چگونه از کودکان عکاسی کنیم

نحوه عکاسی از کودکان برای خیلی ها موضوعی مهم و جالب است. برای عکاسی از کودکان ابتدا باید آن ها را به دوربین عادت دهید، در زمان عکاسی صبوری به خرج دهید و پشتکار بالایی داشته باشید.

در این مقاله چند نکته در مورد این نوع عکاسی ارائه شده است.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از کودکان

حالت اولویت دیافراگم: در ابتدا عکاسی را با تنظیم دوربین به حالت اولویت دیافراگم شروع کنید. این حالت به شما کمک می کند تا بر عمق میدان که عامل مهمی در عکاسی پرتره است، کنترل ویژه داشته باشید. اگر دوربین تان حالت اولویت دیافراگم ندارد، ممکن است حالت “پرتره” داشته باشد. امتحان کردن این حالت برای گرفتن پس‌زمینه‌های زیبا ارزش دارد.

دیافراگم: همیشه به دریچه دیافراگم دوربین خود توجه کنید، زیرا در نتیجه کار اثر می گذارد. برای شروع دیافراگم خود را روی f5.6 تنظیم کنید (می‌توانید در طول عکاسی آن را بالا و پایین تنظیم کنید و دیافراگم بازتر یا بسته تر را امتحان کنید). انتخاب این دیافراگم پس‌زمینه را از فوکوس خارج می‌ کند (مگر این که کودک‌ درست مقابل دیوار قرار بگیرد)، اما به شما عمق میدان کافی برای فوکوس بر صورت سوژه را می دهد.

چگونه از کودکان عکاسی کنیم

ISO: عدد ایزو را می توان بسته به محیط عکاسی (داخل یا بیرون) و میزان نور، روی 200 تنظیم کرد (اگر نور زیاد باشد بهتر است). در محیط عکاسی خیلی تاریک و کم نور، سرعت شاتر خیلی طولانی و دچار افت می شود، در این وضعیت باید از رنج ایزوی بالا استفاده کرد. اما سعی کنید ایزو را زیر 800 نگه دارید وگرنه پیکسل‌های زیادی دریافت خواهید کرد.

سرعت شاتر: به سرعت شاتری که دوربین انتخاب می‌کند، توجه داشته باشید. سرعت مناسب شاتر برای عکاسی از کودکان 1/200 یا بالاتر است (اگر بچه ها در حال دویدن هستند، تا 1/500 یا بالاتر). اگر هوا خیلی تاریک است، می توانید ISO خود را افزایش دهید یا حتی دیافراگم را کمی بالا ببرید. اگر از سرعت شاتر مطمئن نیستید و عکس‌ها به دلیل حرکت سریع بچه‌ها تار می‌شوند، می توانید دوربین خود را روی «حالت ورزشی» تنظیم کنید.

حالت فوکوس: فوکوس اتوماتیک را روی فوکوس تک نقطه ای تنظیم کنید. می‌توان این کار را با حالت فوکوس چند نقطه‌ای نیز انجام داد، اما به دلیل جنب و جوش زیاد کودکان بهتر است بدانید دقیقا کدام قسمت فوکوس خواهد داشت. با فوکوس چند نقطه ای نمی توان از شارپ شدن سوژه اطمینان حاصل کرد.

چگونه از کودکان عکاسی کنیم

چگونه از کودکان عکاسی کنیم

RAW : اگر زمان کافی (و توانایی) برای انجام ویرایش و اصلاحات بر روی تصاویر خود را دارید، بهتر است با فرمت RAW عکاسی کنید. این فرمت یکی از حالت های ذخیره سازی تصویر است که به شما امکان می‌دهد تا پس از عکاسی تصاویر را ویرایش کنید. اگر تمام عکس ها نیاز به ویرایش و تنظیم دارند و به زمان بیشتری نیاز دارید، می توانید روی تصاویر JPEG اصلاحات مورد نظر را انجام دهید.

فلاش/نورپردازی: در صورت امکان از فلاش استفاده کنید، اما فلاش داخلی دوربین به دلیل نور فلتی که به عکس می دهد توصیه نمی شود. در صورت استفاده از فلاش اکسترنال و عکاسی در فضای داخل خانه، از یک دیفیوزر برای نرم کردن نور فلاش استفاده کنید. در غیر این صورت سعی کنید موقعیت‌هایی را بیابید که به خوبی با نور طبیعی روشن می‌شوند. اگر در حال عکاسی در جهت خورشید هستید، از فلاش دوربین به عنوان نور پرکننده استفاده کنید.

لنز: رویکرد اصلی استفاده از لنزهایی با قابلیت زوم واقعی است. لنز با فاصله کانونی 70-200mm به شما این امکان را می‌دهد که از فاصله دور عکاسی کنید و در عین حال کادر تصویر خود را با سوژه پر کنید (این لنز همچنین دارای مزیت سرعت شاتر سریع (f2.8) و تثبیت‌کننده تصویر است). حتی لنز با فاصله کانونی 105mm-24 نیز برد خوبی ارائه می‌ دهد. با استفاده از لنزهای واید و نزدیک شدن به سوژه می‌توان انواع تکنیک های جالب را در عکس ایجاد کرد (که وقتی به شکلی خلاقانه استفاده شود، به عکس‌های فوق‌العاده‌ای منجر می شود). اگر در داخل خانه یا در نور ضعیف عکاسی می‌کنید، می توانید از سریع‌ترین لنز استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.