چگونه می توان عکس های بهتری گرفت – روش اول

برخی از مردم گمان می کنند عکاسی عالی به یک دوربین گران قیمت احتیاج دارد، اما جای نگران نیست. تکنیک های عکاسی بسیار مهم تر از تجهیزات پرهزینه آن است. تقویت مهارت های اصلی عکاسی بدون توجه به نوع دوربین مفید است. در حین تمرین عکاسی، سعی کنید عکس های زیادی بگیرید تا چند گزینه برای انتخاب تصویر مطلوب تان داشته باشید. مهم تر از همه این که تا می توانید با دوربین خود بچرخید، از آن لذت ببرید و تصاویر جذاب و دلپذیری بگیرید!

روش 1 از 4:

اصول عکاسی خوب

1. نقطه فوکوس مناسب را برای عکس خود انتخاب کنید:

اصول عکاسی خوبمهم است که یک نقطه فوکوس اصلی برای عکس خود در نظر بگیرید تا مخاطب شما بداند دقیقا به چه چیزی نگاه کند. سوژه یا شخص باید در مرکز تصویر باشد یا به نحوی هایلایت شود تا کاملا مشخص باشد. شما می توانید برای برجسته کردن سوژه از یک فریم مناسب استفاده کنید، یا می توانید تصویر را به نوعی دست کاری کنید.

– به عنوان مثال، می توان از گذرگاه طاق دار یا پنجره برای موقعیت سوژه در کادر تصویر استفاده کرد. گرفتن عکس به گونه ای که سوژه درون طاق یا پنجره ، در پیش زمینه یا پس زمینه قرار بگیرد ، به تأکید بر سوژه کمک می کند.

– می توانید از افراد به عنوان کادر تصویر استفاده کنید. هنگامی که نقطه کانونی خود را انتخاب کردید، عکس خود را به گونه ای تنظیم کنید که سوژه توسط افراد از هر طرف احاطه شود.

– همچنین می توانید با استفاده از قانون یک سوم بر فوکوس خود تأکید کنید. طبق این تکنیک، شما باید شات را به 3 بخش عمودی و افقی تقسیم و سپس عکس را با قراردهی نقطه کانونی در مرکز نقاط تقاطع بگیرید. این یک روش ترکیب بندی چشم نواز و آسان است .

2. نوردهی را تغییر دهید:

اصول عکاسی خوبتعیین موقعیت منبع نور قسمت مهمی در تأمین بهترین نوردهی برای سوژه است، زیرا به منظور روشن شدن مناسب تصویر، نور باید رو به سوژه باشد. قبل از عکس گرفتن، لحظه ای به اطراف خود نگاه کنید و مشخص کنید که جهت نور از کدام طرف است، سپس در صورت نیاز دوربین خود را تنظیم کنید.

– به عنوان مثال، اگر در خارج از منزل هستید، موقعیت خورشید را پیدا کنید و نحوه نوردهی به سوژه خود را مشاهده کنید. در نظر بگیرید که چه زاویه ای تصویر مسطح و جالبی به شما می دهد.

– از عکاسی در جهت پشت به منبع نور بپرهیزید. این کار می تواند تصاویر شما را تا حدی کلافه و یکنواخت نشان دهد. در عوض، همیشه سعی کنید سوژه خود را در زاویه نسبی به نور قرار دهید.

3. با خاموش کردن فلش دوربین قرمزی چشم را از بین ببرید:

اصول عکاسی خوبقرمزی چشم به دلیل انعکاس فلاش دوربین در شبکیه چشم سوژه ایجاد می شود و معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که نور صحنه کم باشد. برای جلوگیری از قرمز شدن چشم سوژه، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

– اضافه کردن نور بیشتر.

– به سوژه های خود بگویید که مستقیم به دوربین نگاه نکنند.

– روشن کردن مد کاهش قرمزی چشم. اکثر دوربین های دیجیتال و تلفن های هوشمند جدید ویژگی حذف قرمزی چشم را دارند. همچنین می توان از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ استفاده کرد.

4. عکس خود را با المان های پیش زمینه و پس زمینه چند بعدی کنید:

اگر می خواهید سوژه تان کوچک به نظر برسد، می توانید اشیاء را در پیش زمینه عکس قرار دهید. اگر می خواهید سوژه بزرگ به نظر برسد، می توانید چیزی را در پس زمینه قرار دهید. تصاویر بدون بعد کمی مسطح به نظر می رسند.

– به عنوان مثال، شما ممکن است از شخصی که در ساحل ایستاده است عکس بگیرید اما فردی در دور دست به همراه صدف های دریایی در پیش زمینه در تصویر باشد. یا ممکن است شما از چشم انداز نزدیک از شخص عکس بگیرید، اما در پس زمینه یک ساحل سفید به ظاهر بی پایان را ثبت کنید.

5. برای بزرگ نمایی به سوژه نزدیک شوید:

اصول عکاسی خوبگاهی اوقات عکس ها به دلیل فاصله زیاد با سوژه خیلی خوب به نظر نمی آیند. اگر متوجه شدید که جزئیات در تصویر به سختی قابل تشخیص است، سعی کنید به سوژه کمی نزدیک شوید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

– برای مثال، اگر اولین شات خود را در حالی که در 3 متری سوژه ایستاده اید گرفتید، شات بعدی را از فاصله 1.5 متری بگیرید. به بررسی عکس ها و تنظیم فاصله خود ادامه دهید تا جایی که جزئیات دلخواه را در عکس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.