچه این مدل برای هر کسی مناسب نیست؛ اما لباس های فانتزی می توانند عکس های شگفت انگیزی را ایجاد کنند.

در نظر گرفتن شرایط بارداری

عکاسی بارداری به خصوص اگر مشتری بخواهد با چندین نوع لباس عکس بگیرد، ممکن است خیلی بیشتر از زمان مورد انتظار، به طول بیانجامد. اگر عکاسی در فضای باز را هم در برنامه خود داشته باشید، مجبور خواهید بود مکان عکاسی خود را هم تغییر دهید.

تمام این شرایط باعث می شوند تا مشتری شما که دوران بارداری خود را سپری می کند، خیلی زود خسته شود. به همین منظور باید برنامه ریزی کرده و یک صندلی راحت یا مکان دنجی را برای استراحت و بازیابی انرژی او در نظر بگیرید.

عکاسی در نور طبيعی و فضای باز

برای بخشیدن جلوه ای طبیعی به تصویر، بهتر است عکاسی بارداری را در فضای باز و در معرض نور طبيعی انجام دهید. اگرچه در داخل استودیو هم می توان تصاویر زیبایی را به ثبت رسانید؛ اما ایجاد تصاویر درخشان و بی هوا فقط در فضای باز امکان پذیر خواهد بود.

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

عکاسی بارداری برای افراد مبتدی

در صورتی که قصد داريد از فضای باز برای عکاسی استفاده کنيد، فهرستی از مکان های دلخواه خود را تهيه کرده و سعی کنيد تا از قبل با نور موجود در آنجا آشنايی پيدا کنيد و دریابید که چه زمانی از روز برای عکاسی مناسب است. همچنين در صورت نياز به مجوز برای عکاسی در آن محيط، مجوزهای لازم را از قبل تهيه کنيد.

عکس های کاندید (بی هوا)

در تعداد کمی از عکس های بارداری، سوژه عکاسی به دوربين نگاه می کند و در بیشتر آن ها، مادر باردار به انجام کار دیگری مشغول است و ژست او به گونه ای است که گویا متوجه عکاسی نیست. در این نوع عکاسی که عکاسی بی هوا یا کاندید نامیده می شود، در صورت تنها بودن سوژه عکاسی، احساسات شخصی باید به نمايش گذاشته شود و در عکس های خانوادگی، نگاه کردن آن ها به يکديگر، روابط عاطفی آن ها را به ثبت خواهد رسانيد.

راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش دوم

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] راهنمای عکاسی بارداری برای افراد مبتدی – بخش اول […]

نظرات بسته شده است.